Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه چین در تماسی با "شاه محمود قریشی"، همتای پاکستانی خود گفت: خروج شتاب‌زده سربازان آمریکایی از افغانستان، به طور منفی بر روند صلح درون‌افغانی و ثبات منطقه‌ای تأثیر گذاشته است.

 به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین در بیانیه رسمی به نقل از وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور نوشت: وانگ یی یادآور شد عقب‌نشینی شتاب‌زده نیروهای آمریکایی از افغانستان، در حال حاضر ضربه جدی به روند صلح در افغانستان زده، ضمن آنکه بر ثبات منطقه‌ای هم تأثیر منفی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحت این شرایط، چین انتظار دارد سازمان ملل نقش خود را ایفا کند و "سازمان همکاری شانگهای" (SCO) نیز باید از نزدیک بر شرایط نظارت کند. کشورهای همسایه افغانستان باید روابط خود را تقویت کنند، به تلاش‌ها ملحق شوند و اقدام هماهنگ‌شده انجام دهند.

دیپلمات ارشد چین همچنین از تلاش‌های پاکستان و "نقش تأثیرگذار" این کشور در روند صلح افغانستان قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری دوجانبه در این مسئله شد.

تماس تلفنی بین وزاری خارجه چین و پاکستان، اواخر روز شنبه و قبل از هفتادمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین چین و پاکستان اتفاق افتاد.

درگیری نظامی بین دولت افغانستان و طالبان با وجود مذاکرات جاری صلح، ادامه پیدا کرده است. این درگیری در بحبوحه عقب‌نشینی سربازان خارجی به رهبری آمریکا اتفاق می‌افتد که انتظار می‌رود تا ۱۱ سپتامبر تکمیل شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه چین روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات دعوای نتانیاهو با وزیرخارجه آلمان
  • وزیر خارجه اردن: اسرائیل با جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع غزه است
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست