Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@08:58:58 GMT

انقلابی در موسیقی ایران در راه است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۴۰۷

انقلابی در موسیقی ایران در راه است

راما نامی، که از سال ۷۸ تا کنون در حوزه موسیقی آموزش دیده و کار کرده، قرار است تا چند وقت دیگر آلبوم موسیقی خود را روانه بازار کند؛ آلبومی که او معتقد است حاصل فعالیتش در موسیقی طی سال‌های اخیر انقلابی در این حوزه به پا کرده است.

این خواننده جوان که علاوه بر حوزه موسیقی، در فیلم سازی و نویسندگی هم آثاری را خلق کرده است، قرار است یک برنامه «تاک شو» تخصصی در حوزه موسیقی با حضور شاعران، نوازندگان و اهالی هنر و موسیقی نیز بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روزها آنچه بیشتر باعث شده تا نام این خواننده به گوش برسد فعالیت وی برای انتشار یک آلبوم جدید است.

نامی، پیشتر در مصاحبه ای گفته بود که برای ساخت این آلبوم با افراد نام آشنا و شناخته شده ای در موسیقی ایران همانند میلاد عدل (نوازنده گیتار و تنظیم کننده و آهنگساز رضا یزدانی و دیگر خوانندگان موسیقی کشور)، آرمان مهربان، رهبر ارکسترکاوه آفاق و رضا سورتیجی همکاری داشته است. این افراد علاوه بر نوازندگی در تنظیم قطعات موسیقی هم تبحر دارند و راما حاصل این همکاری را مفید ارزیابی کرده است.

نامی، که پیشتر هم توانسته بود سه آلبوم موسیقی منتشر کند، یکی از دلایل موفقیت خود را همکاری و آموختن نزد اساتید بزرگ این حوزه می‌داند؛ چهره‌های آشنایی مانند علیرضا آذر، گلناز سادات میر ترابی، حسین دلجویی، شادروان حسین منزوی، رضا عبدی، مصطفی اوصانلو، زنده یاد ناصر عبداللهی، زنده یاد محمد نوری و زنده یاد تورج شعبانخانی.

در کارنامه کاری راما نامی همکاری با رحیم شب خیز و شهروز شب خیز، میلاد عدل، کاوه یغمایی، اشکان دباغ، امیر دانایی، فرزاد رضایی و رضا سورتیجی و... و. بسیاری اسامی دیگر نیز ثبت شده است.

این خواننده جوان که به گروه کمل، ال تون جان و کریستی برگ و گروه نیکل بک علاقه مند است و می‌توان گفت در کارهایش از آنها الهام گرفته است در حال حاضر در یک سبک موسیقی منحصر به فرد خودش کار می‌کند و باور دارد ماحصل کارش یک انقلاب در حوزه موسیقی ایران است.

گفتنی است در حال حاضر راما نامی در سبک‌های پاپ راک، پاپ کلاسیک، کلاسیک و سافتراک و راک فعالیت می‌کند. البته خودش می‌گوید سبک او شامل این موارد می‌شود؛ اما در عین حال هیچ کدام آنها نیست و جنبه انحصاری دارد.

راما نامی هم اکنون در سازهای کوبه ای و پرکاشن هم به نوازندگی می‌پردازد. فعالیت‌های وی در حوزه موسیقی پاپ، موسیقی کلاسیک و موسیقی الکترونیک قابل طبقه بندی است.

وی در حال حاضر هر چهارشنبه یک برنامه تاک شو را اجرا و تهیه کنندگی می‌کند که در آن صاحب نظران حوزه موسیقی درباره سبک‌های مختلف موسیقی جهان به نقد و تحلیل موسیقی فیلم می‌پردازند. از جمله اهداف این برنامه معرفی انواع سازها در سراسر دنیاست.

همچنین معرفی بهترین کاور آلبوم‌های سال، معرفی بهترین موسیقی فیلم، نقد و بررسی درمورد سبک‌های مختلف موسیقی ایران و جهان از دیگر اهداف این برنامه است. این برنامه قصد دارد استعدادهای جوان در حوزه موسیقی را هم شناسایی و به عالم هنر معرفی کند.

این هنرمند جوان در عرصه فیلم سازی هم ورود کرده است و تاکنون ۳ فیلم نامه با نام‌های «اور دوز» (طنز تلخ)، «آپاچی» (ژانر طنز مفهومی) و «حس عاشقی» با (ژانر درام)  را به رشته تحریر در آورده است و قرار است به کارگردانی خودش این آثار را مقابل دوربین ببرد.

وی همچنین در قالب یک فیلم نامه مشترک یک سریال ۲۰ قسمتی را در دست دارد که قرار است با نام «جنگل آسفالت» (در ژانر پلیسی گانگستری) مقابل دوربین ببرد. همه این فیلم‌ها قرار است طی سال جاری ساخته و آماده پخش شوند.

گفتنی است که راما نامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم فعالیت دارد و حدود ۱۲ هزار نفر از علاقه مندان موسیقی و سینما صفحه شخصی وی را دنبال می کنند. علاقه مندان برای پی گیری فعالیت ها و اطلاع از تاره ترین اخبار مربوط به راما نامی می توانند به صفحه او به نشانی http://instagram.com/rama_nami مراجعه کنند.

۲۱۲۱

کد خبر 1515543

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه موسیقی موسیقی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کسری حاجی‌زاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقه‌مند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.

او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکه‌های مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفت‌وگویی انجام دادیم از نظرتان می‌گذرد:

کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.

مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروه‌های کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروه‌های کر و ارکستر‌ها است. مگر می‌شود از هیچ سمت حمایتی از این گروه‌ها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروه‌های کُر و ارکستر‌ها شده است که بیشتر آنها تعطیل شده‌اند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح می‌دهند یا در گروه‌های پاپ فعالیت کنند یا به کار‌های غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت می‌گیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروه‌ها می‌شود در نتیجه انگیزه‌ای برای اعضای این گروه‌ها نمی‌ماند.

مخاطب امروز با کنسرت‌های گروه کُر ارتباط برقرار می‌کند؟

مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمی‌شود. تمام تبلیغات، تمام سالن‌ها و تمامی رسانه‌ها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروه‌ها ندارند، چون سال‌های سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروه‌های کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجرا‌های سنتی، گروه‌های بانوان و دیگر گروه‌ها هم نمی‌بینیم.

چه مخاطبانی جذب این کنسرت‌ها می‌شود؟

متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروه‌ها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرت‌ها هستند. مشکل ما ریشه‌ای است و زمان می‌برد تا حل شود. آموزش‌هایی که در فضای مجازی داده می‌شود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عده‌ای با آموزش‌های تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.

در کشور‌های دیگر به چه صورت است؟

بر خلاف ایران در کشور‌های اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیسا‌ها گروه‌های کر فعالیت داشتند و آواز‌های مذهبی اجرا می‌کردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس می‌شود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص می‌دهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا می‌کنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه می‌شوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم می‌گیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.

آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟

هنر همیشه راه خودش را پیدا می‌کند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقی‌های بی سر و ته هم تمام می‌شود، اما با سیاست‌های گرفته شده در ارتباط با ارکستر‌ها و گروه‌های کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد