Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:05:39 GMT

تجهیزات کبدی چهارمحال و بختیاری در انبار مانده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۱۸۶

تجهیزات کبدی چهارمحال و بختیاری در انبار مانده است

محسن طهماسبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مشکلات زیرساختی و کمبود فضای ورزشی موجب شده است تا هیات کبدی استان نیز فضای اختصاصی در اختیار نداشته باشد و با وجود آنکه سه سال از خرید تاتامی‌های استاندارد این ورزش برای توزیع بین هیات شهرستانی می‌گذرد اما این تجهیزات به دلیل نبود فضای مناسب به‌ویژه در شهرستان شهرکرد همچنان بدون استفاده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ورزش کبدی از استقبال خوبی به ویژه میان بانوان استان برخوردار است به طوری که هم‌اکنون ورزشکاران این رشته در شهرستان‌های لردگان، بروجن، اردل، فارسان و کوهرنگ سازمان‌دهی شده‌اند و در شهرهای شهرکرد، فرخشهر و هفشجان نیز کبدی به صورت جدی دنبال می‌شود اما کمبود فضای مناسب مشکلی است که بسیاری از هیات شهرستانی با آن مواجه هستند.

طهماسبی با اشاره به تأثیرات منفی شیوع کرونا بر روند فعالیت‌های مرتبط با رشته کبدی تصریح کرد: اگر چه در یک سال اخیرا اجرای برنامه‌های آموزشی رشته کبدی در استان به طور کامل تعطیل شده است اما تلاش برای توسعه زیرساخت‌های این رشته ادامه دارد و با رایزنی‌های انجام شده با شهرداری فرخ شهر مقدمات لازم برای ایجاد زمین کبدی ساحلی در حال تهیه است.

وی یادآور شد: بر اساس توافقات انجام شده، شهرداری فرخشهر زمین مورد نیاز برای ایجاد فضای ورزشی را تامین خواهد کرد و هیات‌های کبدی، فوتبال و هندبال نیز شن و ماسه را برای راه‌اندازی این زمین ساحلی فراهم می‌کنند.

رییس هیات کبدی چهارمحال و بختیاری در ادامه در خصوص برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی کبدی ساحلی و غیبت بازیکنان استان در این اردو گفت: فدراسیون به منظور حضور در مسابقات ساحلی چین و بدون ارزیابی مسابقات برگزار شده در دوران قبل از شیوع کرونا، تعدادی از بازیکنان را به این اردو فراخواند که به عنوان یک مسوول استانی معترض این شیوه دعوت ورزشکاران به تیم ملی هستم.

طهماسبی اضافه کرد: با این حال به نظر می‌رسد با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشورهای مدعی رشته کبدی همچون هند و پاکستان و نابسامان بودن وضعیت تیم‌های ملی این کشورها، تیم ایران در مسابقات ساحلی به مدال دست یابد.

رییس هیات کبدی چهارمحال و بختیاری در خصوص بازگشایی محدود سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی استان و امکان ادامه فعالیت ورزشکاران کبدی نیز گفت: حضور پنج ورزشکار به همراه مربی از شرایط تعیین شده برای انجام برنامه‌های ورزشی در وضعیت کنونی است که با توجه به اینکه هر تیم کبدی از ۱۲ بازیکن تشکیل شده است و بخش مهمی از تمرینات به ایجاد هماهنگی میان بازیکنان اختصاص دارد باید گفت که این شرایط چندان مناسب از سرگیری برنامه‌های این رشته نیست.

وی به پربرخورد بودن رشته کبدی نیز اشاره کرد و یادآور شد: به همین دلیل تمرین در فضای باز نیز با مشکل روبه‌رو است و فدراسیون نیز با وجود نزدیک بودن مسابقات آسیایی هنوز نتوانسته است مجوزهای لازم را برای برگزاری مسابقات کشوری و دیگر برنامه‌های مرتبط از ستاد مقابله با کرونا دریافت کند.

طهماسبی پیگیری برای امضای تفاهم‌نامه و تشکیل کارگروه مشترک با هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی را از دیگر برنامه‌های این هیات برای توسعه کبدی در استان عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد از بازیکنان تیم ملی کبدی را افراد ساکن در روستاها تشکیل می دهند و این نشان می‌دهد که اگر بتوان این رشته را که به نوعی رشته‌ای بومی نیز محسوب می‌شود بین روستاییان و عشایر گسترش داد، استعدادهای خوبی در آینده پرورش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، تا پیش از شیوع کرونا نزدیک به ۱۰۰ ورزشکار در چهارمحال و بختیاری در رشته کبدی سازمان‌دهی شده بودند.

برچسب‌ها کبدی اردوی تیم ملی چهارمحال وبختیاری فدراسیون کبدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کبدی اردوی تیم ملی چهارمحال وبختیاری کبدی اردوی تیم ملی چهارمحال وبختیاری فدراسیون کبدی اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری شیوع کرونا رشته کبدی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،میزان بارش‌ها به شرح زیر است:
شهرکرد: ۰٫۱
بروجن: ۱٫۱
لردگان: ۰٫۷
کوهرنگ: ۱٫۷
اردل: ۳
فارسان: ۲٫۴
بن: ۰٫۱
شلمزار: ۱٫۸
فرخ شهر: ۰٫۳
مال خلیفه: ۰٫۱
سورشجان: ۰٫۸
بلداجی: ۰٫۲
دوآب صمصامی: ۴٫۹
بازفت: ۶٫۲
لیرابی: ۵٫۷

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت مراسم آبگیری آب‌ انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است