Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:39:17 GMT

کمبود آب معضل همیشگی قشم؛ بحران آب رمچاه همچنان پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۳۰۳

کمبود آب معضل همیشگی قشم؛ بحران آب رمچاه همچنان پابرجاست

گروه استانها – بحران آب برای مردم روستاهای قشم که در میان دریایی از آب احاطه شده‌اند همچنان لاینحل باقی مانده است و در این میان مردم روستای رمچاه این شهرستان نیز از کمبود آب ناراضی‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   قشم، مردم شماری از روستاهای جزیره قشم برای دریافت آب شرب سالم که با تانکر به مخازن منازل آنان منتقل می‌شود از یک تا دو ماه در نوبت می‌مانند و این در حالی است که پیمانکاران براساس قراردادهای منعقد شده با آب و فاضلاب، متعهد به آبرسانی مداوم برای روستاهای جزیره قشم هستند اما طولانی شدن زمان آبرسانی با توجه به شرایط سخت آب و هوایی این منطقه، مردم روستاها را کلافه و سردرگم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

21 اسفند ماه سال گذشته کلنگ آب‌شیرین‌کن 3000 متر مکعبی روستای رمچاه قشم با سرمایه 500 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با حضور استاندار هرمزگان برای تامین آب شرب سالم مردم این روستا به زمین زده شد تا در هفته دولت 1400 (شهریور ماه) به بهره‌برداری برسد اما این طرح با گذشت بیش از دو ماه، همچنان در حد کلنگ‌زنی باقی مانده است.

سیستم آب‌شیرین‌کن رمچاه قشم باید در شهریورماه راه‌اندازی شود

این سخنی است که استاندار هرمزگان در سفر سرزده خود به روستای رمچاه در پنجشنبه گذشته عنوان کرد و خواستار بررسی دقیق چرایی اجرا نشدن این طرح و افتتاح به موقع آن در هفته دولت در شهریورماه 1400 شد.

فریدون همتی در این بازدید که فرماندار شهرستان قشم و شماری از مدیران این شهرستان هم حضور داشتند از پیمانکار این پروژه خواست هر چه سریعتر نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن و تکمیل این پروژه تا مدت زمان تعیین شده اقدام کند تا مورد پیگرد قانونی قرار نگیرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح برای حل مشکل آب روستای رمچاه بسیار حائز اهمیت است و هیچ قصوری از سوی مجریان پذیرفتنی نخواهد بود.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم هم با ارائه گزارشی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن در روستای رمچاه، گفت: این پروژه هیچ مشکلی در خصوص مجوزات ندارد و پیمانکار باید در اسرع وقت نسبت به شروع عملیات اجرایی آن اقدام نماید.

  استاندار هرمزگان: ساکنان روستاهای قشم در تابستان سال جاری با کمبود آب‌ روبرو نخواهند شد!  

در زمان کلنگ زنی طرح ایجاد سیستم آب‌شیرین‌کن در روستای رمچاه قشم، استاندار هرمزگان اعلام کرده بود که این پروژه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از ظرفیت تولید دو سیستم آب‌شیرین‌کن که در دو روستای باسعیدو و رمچاه در حال ساخت است و همچنین ارتقاء ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن مپنا به 15هزار مترمکعب، ساکنان روستاهای این جزیره در تابستان سال جاری با کمبود آب‌ روبرو نخواهند بود.

همتی در روز کلنگ‌زنی همچنین از برنامه آبرسانی به روستاهای قشم به عنوان یکی از کارهای مهم انجام شده در دولت تدبیر و امید نام برد و اظهار داشت که در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ کدام از روستاهای این جزیره دارای شبکه آب آشامیدنی نبودند اما هم اکنون شاخص برخورداری روستاهای جزیره به 80 درصد رسیده است که تا پایان دولت، بقیه روستاهای این جزیره نیز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

متاسفانه برنامه اجرای سیستم آب‌شیرین‌کن روستای رمچاه قشم که در این دو ماه باید با پیشرفت حدود 30 درصدی همراه می‌شد با مشکل مواجه شده است اما حضور سرزده استاندار هرمزگان به روستای رمچاه و پیگیری چرایی اجرا نشدن این طرح، بار دیگر نور امیدی را برای رفع مشکل آب شرب این روستا در دل مردم مهربان رمچاه روشن کرد.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان سیستم آب شیرین کن روستای رمچاه رمچاه قشم کمبود آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور دستور تخلیه سه روستا در شهرستان‌های جازموریان و منوجان به دلیل طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب طی امروز (سه شنبه) خبر داد. حمید سالخورده روز سه شنبه افزود: دستور تخلیه روستا‌های پورشعبان و حسین آباد در شهرستان منوجان و روستای کروچان در شهرستان جازموریان به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب صادر شده است.

محمد جهانگیری فرماندار جازموریان نیز گفت: روستای کروچان جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار دارد و از جمله مناطق بحران‌زا و در معرض خطر سیل به شمار می‌رود.

رییس ستاد بحران شهرستان جازموریان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی اظهار کرد:مردم با دهیار همکاری داشته باشند و روستا در وقت مناسب تخلیه تا اسکان اضطراری آنان در مدارس سطح شهر زهکلوت (مرکز شهرستان) انجام شود.

به علت بارش‌های شدید باران هشدار سطح قرمز برای مناطق جنوب کرمان صادر شده و همه سازمان‌ها در آماده باش هستند؛ استاندار کرمان از روز گذشته در جنوب کرمان حضور دارد و به صورت میدانی بر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت اقدامات در برابر سیل نظارت دارد.

تاکنون راه ۱۰ روستا در جازموریان مسدود و برق ۲ روستای دیگر این شهرستان نیز قطع شده است.

ارتباط جاده‌ای زهکلوت مرکز شهرستان جازموریان با دلگان سیستان و بلوچستان نیز قطع و مسیر جایگزین بم- ریگان- ایرانشهر معرفی شده، اما از شهروندان خواسته شده به طور جدی از سفر‌های غیرضرور در این شرایط جوی بپرهیزند.

منبع: ایرنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!
  • صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است
  • فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند
  • آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!
  • اقدام متقابل ایران همچنان پابرجاست/ بزنید می‌خورید
  • به زودی، تامین آب آشامیدنی پایدار بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک
  • فیلم | قصه زیر و زبرهای شیرین کنی‌ها | گویشی که ثبت ملی شد