Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاجی میرزایی گفت: امسال ۷ هزار پایگاه برای امتحانات نهایی اختصاص داده شده است. در فضای مدرسه ناظران وزارت بهداشت حضور دارند و نیازی به اجتماع والدین نیست.

به گزارش برنا؛ مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان" صبح امروز ۲۶ اردیبهشت باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش،  مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری ، رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حاج میرزایی در جمع خبرنگاران درباره طرح ملی کوچ گفت: وزن برای سلامت دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و دانش آموزان در معرض خطر بوده و با چاقی وضعیتشان وخیم می شود.

او افزود: ۱۳ میلیون و ۲۹۰ دانش آموز توده بدنی شان در وضعیت ویژه بررسی شده است و برنامه ‌ای برای افزایش تحرک دانش آموزان اندیشیده شده بود که از مهر ۹۹ این طرح آغاز شد و از این طریق نحوه فعالیت بدنی ۱۱ میلیون دانش آموز مورد بررسی قرار گرفت.

حاجی میرزایی تصریح کرد: ۲/۷دهم از اضافه وزن دانش آموزان کاسته شد. برنامه ریزی برای اصلاح وضعیت بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته می شود.

او درباره روند اجرای این طرح گفت: محاسبه و نتایج این کار دوسال یکبار بررسی می شود و خانواده ها هم فعال هستند در هفته های جاری ثبت نام سامانه های متعدد تحت بررسی قرار می‌‌گیرد و این ثبت نام ها باید الکترونیکی باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت نام برای کلاس اولی ها به منظور بررسی وضعیت سلامت دانش آموزان باید حضوری انجام شود. البته نحوه ثبت نام ها مشخص شده است.

او در پایان گفت: سلامت دانش آموزان جزو اولویت های ما است و آزمون های حضوری هم برای رعایت حقوق دانش آموزان انجام می شود. کل فضای مدرسه در اختیار دانش آموزان است و امسال ۷ هزار پایگاه برای امتحانات نهایی اختصاص داده شده است. در فضای مدرسه ناظران وزارت بهداشت حضور دارند و نیازی به اجتماع والدین نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزن چاقی درمان و آموزش المپیک سلامت دانش آموزان دانش آموز خانواده آموزش و پرورش حقوق مدرسه وزارت بهداشت والدین دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش امتحانات نهایی دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند

رضا سابکی  گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.

سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • شرکت ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموزهم استانی در آزمون‌های شبه نهایی
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان