Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@03:58:57 GMT

فعالیت ۲۱۲ معدن در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۹۶۵

فعالیت ۲۱۲ معدن در استان اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد ۲۱۲ پروانه بهره برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در کاهش بیکاریی و ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری تاثیرگذار است افزود: یکی از برنامه‌های مهم در این بخش افزایش استخراج مواد معدنی از معادن استان بود که در سال جهش تولید، به میزان ۱۱/۳ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص فعالسازی معادن در سال جهش تولید نیز بیان کرد: تعداد ۲۰ معدن راکد با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در سال گذشته مجددا فعال شدند که این میزان نسبت به سال ۹۸ از رشدی ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.
صادقی افزود: به طور کلی از منظر اقتصاد کلان صنعت معدنکاری و در کنار آن ایجاد صنایع معدنی می‌تواند یکی از کلید‌های اصلی برای دستیابی به آینده امید بخش باشد چرا که معادن به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور و حلقه ابتدایی زنجیره بسیاری از تولیدات صنعتی بوده و ارتباط تنگاتنگی با صنعت فلزات اساسی همچون فولاد، صنعت حمل و نقل و ارتباطات، پروژه‌های عمرانی و ... دارد و نقش آن در متغیر‌های کلان اقتصادی استان می‌تواند در خور توجه باشد.
وی یادآور شد: فعالیت‌های تجاری بخش معدن می‌تواند انگیزه‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف جامعه تحریک و فعال کند و با وجود زون‌های معدنی در سطح استان، اردبیل نیز از این امر مستثنا نیست و یکی از مزایا و موهبت‌های طبیعی وجود همین منابع معدنی در استان است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فعالیت 212 معدن در اردبیل کاهش بیکاری فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد