Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:34:20 GMT

مدیریت شهری به عدالت اجتماعی توجه داشته است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۸۰۹

مدیریت شهری به عدالت اجتماعی توجه داشته است

فیضی گفت: ما ادعا داریم بودجه بازتاب دهنده ارزش‌های مدیریت شهری است و مدیریت شهری دوره پنجم مدیریتی بود که به عدالت اجتماعی، توسعه متوازن تمام پهنه‌ای، تمام ساحتی، تمام محله‌ای و تمام موضوعی توجه داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رمضانعلی فیضی» امروز(۲۶ اردیبهشت) در مراسم افتتاح فاز اول تقاطع غیر همسطح زندگی گفت: عملکرد شورای پنجم و شوراهای قبلی را در ۴ آیتم می‌توان مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موضوع فضای سبز در دوره چهارم ۵۴ پارک به مساحت ۵۲ هکتار ساخته شد. در دوره پنجم اما ۶۸ پارک به مساحت ۱۰۳ هکتار ساخته شده که توسعه ۱۹۹ درصدی در مقایسه با دوره چهارم را نشان می‌دهد.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم‌ برخوردار شورای شهر مشهد افزود: در بخش اجرای تبصره ۱۶ و بازگشایی معابر عمومی و ایجاد دسترسی‌های مردم، موانعی در این دوره از سر راه برداشته شده که گاها از ۲۵ سال قبل مردم و شهروندان را آزار داده است، در موضوع بازگشایی معابر در دوره چهارم ۲۹ پلاک و سنگ و مانع از سر راه مردم برداشته شد و در دوره پنجم ۱۲۸ پلاک با افزایش ۴۴۱ درصدی نسبت به دوره قبل اجرا شد.

 

وی ادامه داد: در پیاده رو سازی مجموع عملکرد دوره های سوم و چهارم یک میلیون و دویست هزار متر مربع با سهم ۲۴ درصدی برای حاشیه شهر بود. در دوره پنجم اما تا امروز و نزدیک به سه ماه قبل از پایان عملکرد، میزان اجرای پروژه های پیاده روسازی به یک میلیون مترمربع رسیده و سهم حاشیه نیز ۳۳ درصد بوده است.

 

فیضی اظهارکرد:از این منظر باید خطاب به کسانی که مدعی هستند شهرداری و مدیریت شهری باید برای حاشیه شهر هدف گذاری ۳۰ درصدی داشته باشد یادآوری می کنیم این هدف را در همه موضوعات خدماتی پشت سر گذاشته و به رکورد جدیدی رسیده ایم.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد همچنین گفت: در زمینه آسفالت حاشیه شهر نیز در دوره چهارم، سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت اجرا شد و در این دوره و تا امروز این رقم چهار میلیون و ۳۶۰ هزار متر مربع بوده که سهم حاشیه شهر ۴۱ درصد است و این در حالی است که همچنان و تا پایان دوره پروژه های آسفالت معابر ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: خدمت همه شهروندان در محلات عمار، یاسر، امیرآباد، شهرک شیرین، خیابان‌های مهریز، فولادی، غلامی، معقول، حر ۱۳و۱۵ و ۱۷و ۱۹، پورسینا، محلات مصلی و مردم شریف مشهد به ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار عرض می‌کنم خادمین شما در دوره پنجم مدیریت شهری چهار سال را خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی با دلهای شیدا و عاشق خدمت به مردم به پایان رساندند.

 

فیضی گفت:پروژه تقاطع غیر همسطح زندگی(مصلی) به عنوان یک پروژه که بیست و چند سال معطل مانده بود از اولین روزهای کاری شورای پنجم و از طریق کمیته نظارتی کلید خورد و امروز بحمدالله با تلاش های مجدانه شورا و شهردار تقدیم مردم عزیز حاشیه شهر شده است.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم‌ برخوردار شورای شهر مشهد تاکید کرد: خدمت همشهریان عزیز عرض می‌کنیم خدمات شورای پنجم نه مورد غفلت است و نه امکان فراموش شدن دارد. پروژه‌هایی که در جای جای این کلانشهر در حال انجام است یا به سامان رسیده را نه می‌توان کتمان و نه می‌توان سیاه نمایی و مصادره کرد.

 

وی ادامه داد:به همه کسانی که در صدد کم جلوه نشان دادن این خدمات بزرگ هستند می‌گوییم به جای نفی دیگران به اثبات خود تلاش کنید. ما خادمان حاشیه هستیم و مرزبندی جدی و اساسی با کاسبان حاشیه داریم.

 

فیضی اضافه کرد: اتفاقات مبارک امروز برآمده از نگاه و سیاست شورای پنجم است، ما ادعا داریم بودجه بازتاب دهنده ارزش‌های مدیریت شهری است و مدیریت شهری دوره پنجم مدیریتی بود که به عدالت اجتماعی، توسعه متوازن تمام پهنه‌ای، تمام ساحتی، تمام محله‌ای و تمام موضوعی توجه داشته است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم افتتاحیه تقاطع غیر همسطح افتتاح پروژه ها دوره پنجم مدیریت شهری دوره چهارم شورای پنجم حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های انسان است که نقش مهمی در زندگی دارد، اظهار کرد: این ویژگی باعث پیشرفت انسان در تمام عرصه‌ها می‌شود و می‌تواند کیفیت زندگی را تعیین کند.

وی گفت: از این رو، خلاقیت و نوآوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کیفیت زندگی شهری نیز مرهون تلاش افراد نوآور و نگاه خلاقانه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

سلیمی با بیان اینکه در سال «تولید با مشارکت مردم» و هم‌زمان با روزجهانی «خلاقیت و نوآوری و روز ملی کارآفرینی»، بزرگداشت هفته خلاقیت و نوآوری شهری در قالب برنامه رونمایی از محصولات نوآورانه شهری، معرفی شرکت‌های موفق و سایر دستاوردهای نوآورانه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با رشد خلاقیت بیش از پیش به حل مسائل و دستاوردهای نوآورانه در شهر امام مهربانی‌ها نائل شویم.

کد خبر 747812

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود