Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر نظارت دقیق و راهبردی بر نحوه ساخت طرح GTPP طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب تاکید کرد.

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز شنبه(25 اردیبهشت ماه) در جلسه آغاز قرارداد EPCC طرح GTPP مجتمع پتروشیمی اسلام آباد غرب که با حضور مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پیمانکاران طرح برگزار شد اظهارکرد: جلسه امروز جلسه ای مهم است، کارفرما و پیمانکار به عنوان تیم راهبری و اجرا در کنار هم قرار دارند و فقط نقش های آنها متفاوت است و به عنوان یک تیم و در کنار هم فعالیت خواهند کرد و در راستای اهداف پروژه گام برمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ویژگی های طرح اسلام آباد غرب بیان کرد: طرح اسلام آباد غرب پس از اخذ مجوزهای لازم نخستین طرحی است که پس از خصوصی سازی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ساخته می شود و امید است که فعالیت ها  بر اساس برنامه پیش رفته و به نتیجه برسد.

محمدی با بیان این که این طرح مهم و ملی با هدف تولید پروپیلن با استفاده از گاز طبیعی در دسترس برای نخستین بار در کشور ساخته خواهد شد تصریح کرد: در سال های گذشته مجوزهای متعددی صادر شده بود که به دلیل نبود دانش فنی به مرحله اجرا نرسید اما اکنون با دانش فنی بومی طرح اسلام آباد غرب عملیاتی می شود.

وی با تاکید برحمایت NPC از این طرح و تامین مالی پروژه خطاب به پیمانکاران گفت: با یک برنامه ریزی دقیق فعالیت های اجرایی خود را با جدیت انجام دهید و ازامروز که این طرح کلید می خورد ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در فضای مطالبه گری هستیم و همکاری دو طرفه سبب خواهد شد تا پروژه در زمان خود به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: منطقه اسلام آباد غرب دارای شرایط ویژه ای است و در راستای آمایش سرزمین و در منطقه ای محروم این طرح اجرا خواهد شد که این امردارای اهمیت ویژه است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

لزوم توجه به مدیریت زمان وریسک در اجرای طرح اسلام آباد غرب

امیر وکیل زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه اظهارکرد: این طرح برای NPC دارای اهمیت است و طرح است که پیشتر اجرا نشده است بنا بر این 3 عامل شناسایی ذینفعان و تاثیر آن روی پروژه و رضایت کارفرما، مدیریت زمان در برنامه ریزی ها و همچنین مدیریت ریسک باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

اتحاد صنعت و پژوهش با اجرایی شده طرح اسلام آباد غرب

علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز در جلسه آغاز قرارداد EPCC طرح GTPP مجتمع پتروشیمی طرح اسلام آباد غرب گفت: خود را متعهد می دانیم که با دتمام توان از این طرح ملی حمایت کنیم و خوشبختانه اکنون می توان گفت که اتحاد صنعت و پژوهش با اجرایی شده طرح اسلام آباد غرب تحقق یافت.

وی افزود: دانش فنی این طرح از سوی شرکت پزوهش و فناوری پتروشیمی تامین می شود و این سنگین ترین سرمایه گذاری کارفما است که روی تکنولوژی بومی انجام شده است و شروع اعتماد صنعت به به دشرکت پژوهش و فناوری است.

معرفی تیم کارفرما ، تشریح فرآیند انتخاب مشارکت طرح و ساخت بینا و صنعتی و مهندسی استیم و برنامه شروع زود هنگام

سید عبدالعظیم پلاسعیدی مجری طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب نیز در این جلسه ضمن معرفی مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تیم کارفرما ، فرآیند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار مهندسی ،خرید ، ساخت نصب و راه اندازی طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی را تشریح کرد و به اهم اقدامات انجام شده تا انعقاد قرارداد با مشارکت شرکت طرح و ساخت بینا و شرکت صنعتی و مهندسی استیم اشاره کرد.

وی افزود: بلافاصله پس از امضای قرارداد ، زمین طرح را که بدون تاخیر و مطابق برنامه زمانبندی ، به کد رسیده است تحویل مشارکت گردیده است و هیچگونه معارضی برای شروع عملیات اجرائی وجود ندارد.

پلاسعیدی ادامه داد : جهت آغاز سریع عملیات اجرائی در سایت ، Early work یا فعالیتهای شروع زود هنگام تعریف گردیده است و علاوه بر پیشبرد فعالیتهای مهندسی و خرید تجهیزات دیر تحویل ، جبهه های کاری بصورت زود هنگام در سایت تعریف شده تا بلافاصله بعد از تجهیز کارگاه مشارکت ، عملیات اجرائی فعال شود . وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت برنامه زمانبندی طرح از مشارکت خواست تا نسبت به برنامه زمانبندی متعهد باشند .

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا ، عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گازطبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن محصول نهایی پلی‌پروپیلن با فرمان معاون اول رئیس جمهوری 18 بهمن ماه آغاز شد.

طرح ۵۴۵ میلیون دلاری GTPP اسلام‌آباد غرب با هدف اجرای طرح‌های زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که برای ۴۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران ساخت اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

برچسب هابهزاد محمدی طرح GTPP اسلام آباد غرب علی پژوهان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بهزاد محمدی طرح GTPP اسلام آباد غرب علی پژوهان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی اسلام آباد غرب شرکت پژوهش و فناوری طرح اسلام آباد غرب فناوری پتروشیمی مدیرعامل شرکت دانش فنی طرح GTPP

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بهمنی عصر دوشنبه شب در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، ضمن گلایه از صنایع مستقر در عسلویه و کنگان گفت: شهر شیرینو در قلب سازمان منطقه ویژه قرار گرفته است، جوانان بومی شیرینو در شرایطی با معضل بیکاری روبرو هستند که این شهر میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی بوده و برای اهالی سراسر کشور اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر شیرینو افزود: زیبنده این جوان‌های ما نیست در قطب اقتصادی کشور و پایتخت انرژی بی کار داشته باشیم.

وی گفت: صنعت، محیط زیست را آلوده کرده، آب و برق و… را مصرف می‌کند و همه جا را اشغال کرده است ولی مردم با مشکلات متعددی در زمینه‌های بهداشتی و سلامت، آب و برق، اشتغال و.... روبرو هستند.

وی ادامه داد: بارها از دستگاه‌های مختلف پیگیری اشتغال جوانان کرده‌ایم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

بهمنی گفت: سندهای شهر شیرینو از سال ۹۵ مشکل صدور، تفکیک و نقل و انتقال دارد و مردم گلایه مند هستند، مردم متقاضی تشکیل کمیسیون رفع تداخل اراضی دارند.

بهمنی اضافه کرد: امنیت صنایع مدیون مردم بومی است، مردم سخاوتمندانه زمین و آب و خاک و هوا را در اختیار صنعت قرار داده‌اند و کمترین حق مردم حل مشکلات اشتغال و درمان است‌.

رئیس شورای شهر شیرینو گفت: در شهر شیرینو اسکان پرسنل زحمت کش پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس، پترو فرهنگ، باختر، پتروشیمی‌های بوشهر و … است و حداقل ترین امکانات مثل آب‌شرین‌کن، ماشین آلات شهرداری و خدمات شهری مطالبه به حق این شهر از صنعت است.

بهمنی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم آب‌شیرین‌کن‌ها توسط صنایع در کل استان بوشهر گفت: مردم این شهر در اکثر مواقع مشکل آب شرب دارند سوال اینجاست چرا به کل استان آب شیرین کن توسط صنعت تأمین خواهد شد، اما هیچ دستگاه ای برای این شهر دیده نشده است؟

بهمنی ضمن نقد عملکرد برخی از مدیران عامل صنایع جهت عدم همراهی و همکاری با ستاد مناسبت‌ها در برگزاری مناسبت‌های ملی مذهبی گفت: بارها شاهد بی‌خیالی و بی توجهی مدیران پتروشیمی‌های مستقر در شیرینو در خصوص مناسبت‌های ملی مذهبی هستیم، پتروشیمی بوشهر با درآمد میلیاردی چرا باید همراهی یک مراسم چند میلیونی برایش سخت باشد؟

وی گفت: توقع ما از مدیرعامل این شرکت همکاری و کمک میلیاردی به زیرساخت‌های عمرانی و شهری است با توجه به آسیب‌های که این شهر از صنعت دیده، اما می‌بینیم در هزینه‌های مناسبت‌های کوچک هم مانده است.

کد خبر 6085906

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست