Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@07:00:21 GMT

شکر از امروز گران می‌شود/ افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۵۱۴

شکر از امروز گران می‌شود/ افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن

یک منبع آگاه در وزارت صمت اظهار داشت: قیمت خرده‌فروشی شکر در بسته‌های یک کیلویی پیش از این 8700 تومان بود و الان شکر عمده فروشی 11 هزار و 500 تومان و شکر یک کیلویی خرده فروشی 15 هزار تومان شده است. افزایش قیمت روغن از دیروز اعمال شده و افزایش قیمت شکر نیز از امروز یا فردا اعمال می‌شود.

یک منبع آگاه در وزارت صمت در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش احتمالی قیمت روغن اظهار کرد: بیش از 95 درصد روغن خام وارداتی است و با توجه به افزایش قیمت جهانی روغن خام، آخرین افزایش قیمتی که در کشور اعمال شد مربوط به 28 مرداد سال 99 بود که از آن زمان تاکنون افزایش قیمتی رخ نداده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الان قیمت فروش داخلی روغن خام سویا و پالم از 5500 تومان به 7500 تومان و روغن خام آفتابگردان از 6000 تومان به 9000 رسیده است. سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از آنجا که نمی‌توانست واحدهای تولیدی را زیاد تحت فشار بگذارد، این افزایش قیمت را اعمال کرده است. متناسب با این افزایش قیمت روغن خام، روغن تصفیه شده در بسته‌بندی‌های مختلف هم از 30 تا 35 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی در ادامه در مورد علت افزایش قیمت روغن خام گفت: روغن خام به علت افزایش قیمت جهانی گران شده است. به دلایلی مانند شیوع بیماری کرونا، افزایش تقاضای جهانی برای ذخیره‌سازی و عدم اطمینان در بازار؛ قیمت جهانی روغن خام در یک سال گذشته بیش از 130 تا 140 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بخشی از این افزایش قیمت در طی سال و در کشور اعمال شد که آخرین افزایش قیمت اعمالی 28 مرداد 99 بود، از آن زمان تاکنون با اینکه در داخل قیمت اصلاح نشده بود قیمت جهانی روغن در حال افزایش بود. تصمیم برای افزایش قیمت داخلی بر این مبنی است که واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این منبع آگاه با اعلام خبر افزایش قیمت شکر خاطرنشان کرد: قیمت خرده‌فروشی شکر در بسته‌های یک کیلویی پیش از این 8700 تومان بود اما الان شکر عمده فروشی 11 هزار و 500 تومان و شکر یک کیلویی خرده فروشی 15 هزار تومان شده است. افزایش قیمت روغن از دیروز اعمال شده و افزایش قیمت شکر نیز از امروز یا فردا اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت صمت با تامین شکر اجازه افزایش نرخ آن را نمی‌داد اما الان میزان ذخایر کاهش یافته و نمی‌توانند با قیمت‌های پایین توزیع کنند، بنابراین قرار بر افزایش قیمت شکر شده است.

بیشتر بخوانید: حذف شیرینی از سبد خانواده‌ها/ گرانی کام قنادان را تلخ کرد افزایش ۲۵ درصدی قیمت کنسروها با پایان ماه رمضان/ مشکل کمبود روغن داریم معاون گمرک: ۳ میلیون تن کالای اساسی در کمرگ دپو شده است کدام خوراکی‌ها بیشتر گران شدند؟ لینک کوتاه: asriran.com/003I3r

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش قیمت روغن افزایش قیمت شکر قیمت جهانی خرده فروشی یک کیلویی روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۰،۹۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۷۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۶۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۹۵،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و نود و پنج هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۸ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
نیم سکه، امروز به ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳