Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@11:36:53 GMT

حضور هشت حافظ قرآنی ازخراسان شمالی در طرح سراسری تربیت معلم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۴۰۵

حضور هشت حافظ قرآنی ازخراسان شمالی در طرح سراسری تربیت معلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، از ثبت‌نام هشت نفر از حافظان قرآنی عضو کانون‌های مساجد استان در طرح سرسری تربیت‌معلم حافظ قرآن کریم خبر داد.

وی گفت: این طرح سراسری که بهار و تابستان سال جاری برگزار می‌شود، در راستای شناسایی نیروهای مستعد کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم، ایجـاد زمینـه و انگیـزه در معلّمـان تجـربی حفظ قرآن کریم به‌منظور استمـرار و تداوم دانش‌اندوزی در مهارت­‌های تدریس حفظ قرآن در سطوح علمی و تخصصی در مساجد، تعمیم روش‌های بدیع و انتقال مهارت­‌های تدریس یکپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن کریم در سطح کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه تدوین‌شده با اجرای طرح تربیت‌معلم حفظ قرآن انتظار می‌رود، دانش‌آموختگان با فنون و روش­های نوین، علمی و تخصصی تدریس و آموزش حفظ قرآن کریم و نیز با روش­‌های جذب هرچه بیشتر مشتاقان حفظ کلام وحی آشنا شده و نظامی یکپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن در کشور به اجرا گذارند.

شیرازیان شرایط انتخاب شرکت‌کنندگان را دارا بودن حداقل تأییدیه حفظ پنج جزء قرآن کریم و نیز قبولی در آزمون کتبی حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم اعلام کرد.

وی شکل اجرای این دوره آموزشی را به‌صورت  دو بخش شامل حضور مجازی در کلاس­ها به‌صورت برخط و نیز به‌صورت  غیرحضوری اعلام کرد و افزود: آزمون پایانی این طرح آموزشی ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن خراسان شمالی فرهنگ تربیت معلم حفظ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌

رضامراد صحرایی٬ وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تنوع مدارس دولتی باید کمتر شود.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: امروز موضوع کیفیت آموزش روی میز شخص رئیس جمهور است.

او ادامه داد: در اثر اجرای مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور تعداد قابل توجهی از دانش آموزان مناطق محروم جزء ۴۰ نفر برتر کنکور در گروه های آزمایشی مختلف شدند. اجرای برنامه درسی  ملی یکی دیگر از  مهمترین اهداف اجرای این مصوبه است.

صحرایی بیان کرد: سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی گفت:‌ دانش آموزان ارزشمندترین سرمايه خانواده ها و بزرگترین گنج آینده کشورند؛ بنابراین مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است. مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است. سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد و طبق برنامه هفتم سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

او همچنین گفت: قانون باید اجرا شود و قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه های تربیت معلم است‌.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برای ساختن انسان باید محیط متناسب و سالم به وجود آورد
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • صنایع‌دستی همواره در کنار مناسک دینی قرار داشته است
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرستان پلدختر
  • ماجرای معلم روشندل طراح ابزارهای آموزشی / بی‌توجهی آموزش و پرورش به کودکان با نیازهای ویژه
  • ۷۲ زندانی حافظ کل قرآن شدند