Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:07:25 GMT

برداشت جو از مزارع ورامین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۲۶۵

برداشت جو از مزارع ورامین آغاز شد

محسن بنائیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته که این میزان نسبت به سال گذشته، تغییری نداشته است.


وی افزود: با اقدامات مناسبی که در بحث مبارزه با علف های هرز و سن غلات صورت گرفته و با توجه به کاهش نزولات جوی پیش‌بینی می‌شود تا از هر هکتار مزرعه جو ورامین حدود ۵ هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته بنائیان، برای برداشت محصول جو در سطح شهرستان ورامین از ۱۵۰ دستگاه کمباین استفاده می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل برداشت محصول جو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و در آغاز روز، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری گیاهان، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.


وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فراورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.


شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود آب تنها ۳۸ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی می رود.
 
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم ورامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم ورامین وزارت جهاد کشاورزی گندم ورامین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند