Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه لایروبی و ترمیم رودخانه ها و زهکش‌ها از اواسط این ماه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: ظرفیت عملیات اجرایی به طول ۷۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر درحال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر تابستان به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر لزوم ارتقاء راندمان آبیاری توسط کشاورزان، افزود: با توجه به سیل سال‌های گذشته و تخریب اکثر کانال‌های آبیاری و زهکش‌ها و برای جلوگیری از توزیع نامناسب آب، عملیات لایروبی و ترمیم انهار و زهکش‌ها در شهرستان جویبار آغاز شد.

سعیدی گفت: مشکلات دسترسی آب برای پایین‌دست، به هم خوردن ساختار انهار، تصرف حریم و کندی جریان آب در انهار از دیگر مشکلاتی بود که به لایروبی و ترمیم انهار و زهکش‌ها نیاز داشت.

او افزود: اعتبار این طرح ۹۰۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات سیل (ماده ۱۰ قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت) تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: هدف از اجرای این طرح، کسب حداکثر آمادگی در فصل آبیاری پیش رو و استحصال حجم بیشتر آب، جلوگیری از نشت و تبخیر آب، تسریع و تسهیل انتقال آب، بالا بردن راندمان آبیاری و جلوگیری از رشد علف هرز است که کاهش خسارت سیل به کشاورزان را به همراه دارد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جویبار لایروبی سیل و آبگرفتگی زهکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان

وزارت دفاع  تایوان از مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمک نظامی تشکر کرد و اعلام کرد که این بسته حمایت « مستحکم» آمریکا  از تایوان را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • مرزن آباد لرزید
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • بهاباد امروز لرزید
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • لایروبی همه زهکشی‌های دشتستان تا سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان
  • برگزاری پیکار‌های کشتی آلیش قهرمانی دختران خردسال و نونهال مازندران