Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان رسانه‌ها، گفته که از افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه عمیقا دلسرد و ناامید شده است.

قدس آنلاین: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به جای آغاز اقداماتی برای ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان در غزه که بیش از یکصد نفر شهید شده‌اند، از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان رسانه‌های خارجی در غزه صرفاً ابراز ناراحتی و تأسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«استفان دوژاریچ» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی درباره موضع آنتونیو گوترش در این زمینه به پایگاه خبری هیل گفته، «آقای گوترش از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به برج غزه که میزبان رسانه‌های بین المللی بود و همچنین حمله به ساختمانهای مسکونی و تخریب این ساختمانها عمیقا ناراحت است». 

جنگنده‌های اسرائیلی روز شنبه برج اندلس را که دفتر رسانه‌های خارجی مثل آسوشیتدپرس و شبکه الجزیره بود و همچنین برج الجلا بزرگترین ساختمان غزه را با خاک یکسان کرد.

مالک ساختمان گفته است که تنها چند دقیقه قبل از حمله از طرف ارتش رژیم صهیونیستی هشدار تخلیه دریافت کرده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: آقای گوترش همچنین از افزایش تلفات غیرنظامیان از جمله کشته شدن اعضای یک خانواده ده نفره از جمله کودکان و زنان در حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه الشاطی عمیقا دلسرد و ناامید شده است. 

وی افزود: سازمان ملل از همه طرفها میخواهد از هدف قرار دادن غیرنظامیان و سازمانهای رسانه ای که برخلاف قوانین حقوق بین الملل است خودداری کنند. 

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه ای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان آنها در غزه را شوکه کننده خوانده و گفته‌اند که از این اقدام وحشت‌زده هستند. 

بسیاری از ناظران سیاسی، سازمان ملل را به انفعال و اتخاذ مواضع ضعیف در برابر رژیم صهیونیستی متهم کرده و معتقدند در حالی که رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر نوار غزه را زیر شدیدترین بمباران‌های چند سال اخیر خود گرفته، سازمان ملل اما فقط به ابراز نگرانی درباره این حملات اکتفا می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو

یکی از مسوولان وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت کشورش از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، «آنیل شیلین» ۳۸ ساله، مسوول روابط خارجی در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه از سمت خود استعفا داد.

روزنامه واشنگتن‌پسن روز چهارشنبه نوشت استعفای شیلین که در زمینه مسائل حقوق بشر در منطقه غرب آسیا فعالیت می‌کند، جدیدترین نمونه از مخالفت کارمندان دولت و افکار عمومی آمریکا با حملات رژیم صهیونیستی به غزه است.

شیلین که از یک سال پیش مسوولیت روابط خارجی در دفتر دموکراسی و حقوق بشر را برعهده گرفته بود و حدود نیمی از آن با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همراه بود، در مصاحبه‌ای گفت هدفش در این سمت «ارتقای حقوق‌بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا بود»؛ هدفی که با جنگ در غزه و مجموعه‌ای از اقدامات اخلاقی، حقوقی، امنیتی و دیپلماتیک ایالات متحده پیچیده شد.

این کارمند وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت تلاش کرده نگرانی‌های خود را در داخل از طریق مخالفان و نیز در انجمن‌های کارمندان مطرح کند اما در نهایت به این نتیجه رسیده است که تا زمانی که آمریکا به ارسال بی‌وقفه سلاح به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، بی‌فایده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در صد و هفتاد و سومین روز جنگ، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۲ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل
  • لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند