Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت و درمان و رییس سازمان غذا و دارو گفت: همانطور که در عرصه تولید داروهای ضروری در کوتاه ترین زمان ممکن نیاز کشور را تامین کردیم ، واکسن کرونا را نیز به تولید انبوه می رسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر محمدرضا شانه ساز صبح امروز یکشنبه در حاشیه بازدید سرزده از تعدادی شرکت داروسازی در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با تلاش های صورت گرفته مطمئن هستیم تا ظرف چندماه آینده نیاز کشور در زمینه  واکسن کرونا در داخل تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت و درمان  ادامه داد: استان البرز قطب تولید دارو ، تجهیزات پزشکی  و واکسن در کشور بوده و اکنون بخش اعظم نیازهای دارویی داخل در این استان تامین می شود.

شانه ساز گفت: برهمین اساس در اجرای تمرکز زدایی تلاش ها براین است تا بخشی از فعالیت های اداری و نظارتی سازمان غذا و دارو با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به این استان منتقل شود.

رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد : با استقرار بخشی از خدمات اداری سازمان غذا و دارو ، تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی البرز ، خدمات لازم را در استان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقش استان البرز در تامین واکسن کرونا شاخص بوده و این استان دارای ظرفیت های بزرگ در زمینه تولید دارو ، تجهیزات پزشکی و واکسن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی البرز واکسن کرونا دکتر شانه ساز سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی استان البرز واکسن کرونا تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری سیاهویی، با بیان اینکه بدون داشتن برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک هیچ اقدامی پتانسیل نهایی خود را آشکار نمی‌کند و امروزه با ابزارهای دقیق نرم افزاری شاید بتوان آگاهانه و هوشیارتر از پیش در این مسیر گام نهاد، تصریح کرد: در همین راستا اداره کل تجهیزات پزشکی، ضمن ایجاد سامانه‌ای به منظور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اهداف کلان از جمله نظارت بر ارزهای تخصیصی، موارد مشمول تغییر اولویت ارزی، مابه‌التفاوت اقلام بیمه‌ای و…، تلاش خود را بر نظارت هوشمند بر زنجیره تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی متمرکز کرده است.

وی همچنین با اشاره به ارتباط آنلاین و برخط با تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی این اقدام را ارتباط دوسویه مطمئنی برشمرد که در به ثمر رسیدن اهداف با بهره مندی از خرد جمعی و اجتناب از تصمیم گیری و تصمیم سازی یک سویه پیشگیری می‌کند.

معاون فنی کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در راستای جلوگیری از بروز کمترین تنش به مراکز درمانی سراسر کشور، کمبود و مشکلات تأمین به صورت مدون رسیدگی و پیگیری می‌شود گفت: یکی از جمله اقدامات مهم اجرایی ما در اداره کل، مدیریت توزیع حواله‌ای و طرح توزیع متناسب و عادلانه اقلام استراتژیک و مهم می‌باشد که موجب اتفاقات مطلوبی در رفع دغدغه بیماران شده است.

وی بیان داشت: نظارت هوشمند که علاوه بر تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو بر آن عملاً یک خواسته و مطالبه جدی از سوی مسئولان تراز اول کشور و در همه بخش‌ها است از جمله برنامه‌های استراتژیک ما هم محسوب می‌شود لذا تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی تأمین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیاده سازی سامانه به این منظور هم از فعالیت‌های جدی ما است.

عامری در پایان با اذعان بر اینکه مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک مفهومی کلان‌تر از اقدامات یاد شده ما دارد که ملهم از قوانین بالادستی است، خاطر نشان کرد: ما برای اینکه در چارچوب وظایف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بتوانیم رویکردی مشخص داشته باشیم تمام تلاش خود را در مسیر حرکت به برنامه‌های تعریف شده قرار می‌دهیم.

کد خبر 6080562 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد