Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:19:36 GMT

ماجرای افزایش چراغ خاموش قیمت لبنیات در بیرجند چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۷۶۶

ماجرای افزایش چراغ خاموش قیمت لبنیات در بیرجند چیست؟

گروه استان‌ها- یکی از اقلامی که از سال گذشته تاکنون بارها به صورت چراغ خاموش رنگ گرانی به خود دیده لبنیات است که در این آشفته بازار هر از گاهی برخی کارخانه‌ها قیمت محصولات خود را هر روز به بهانه‌ای افزایش می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، این روزها بازار گرانی حسابی داغ است و این را از روی برچسب کالا و اجناسی که می‌خریم به راحتی می‌توانی فهمید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیدا شدن سر و کله کرونا، گرانی در بازار عادی و برای مردم عجین شده و یکی از اقلامی که از سال گذشته تاکنون چندین بار افزایش قیمت و تغییر رنگ به خود گرفته لبنیات است که این امر در سال جدید هم گویا همچنان ادامه دارد و قیمت لبنیات روز به روز بیشتر می‌شود.

در بازار لبنیات آن چه در حال حاضر جاری است افزایش قیمت‌ها است افزایش چراغ خاموش دوباره لبنیات همچنان جریان دارد، هر چند افزایش قیمت این کالای پر مصرف را از سال گذشته تاکنون بارها نظاره‌گر بودیم اما گویا از یکی دو هفته گذشته برخی کارخانه‌ها قیمت محصولات خود را بین 7 تا 15 درصد افزایش دادند.

بازار لبنیات به ویژه شیر از ابتدای سال تاکنون چند مرحله نوسانات مختلفی را به خود دیده و از هفته‌های گذشته چراغ خاموش در حال افزایش است و در حالی که مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند دامداران به علت نبود نهاده‌ها در حال ورشکستگی هستند.

 یک روز مرغ، یک روز گوشت، یک روز لاستیک گران می‌شود و این روزها بار دیگر قرعه به نام لبنیات خورده است، لبنیاتی که از سال گذشته تاکنون بارها برچسب گرانی به خود زده است.

هر چند قرار بود در ماه رمضان شاهد افزایش قیمت لبنیات نباشیم اما گویا برخی از کارخانه‌ها به صورت چراغ خاموش نسبت به افزایش قیمت مجدد اقدام کرده‌اند و  اوضاع بازار لبنیات حکایت از این دارد که گویا  این بازار به حال خود رها شده و نظارتی نیست و هر از گاهی که کارخانه‌داران تصمیم می‌گیرند چراغ خاموش نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کنند. 

قیمت میوه، لبنیات و مواد پروتئینی در شهرکرد؛ جمعه 17 اردیبهشت‌ماه + جدولقیمت میوه، لبنیات و مواد پروتئینی در شهرکرد؛ پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه + جدولقیمت میوه، لبنیات و مواد پروتئینی در شهرکرد؛ چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه + جدول

اگر این روزها قصد خرید محصولات لبنی داشته باشید با دیدن قیمت درج شده روی بسته‌بندی پنیر، کره، خامه و دبه‌های ماست غافلگیر می‌شوید.

یکی از شهروندان بیرجندی معتقد است مگر از ابتدای سال تاکنون حقوق کارمندان و حقوق بگیران چقدر افزایش داشته که قیمت برخی از اقلام مانند پنیر چنان افزایش قیمت را به خود گرفته و چرا مسئولان نظارتی بر بازار ندارند؟ 

یک فروشنده مواد لبنی هم با بیان اینکه زمزمه افزایش قیمت شیر هم به گوش می‌آید اما سه روز است که قیمت لبنیات دیگر مانند پنیر و ماست افزایش دارد گفت: در این شرایط فعلی دامدار فقط می‌تواند خرج دام را به دست آورد و تداوم این وضعیت افزایش قیمت شیر را به دنبال خواهد داشت یا اینکه دامدار مجبور به کشتار دام خواهد شد.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی نیز معتقد است مدتی است با گرانی نهاده‌های دامی، دامدار مجبور است با چنگ و دندان دام خود را حفظ کند و دامدار هیچ گاه به دنبال افزایش قیمت شیر نیست و دغدغه دامدار تامین علوفه و نهاده‌های دامی است.

غریبی با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت تمام شده شیر برای دامدار به ازای هر کیلوگرم 4 هزار و 500 تومان است اما تا وقتی به دست مصرف کننده می‌رسد افزایش قیمت دارد افزود: هنوز مصوبه رسمی افزایش قیمت شیر برای ما ارسال نشده است اما آنچه زمزمه می‌شود این است که شیر هم گران خواهد شد.

یکی از فروشندگان عمده لبنیات در بیرجند هم با تایید افزایش 7 تا 15 درصدی لبنیات از چند هفته  گذشته خبر داد  و گفت: چند وقتی است که برخی کارخانه‌ها بین 7 تا 15 درصد محصولات خود را افزایش قیمت دادند.

شمس آبادی ادامه داد: این افزایش قیمت در حال حاضر در این سه روز دامن ماست و پنیر را بیشتر گرفته و بسته به نوع کارخانه، برخی‌ها 7 درصد و برخی دیگر هم 15 درصد افزایش قیمت داشتند. 

وی با بیان اینکه به عنوان مثال یک نوع پنیر که تا هفته گذشته با قیمت 10 هزار تومان به فروش می‌رسید امروز با قیمت 12 هزار تومان فاکتور شد گفت: خشکسالی‌ها، گرانی دان و علوفه، افزایش قیمت حمل بار و افزایش دستمزدها از دلایل مهم افزایش قیمت لبنیات است و مشخص نیست این افزایش 10 درصدی ثابت بماند  یا نه.

تشکیل 16 میلیارد ریال پرونده تخلف در طرح نظارتی رمضان خراسان جنوبی 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز از تشکیل بیش از 16 میلیارد ریال پرونده تخلف در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 6 هزار و 212 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان صورت گرفته که علاوه بر بازرسان سازمان از ظرفیت‌های اتاق و بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و پلیس نظارت بر اماکن عمومی در قالب گشت‌های مشترک استفاده شد.

علی تهوری ادامه داد: در این راستا 153 پرونده تخلف به ارزش 16 میلیارد و 535 میلیون و 808 هزار ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کنترل و پایش وضعیت عرضه و قیمت اقلام اولویت‌دار به ویژه اقلامی نظیر شکر، برنج، خرما، روغن، لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز و غیره از 21 فروردین‌ماه 1400 آغاز و تا 25 اردیبهشت‌ماه ادامه داشته است.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال گذشته تاکنون افزایش قیمت شیر اردیبهشت ماه قیمت لبنیات محصولات خود کارخانه ها چراغ خاموش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۰ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده