Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان حقوق بشر اسرائیلی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های جنگی در غزه شده است.

 به نقل از صدی البلد، سازمان حقوق بشر "بتسلیم" در اراضی اشغالی در گزارشی اعلام کرد: تعداد کشته شدگان در غزه از آغاز حمله اسرائیل در دهم مه و تا ۱۵ مه به ۱۷۴ فلسطینی رسیده که از جمله آن‌ها ۴۷ تن کودک و ۹ تن۲ زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۲۰۰ فلسطینی زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: در برخی موارد طی حملات اسرائیل به منازل فلسطینی‌ها تمام اعضای یک خانواده کشته شده‌اند. گرچه ادعاهایی درباره اینکه بخشی از کشته شدگان قربانیان حملات موشکی از نوار غزه هستند، وجود دارد. از ۲۰۱۴ غزه چنین کشتار و ویرانی به خود ندیده است. در کرانه باختری نیروهای امنیتی ۱۴ فلسطینی از جمله یک کودک را طی دوره ۱۱ مه تا ۱۴ مه به قتل رساندند. علاوه بر آن یک فلسطینی کشته شده که هنوز معلوم نیست نیروهای امنیتی او را کشته‌اند یا شهرک‌نشینان.

در این گزارش آمده است: از سال ۲۰۰۲ کرانه باختری شاهد کشتاری مثل کشتار روز جمعه نبوده است. نیروهای امنیتی دستکم ۱۰ فلسطینی را به قتل رساندند که بیشترشان طی تظاهرات یا درگیری‌ها بود. همچنین ۲۵۱ فلسطینی زخمی شدند. این میزان از خشونت و قتل در غزه، قدس و کرانه باختری و در خط سبز از نظر میزان قتل و رعب و گسترده بودن دامنه آن بی سابقه است چراکه شاخه‌های نظام آپارتاید اسرائیل فلسطینی‌ها را در هر مکانی هدف قرار داده‌اند. تجاوز اسرائیل به غزه جنایت جنگی است. اسرائیل از آغاز حمله خود مراکز مسکونی شلوغ را هدف قرار داده است. به گفته سازمان ملل بیش از ۱۰ هزار فلسطینی از منازلشان مهاجرت کرده و به پناهگاه‌ها در مدارس آنروا پناه برده‌اند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل خسارت‌های جدی به فروشگاه‌های تجاری و ساختمان‌های حیاتی مثل شبکه‌های برق، آب، خیابان‌ها و زمین‌های کشاورزی زده است. همچنین سه بیمارستان را هدف قرار داده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسراییلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد
  • حملات اسرائیل به خان یونس و رفح / ۲۶ کشته