Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و به عدالت سپردن عاملان آن و تضمین عدم تکرار آن، استفاده نماید. خبرگزاری میزان - ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل با اشاره به «نقض‌های مستمر حقوق اساسی و اولیه مردم فلسطین توسط اشغالگران و جنایتکاران صهیونیستی» تاکید کرد: «صدور بیانیه‌هایی دوپهلو به قصد مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، اصلی‌ترین عامل تکرار این جنایات در عصر موسوم به مسئولیت‌پذیری و حسابرسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   برای خواندن متن کامل نامه اینجا را باز کنید.

در این نامه آمده است: «دعوت طرفین درگیری به خویشتنداری بدون محکومیتِ رژیم کودک‌کش یا سخن از حق دفاع مشروع رژیمی که اساساً حضورش در سرزمین‌های فلسطین غاصبانه یا اشغالگرانه تلقی می‌شود، خلاف مسلم قواعد و مقررات بسیاری از حوزه‌های موضوعی حقوق بین‌الملل و خود نیز آشکارا نقض مضاعف، سیستماتیک و سیستمیک حق تعیین سرنوشت ملت‌ها محسوب می‌شود.»

این نامه با انتقاد از دعوت به خویشتنداری طرفین یک جنگ نابرابر و با تاکید بر قابل قیاس نبودن اقدامات دفاعی اولیه فلسطینیان در مقابل حملات بی‌رحمانه رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی، مواضع دو پهلوی سازمان ملل را «فرافکنی و مشروعیت‌بخشی به جنایات رژیم صهیونیستی» و «حمایت از اشغالگر، تثبیت اشغال، استمرار تجاوز و مساعدت در جنایت» برشمرده است.

ستاد حقوق بشر ایران همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای «توقف این جنایات»، «به عدالت سپردن عاملان آن» و «تضمین عدم تکرار آن» استفاده نمایید.   بیشتر بخوانید: انتقاد شدیداللحن دبیر ستاد حقوق بشر به انفعال کشور‌های اسلامی در قبال غزه در این نامه با تاکید بر این که دبیر کل می‌بایست وضعیت فلسطین را مصداق «جنایت علیه بشریت و جرم جنگی» شناسایی کند، پیشنهاد شده است کمیسیون تحقیق یا حقیقت‌یابی در خصوص جنایات اسرائیل در فلسطین ذیل شورای حقوق بشر تشکیل شده و سازوکارهای حقوق بشری از جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد، نهادهای معاهده‌ای و شورای حقوق بشر طی اجلاس آتی این شورا به بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بپردازند.

انتهای پیام/ برچسب ها: حقوق بشر قوه قضاییه فلسطین غزه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق بشر قوه قضاییه فلسطین غزه رژیم صهیونیستی ستاد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاهیان در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی می‌کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم در روز جمعه (۳۱ فروردین) در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مهدی عبدی امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم انقلابی شهر کرمانشاه پس از اقامه نماز جمعه این هفته (۳۱ فروردین) در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم غاصب در غزه، راهپیمایی را برگزار خواهند کرد و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه را سر خواهند داد.

وی هدف از برپایی این راهپیمایی را حمایت از عملیات «وعده صادق» و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و کشتار مردم بی دفاع غزه اعلام کرد و افزود: مردم ولایی کرمانشاه همزمان با هم وطنان در دیگر استان‌ها با فریادهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» همبستگی و حمایت خود را از سپاه و مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از عموم مردم استان کرمانشاه دعوت کرد در این راهپیمایی و تظاهرات دشمن‌شکن حضور داشته باشند.

عبدی با بیان اینکه این راهپیمایی بعد از اقامه نماز جمعه از مسجد جامع شهر کرمانشاه به سمت میدان آزادی برگزار خواهد شد، گفت: در دیگر شهرستان‌ها نیز این راهپیمایی برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در پی برگزاری این دست راهپیمایی‌ها و تداوم برگزاری آن‌ها در سراسر جهان، به زودی شاهد نابودی رژیم جعلی صهیونیستی باشیم.

کد خبر 745688

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • کرمانشاهیان در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی می‌کنند
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • اردن: اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است
  • تهدید متفاوت و بی‌سابقه اسرائیل از سوی نماینده مجلس
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی پیامی روشن برای همه دارد
  • ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم غزه رقم خواهد زد