Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:52:07 GMT

رسولی: لایحه‌ای مغایر باقوانین موجود تصویب کرده ایم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۷۴۸

رسولی: لایحه‌ای مغایر باقوانین موجود تصویب کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، طرح «ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران» در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در این خصوص گفت: این طرح یکی از معضلات شهر تهران است که تعدادی از شهروندان به دلیل نوع زندگی و تعلقات خود، در خانه‌های خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند و نیاز به مراکز و کلینیک‌های سلامت برای این حیوانات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهدیم که در سطح شهر مکان‌هایی مسکونی و مغایر با سکونت برای ارائه خدمات به سلامت حیوانات وجود دارد. از سوی دیگر این موضوع اجتناب ناپذیر است و باید به این نیاز توجه شود.

وی افزود: طبق قانون مصوب سال ۶۶، تمام حرفه‌های پزشکی می‌توانند در مکان‌های مسکونی مورد اجرا قرار گیرند. یکی از تعارضات مربوط به فعالیت دامپزشکان است که آیا جزو حرفه پزشکی محسوب می‌شوند یا خیر. نهایتاً با توجه به درخواست‌ها، اعضای شورا طرحی را برای رسیدگی به این امر تهیه کردند و توسط دو کمیسیون معماری و سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

نوری تصریح کرد: براساس این طرح، نظر به اهمیت بهداشت و سلامت جامعه و ضرورت ساماندهی مراکز سلامت حیوانات خانگی، استقرار مراکز دارای مجوز فقط در ساختمان‌ها مستقل بدون سکنه و نه واحدهای مستقل که به صورت کامل در اختیار این مراکز بوده، بلامانع است. به علاوه شهرداری موظف است ظرف ۶ ماه از ابلاغ این مصوبه با همکاری سازمان دامپزشکی به منظور ساماندهی این مراکز، نسبت به تدوین ضوابط فعالیت مراکز دامپزشکی اقدام کند. واحدها نیز ملزوم به رعایت قوانین مدیریت پسماند و همکاری با شهرداری هستند.

این طرح با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه ناهید خداکرمی با ذکر پیشنهادی گفت: در سطر پنجم ماده واحده ذکر شده که مراکز دامپزشکی صرفاً برای ارائه خدمات درمانی، فعالیت‌های مدنظر را داشته باشند. پیشنهاد بنده این است که این مراکز برای ارائه خدمات درمانی، پانسیو و مراقبت نیز در نظر گرفته شود.

سپس حسن رسولی خزانه دار شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: آنچه ما تصویب کردیم مغایر قانون کشور است. دلیل مخالفتم با این پیشنهاد نیز این است که این مراکز با ارائه چندین خدمات به حیوانات به مراکز تولید و تکثیر حیوانات تبدیل می‌شود و موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود. طبق قانون باید مشاغل موجب آزار و اذیت از شهر خارج شود لذا برای حفظ سلامت عمومی بنده با این پیشنهاد مخالفم.

محمد جواد حق شناس نیز گفت: امروزه شاهدیم در برخی خانه‌ها حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند و نمی‌توانیم نسبت به سلامت آنها بی توجه باشیم. این پیشنهاد دقیق است و بنده با آن موافق هستم.

زهرا نژاد بهرام نیز در مخالفت با پیشنهاد خداکرمی گفت: تغییر سبک زندگی به معنی تغییر سبک شهرسازی نیست و پهنه مسکونی مربوط به سکونت افراد است و نباید به مراکز دامپروری و مراقبت حیوانات تبدیل شود.

در نهایت پیشنهاد اضافه شدن قسمت مراقبتی به مراکز دامپزشکی حیوانات با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

در ادامه حجت نظری در تذکری گفت: فضولات و ترشحات حیوانات در برخی پارک‌ها و بوستان‌ها و جود دارد و برای سلامت کودکان و شهروندان خطر محسوب می‌شود. لذا تذکر می‌دهم حضور حیوانات در برخی بوستان‌ها به طورکلی ممنوع شود تا سلامت کودکان حفظ شود.

سپس خداکرمی در پیشنهاد دیگری گفت: به عقیده بنده دارندگان مجوز دامپزشکی مجازند ۱۲ مورد عقیم سازی حیونات را انجام دهند تا هزینه این امر از گردن شهرداری ساقط شود.

به دلیل مخالفت اعضا، این پیشنهاد پس گرفته شد و لایحه مذکور نیز به تصویب رسید.

کد خبر 5213071 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران حیوانات خانگی ناهید خداکرمی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عید سعید فطر امتحانات نهایی طرح کنترل چاقی دانش اموزان کوچ سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی تفاهم نامه واکسن کرونا انتخابات 1400 قوه قضاییه مراکز دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید

به گزارش قدس آنلاین، در نشست علنی روز سه‌شنبه - ۲۸ فروردین ماه - مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت در مواد ۱۱۵۰ تا ۱۳۴۳ در دستور کار قرار گرفت و این مواد با رای موافق نمایندگان اصلاح شد.

پیش از این و طی ۲ روز گذشته از ماده (۱) تا ماده (۱۱۵۰) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده بود.

ایرادات در مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی، انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرائم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه، اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات از جمله مواردی است که در فصول این لایحه مطرح شده بود که اصلاح شد.

پس از پایان بررسی لایحه تجارت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس در این باره گفت: این لایحه در پنج دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن این لایحه غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی برای این لایحه کار کردند تا قانون جامع و قوی به تصویب برسد و این لایحه گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها ایفا خواهد کرد.

ذوالنوری از دولت، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، معاونت قوانین و نمایندگان مجلس برای همراهی و همکاری در بررسی این لایحه قدردانی و خاطرنشان کرد: امید است این لایحه در مسیر رونق اقتصادی موثر واقع شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران