Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@07:47:34 GMT

سفر جهادی پزشکان به بشاگرد سوژه 26 درجه شرقی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۵۲۴

سفر جهادی پزشکان به بشاگرد سوژه 26 درجه شرقی شد

مستند «26 درجه شرقی» به کارگردانی امیرمهدی نژادنیک، روایتگر سفر گروهی از پزشکان معروف شهر تهران برای فعالیت‌های خیریه در مناطق محروم بشاگرد یکشنبه 26 اردیبهشت ساعت 19 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش  روابط عمومی شبکه مستند، کارگردان این اثر درباره سوژه فیلم خود گفت: این مستند درباره سفری است که همراه با گروهی از پزشکان و دندانپزشکان به منطقه‌ای حوالی بشاگرد رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر، فعالیت‌های این گروه و خدمات‌شان به مردم محروم را مستندنگاری کردیم.
نژادنیک افزود: فیلم ما در ابتدا با ایده ساده‌ای آغاز شد، از طریق آقای سالار بی‌باک در جریان فعالیت‌های این گروه قرار گرفتم؛ وقتی با آنان همراه شده و به مناطق محروم رفتم، جذابیت‌های کار باعث شد تا برای ساخت فیلم مستند دست به کار شوم. ماهیت فیلم بر دو محور است؛ یکی آشنایی با زندگی مردم این منطقه، کمبودها، مشکلات، قناعت و ساده‌زیستی آنان است و دیگری فعالیت‌های پزشکان که علیرغم داشتن زندگی مرفه، مطب بالای شهر و ... خود را به راحتی با شرایط سخت این مناطق وفق داده و برای رسیدگی به مردم آستین بالا می‌زند.
کارگردان مستند «26 درجه شرقی» گفت: امیدوارم این فیلم بستری باشد تا دست اندرکاران و خیرین، شرایطی را فراهم کنند تا رسیدگی بیشتری به مردم این مناطق محروم صورت گرفته و کیفیت زندگی‌شان بهبود پیدا کند.
نژاد نیک با معرفی گروهی از پزشکان که در قالب گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این گروه متشکل از تعدادی پزشک و دندانپزشک است که سابقه زیادی در زمینه فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم دارد. بسیاری از این پزشکان در مناطق بالاشهر تهران مطب دارند اما مدتی از زمان خود را به این‌گونه فعالیت‌های عام المنفعه در مناطق محروم اختصاص می‌دهند. در این گروه، علاوه بر خدمات پزشکی که ارائه می‌شود، گروه دیگری هم در حال کار است که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند.
وی افزود: این گروه از پزشکان سالانه یک اردوی بزرگ در تابستان برگزار می‌کنند که مستند «26 درجه شرقی» هم ماحصل همان سفر تابستان آنهاست و در دیگر ایام سال و تعطیلات چند روزه نیز اردوهای کوچک‌تری برگزار می کنند و به حاشیه شهر تهران می‌روند. در مستند «26 درجه شرقی» با گروه منتظران ظهور همراه شده‌ایم.
این مستندساز درباره نامگذاری مستند خود توضیح داد و گفت: نام این فیلم برگرفته از مختصات جغرافیایی منطقه‌ای در بشاگرد است که در آن حضور داشتیم. البته این نام سمبلیک است و همراه با این گروه سفرهای دیگری هم به مناطق محروم داشته‌ایم.
او درباره روند تولید این مستند گفت: از زمانی که طرح مطرح شد، کمتر از 48 ساعت وارد منطقه شدیم و فیلمبرداری این مستند حدود 10 روز طول کشید و سپس تدوین آغاز شد. این مستند تاکنون در یک جشنواره حضور داشته که آن هم جشنواره اخلاق پزشکی بوده است. برای اولین بار این مستند در شبکه مستند رونمایی خواهد شد.
عوامل تولید مستند «26 درجه شرقی» عبارتند از:  تهیه‌کننده: سالار بی‌باک، تدوین: سپیده صفاریان، تصویربردار: مهدی خادمی، اصلاح رنگ و نور: حسین صدقی، صداگذاری: رضا مقدم، طراح پوستر: مهدی آگاه منش و تیتراژ: روح الله گیوه‌چی
این فیلم مستند یکشنبه 26 اردیبهشت ساعت 19 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت 24 است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مناطق محروم شبکه مستند درجه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان داوطلب به حج عمره

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی گفت: اولین گروه پزشکان داوطلب ایرانی شامل ۱۳ پزشک عمومی، پرستار و کارشناس فنی دارویی امروز به همراه اولین کاروان عمره مفرده عازم سرزمین وحی شدند.

وی افزود: داروهای مورد نیاز زائران همراه گروه پزشکان به عربستان منتقل شد.

کد خبر 6085327

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان داوطلب به حج عمره
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • برپایی ۲ اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد