Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:04:26 GMT

چین خواستار اقدام قاطع سازمان ملل برای پایان حملات به غزه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۶۶۵

چین خواستار اقدام قاطع سازمان ملل برای پایان حملات به غزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسئله فلسطین، با انتقاد از رویکرد آمریکا در این خصوص خواستار اقدام قاطع سازمان ملل برای پایان کشتار فلسطینیان بدست رژیم صهیونیستی شد.

وانگ یی در این رابطه گفت: در روزهای اخیر درگیری اسرائیل و فلسطین تشدید شده و تلفات سنگین جانی در پی داشته که این موضوع ناراحت کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه چین با بیان اینکه دلیل اصلی وخامت اوضاع میان طرفین، نبود راه حلی عادلانه برای قضیه فلسطین در دراز مدت است، یادآور شد: بویژه در سال های اخیر، روند صلح در خاورمیانه از مسیر اصلی خود خارج شده است و قطعنامه های شورای امنیت به صورت جدی اجرا نشده و حق فلسطینی ها در زمینه تشکیل یک کشور مستقل زیر پا گذاشته شده و همین موضوع باعث افزایش مشکلات مردم فلسطین و تشدید درگیری مکرر میان طرفین شده است.

وزیر خارجه چین همچنین با تاکید بر اینکه بدون حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین، نه فلسطین و نه اسراییل و نه خاورمیانه روی صلح واقعی را نخواهند دید، تاکید کرد: آنچه اکنون مهم است، آتش بس و توقف خشونت است.

وانگ یی با اشاره به اینکه شورای امنیت مسئولیت تلاش برای آرام کردن سریع اوضاع را برعهده دارد، تصریح کرد: چین به عنوان رئیس شورای امنیت در ماه می، این شورا را به سمت برگزاری رایزنی های فوری درباره درگیری فلسطین و اسرائیل سوق داده و با هدف هدایت کردن این شورا جهت اتخاذ اقدامات لازم، یک بیانیه مطبوعاتی تدوین کرده است.

وانگ یی از ناکامی شورای امنیت در دستیابی به توافقی در این خصوص که آمریکا در طرف دیگر آن قرار دارد، ابراز تاسف کرد و همه اعضای شورای امنیت را به مسئولیت پذیری و صرف تلاش های فعال و موثر برای حفظ صلح و امنیت منطقه ترغیب کرد.

در همین رابطه «زانگ ژون» نماینده چین در سازمان ملل نیز که کشورش ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، درباره نشست امروز این شورا برای بررسی تحولات فلسطین، خواستار آن شد که اعضای شورای امنیت موضع مشترک در این باره اتخاذ کنند.

ژون در این رابطه گفت: شورای امنیت باید برای آتش بس فوری و پایان خشونت ها و حمایت از غیرنظامیان تلاش کند.

کد خبر 5213211 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین شورای امنیت سازمان ملل فلسطین رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی انتفاضه رمضان 2021 ایالات متحده امریکا نوار غزه عراق جنبش حماس روسیه قدس اشغالی اسرائیل لبنان افغانستان عربستان سعودی ایران شورای امنیت سازمان ملل وانگ یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام قاطع بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمدحسین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی در قالب تعدی به نوامیس مسلمین غزه را به شدت محکوم کرده و از همه آزادگان جهان خواست تا اقدام عملی در این زمینه انجام دهند.   متن این بیانیه به شرح زیر است:   «بسم الله القاسم الجبارین   تداعی شد کلام مولایمان علی (ع) که فرمودند شنیده‌ام یاران معاویه در سرحدات ما خلخال از پای زن مسیحی در سایه حکومت ما درآورده‌اند اگر مسلمانی این خبر را بشنود و از غصه دق کند بر او ملالی نیست، امروز همان روز است که حرامیان صهیونیست در قبلگاه اول مسلمین پس از شش ماه جنایت و آدم کشی به نوامیس مسلمین تجاوز کنند و سران مدعی عرب و امت مسلمان بشنوند و از ننگ نمیرند!   آیا وقت آن نرسیده است که این سگ‌های هار را ریشه‌کن کرد و این غده سرطانی را برای همیشه نابود کرد و از بین برد؟   ننگ بر آنانی که هنوز غیرت مسلمانیشان بیدار نگشته است، فراکسیون حمایت از محور مقاومت مجلس شورای اسلامی در کنار دیگر تشکیلات حامی فلسطین آماده هر اقدامی برای التیام و حمایت مردم غزه و نابودی اسرائیل است و از همه آزادگان می‌خواهد اقدام عملی در این زمینه انجام دهند».

دیگر خبرها

  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • اقدام قاطع بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • ددمنشی رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت پایان‌پذیر نخواهد بود/ لزوم تصویب قطعنامه‌های بازدارنده
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • اقدام شورای امنیت درباره آتش بس در غزه کافی نیست