Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:48:38 GMT

رشد ۳.۵ درصدی اهدای خون در ماه مبارک

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۸۰۱

رشد ۳.۵ درصدی اهدای خون در ماه مبارک

ایسنا/قم معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم از رشد ۳.۵ درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته خبر داد.

علیرضا کبیری، معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم،  بیان کرد: در ماه رمضان تعداد دو هزار و ۵۵۳ نفر اقدام به اهدای خون کردند که این آمار نسبت به ماه رمضان سال گذشته ۳.۵ درصد رشد داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از این تعداد اهدا کننده در ماه مبارک رمضان، هزار و ۴۴۸ نفر اهدا کننده مستمر، ۷۱۸ نفر اهدا کننده با سابقه و ۳۶۲ نفر اهدا کننده خون برای اولین بار بودند؛ همچنین از این تعداد دو هزار و ۴۷۸ نفر مرد و ۷۵ نفر زن بودند.
کبیری تأکید کرد: با توجه به اینکه مصرف خون در طول یکسال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته و بیماران تالاسمی، کسانی که عمل جراحی انجام می‌دهند و بسیاری از بیماران دیگر به طور مستمر به خون‌رسانی نیاز دارند و از طرفی خون و بعضی فراورده‌های خونی عمرشان کوتاه است ضمن تشکر از اهداکنندگان تقاضا می‌شود که هم‌استانی‌های عزیز با مراجعه به مراکز اهدای خون به این عمل خداپسند ادامه دهند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهداي خون ماه رمضان استانی اجتماعی اهدا کننده اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد

دکتر سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر اظهار کرد: هفته گذشته، پسر ۱۲ ساله و اهل خرمشهر در اثر تشنج و ایست قلبی تنفسی در بیمارستان ولیعصر(عج) بستری شد.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش کادر بیمارستان برای بازگرداندن پسر یادشده به زندگی، در نهایت مرگ مغزی او توسط کمیته مرگ و میر بیمارستان تایید و بعد از جلب رضایت خانواده ایشان، بیمار برای اهدای عضو به مرکز استان اعزام شد.

دکتر حسینی تصریح کرد: ۲ کلیه بیمار به بیماران خوزستانی نیازمند به اهدا داده شد.

وی افزود: کلیه‌های این فرد به یک آقای ۲۷ساله و خانمی ۲۴ساله اهدا شد.

خبرنگار:نسترن ریاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227993 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان گلستان
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس
  • افزایش ۳۲ درصدی شاخص اعدای عضو در اصفهان