Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حجت اله فیروزی درباره مشارکت ایران با شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی، گفت: از آنجا که شرکت‌های ال جی و سامسونگ با وجود اینکه بازار کشور را در اختیار داشتند، اما با اعمال تحریم‌ها ایران را ترک کردند، نباید بازار مجدد در اختیار آنها قرار گیرد در واقع در صورتی که به دنبال همکاری با شرکت‌های خارجی‌ هستیم، باید تکنولوژی را از طریق آنها وارد کنیم نه اینکه به دنبال واردات محصولات کامل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است، با شرکت‌های خارجی برای تولید لوازم خانگی همکاری کنیم باید تمام جوانب بررسی شود، افزود: پیش از انعقاد قرارداد، باید با تولیدکنندگان لوازم خانگی مذاکرات لازم انجام و دیدگاه‌های آنها اخذ شود، در واقع مشارکت و همکاری با سایر کشورها باید در زمینه‌ای باشد که تولیدکنندگان داخلی در آن ضعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی توانستند عملکرد خوبی در افزایش تولیدات داشته باشند به همین دلیل باید از آنها حمایت کرد، اضافه کرد: باید از تولیدکننده‌ای که در شرایط ریسک با هدف رونق تولید داخل، در حوزه لوازم خانگی سرمایه گذاری می‌کند را حمایت کرد و آنها را تنها نگذاشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لوازم خانگی یکی از نیازهای ضروری جامعه است، ادامه داد: از آنجاکه در شرایط کنونی نیز با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها، لوازم خانگی از مبادی غیررسمی مانند کولبری و ته لنجی وارد کشور می‌شود، امکان مقایسه کالای ایرانی با خارجی فراهم است به عبارت دیگر، تولیدکنندگان داخلی باید تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت به کاربرند.

فیروزی تصریح کرد: کیفیت باید به گونه‌ای باشد که لوازم خانگی داخلی توانایی رقابت با  همتایان خارجی را داشته باشند و مصرف کنندگان داخلی به دلیل ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت،  حمایت از تولید داخل و... به سراغ خرید لوازم خانگی داخلی روند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت‌گذاری لوازم خانگی باید منطقی باشد تا متقاضیان توان خرید این محصولات را داشته باشند،  افزود: در حال حاضر قیمت لوازم خانگی گران بوده و دولت باید با پیش‌بینی سازوکارهای مناسب انگیزه مناسبی برای تولید ارزان فراهم کنند.

پایان پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن لوازم خانگی مجلس شرکت های خارجی داشته باشند لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر نگهداری کالای قاچاق در یک انبار در شهرستان خرم آباد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرداریحیی الهی افزود: مأموران کلانتری ۱۹ خرم آباد پس از تکمیل تحقیقات میدانی و با انجام اقدامات اطلاعاتی از صحت موضوع، یک انبار را در این خصوص شناسایی و در بازرسی آن تعداد ۲۰۰ قلم انواع لوازم خانگی و آشپزخانه غیرمجاز قاچاق به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال کشف کردند.
سردار الهی با بیان این که یک نفر در این رابطه دستگیر شد گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
فرمانده انتظامی استان لرستان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص توزیع و یا فروش قاچاق کالای خارجی را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه