Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@08:11:53 GMT

انجام ۱۶۵ بازرسی استاندارد از مراکز عرضه مواد خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۶۱۷

انجام ۱۶۵ بازرسی استاندارد از مراکز عرضه مواد خوراکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل استاندارد فارس در این زمینه گفت: در بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان ۴ نمونه روغن زیتون وارداتی غیرخوراکی پومیس که به عنوان روغن خوراکی به فروش می رسید، کشف و توقیف شد.

رهنما افزود: ۱۱ مورد خرما و رطب فاقد علامت استاندارد همچنین یک مورد گلاب با جعل علامت استاندارد به نام گلاب فرحبخش نیز شناسایی و کشف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توقیف ۴ نمونه لبنیات و ۴ نمونه عرقیات فاقد علامت استاندارد در این مدت خبر داد.

مدیرکل استاندارد فارس به استمرار نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و مراکز تولیدی در طول سال اشاره کرد و از مردم خوا ست در زمان خرید کالا از طریق سامانه ۱۰۰۱۵۱۷ اصالت استاندارد کالای خریداری شده را کنترل نمایند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندارد ماه مبارک رمضان اقلام خوراکی مدیرکل استاندارد فارس رهنما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دستورانی گفت: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ممنوع است.

وی افزود: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است و مشاهده علامت استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در یکسال گذشته 120 صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، شیمیایی، خودرو، برق و الکترونیک، نساجی، انرژی صادر و تمدید شد که ازاین تعداد 26 پروانه صدور پروانه و 94 مورد آن، تمدید بود.

دستورانی افزود : صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

وی گفت : شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • جاسازی مواد مخدر در خودرو سواری ، لو رفت
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • افزایش بازدیدها از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان مه ولات
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح «صندوق سبز» در میادین تهران
  • بازرسی ویژه رمضان و نوروز در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ایلام