Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@18:48:58 GMT

توافق ریلی ایران و عراق به زودی اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۷۲۷

توافق ریلی ایران و عراق به زودی اجرایی می‌شود

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که توافق ریلی ایران و عراق بزودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شرکت ملی راه آهن عراق وابسته به وزارت حمل و نقل این کشور امروز یکشنبه اعلام کرد که توافق نامه‌های امضا شده میان ایران و عراق در رابطه با خط ریلی بزودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

 

طالب جواد الحسینی، مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد در روزهای آتی شاهد اجرایی شدن پروژه خط ریلی میان شلمچه و بصره خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این خط ریلی اهمیت ویژه‌ای دارد و حیاتی و راهبردی به شمار می رود تاکید کرد: بعد از اعلام موافقت دولت این پروژه در روزهای آینده وارد مرحله اجرا خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، مصطفی الکاظمی،نخست وزیر عراق نیز پیش از این اعلام کرده بود که مذاکرات با ایران در رابطه با همکاری‌های ریلی به مرحله نهایی رسیده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و عراق جمهوری اسلامی ایران عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: عملیات «وعده صادق» منطقه را وارد مرحله جدیدی کرد

یکی از مسئولان حزب‌الله با اشاره به اینکه عملیات «وعده صادق» ایران مایه افتخار و شادی مردم فلسطین و همه آزادگان و مقاومت است تاکید کرد این عملیات معادلات جدیدی را تثبیت کرد و مرحله بعد از آن در منطقه مانند مرحله قبل از این عملیات نخواهد یود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر علیه کنسولگری این کشور در دمشق، در تاریخ درگیری با دشمن صهیونیستی، بی‌سابقه و بسیار شجاعانه و قدرتمند بود.

شیخ قاووق افزود: این پاسخ ایران، رعب و وحشت را در تمام خانه‌های صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی از کریات شمونه تا ایلات ایجاد کرد و از سویی موجب دلگرمی و شادی قلب ملت فلسطین و همه آزادگان جهان شد و از سوی دیگر قلب کینه توزان و حسودان و سازشکاران را آکنده از تلخی کرد.

این مسئول حزب‌الله تصریح کرد: کاملا طبیعی است که طرف‌های ذلیل و حقیر از این شجاعت و افتخار جمهوری اسلامی ایران ناراحت شوند. تصویر موشک‌های ایران بر فراز کنست رژیم صهیونیستی، صحنه‌ای پر از افتخار و غرور و عزت برای مقاومت است.

وی در پایان تاکید کرد که با این پاسخ ایران به دشمن صهیونیستی، منطقه وارد مرحله‌ای جدید شد و همه معادلات قبلی را شکست و معادلات جدیدی را تثبیت کرد. مرحله بعد از عملیات وعده صادق در منطقه هرگز مانند قبل از آن نخواهد بود.

قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: عملیات «وعده صادق» منطقه را وارد مرحله جدیدی کرد
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد