Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@15:28:33 GMT

نصب تله‌های فرمونی در باغات شهرستان بن

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۶۲۷

نصب تله‌های فرمونی در باغات شهرستان بن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شریفی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بن اظهار داشت: به منظور ردیابی و پایش آفات، نصب تله‌های فرمونی در باغات شهرستان بن جهت تخمین بهترین زمان مبارزه انجام شد.

او افزود: ایستگاه‌های مختلفی تله گذاری شده که مربوط به ردیابی کرم سیب، کرم خراط، خوشه خوار مو، سرشاخه خوار هلو در باغات شهرستان بن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اجرای پروژه پیش آگاهی سرشاخه خوار هلو در باغات سامان

شریفی اضافه کرد: هر ساله کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهت ردیابی و پایش آفات مختلف با استفاده از تله‌های فرمونی به همراه فرمون‌های خاص هر آفت، اقدام به ردیابی آفات می‌کنند.

او ادامه داد: نصب با هدف پایش و رصد آفات برای پیشگیری از ورود و گسترش، صورت گرفته و در مورد برخی آفات از جمله سرشاخه‌خوار هلو و خوشه‌خوار مو، کرم سیب و ... هدف به دست آوردن پیک جمعیت آفت و اعلام بهترین زمان سم‌پاشی به باغدار است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تله های فرمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد! (+عکس)

گاهی اوقات در طبیعت اتفاقاتی هستند که باید منتظر وقوع آن‌ها باشیم. یکی از این اتفاقات در بِرمینگام، انگلستان افتاده، جایی که گیاه‌شناسان با هیجان و اشتیاق منتظر گل دادن گیاهی به نام برج یاقوت کبود (Sapphire Tower) بودند. 

به گزارش فرادید، گل دادن گیاه برج یاقوت کبود (Puya alpestri) از رشته‌کوه‌های آند شیلی ممکن است ۱۰ سال طول بکشد. این گیاه یکی از اعضای خانواده بروملیاد یا آناناسیان است. این گیاه که معمولاً در ارتفاعات بالای ۲۲۰۰ متری در کوهستان‌ها یافت می‌شود، برای گرده‌افشانی گل‌هایش به مرغ مگس‌خوار متکی است. 

اما در گلخانه باغ‌های گیاه‌شناسی برمینگام، گیاه‌شناسان از قلم‌مو برای گرده‌افشانی استفاده می‌کنند. گل‌های این گیاه رنگ فیروزه‌ای متالیک خیره‌کننده با بساک‌های نارنجی دارند و بین برگ‌ها و خارهای سبز تیره قرار دارند. 

هر گل فقط چند روز دوام می‌آورد. در غیاب گرده‌افشان‌های طبیعی، ما به جای مرغ مگس‌خوار با دست اقدام به گرده‌افشانی می‌کنیم. 

این گیاه ۲۰ سال در این مجموعه بوده و تصور می‌شود فقط بین ۱۰ روز تا دو هفته گل می‌دهد و در این مدت کوتاه، ما فرصت داریم از منظره نادر و تماشایی گل‌های این گیاه لذت ببریم. 

این گیاه رشد بسیار کندی دارد، بنابراین مشاهده گل دادن آن، اتفاقی نادر و هیجان‌انگیز است. 

متأسفانه این گیاه مونوکارپیک است؛ به این معنا که پس از گلدهی می‌میرد. 

امیدواریم گرده‌افشانی گل‌های این گیاه با قلم‌مو برای به دست آوردن بذرها به ما اجازه دهد حضور این گونه شگفت‌انگیز در مجموعه را برای نسل‌های آینده تضمین کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد! (+عکس)
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه