Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@01:00:56 GMT

سرقت فرش های نفیس در بازار تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۸۷۹

سرقت فرش های نفیس در بازار تهران

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی سارقان 18 تخته فرش و تابلو فرش نفیس را که با شگردی خاص نقشه سرقت را اجرا کرده بودند، بازداشت کردند.

به گزارش ایران آنلاین ،  سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" بیان داشت: هفدهم   اسفند سال گذشته سرقت از بازار فرش فروش ها در بازار تهران به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد:  سرایدار پاساژ که دست و پاهایش با طناب از سوی سارقان بسته شده بود در تحقیقات به ماموران اظهار کرد،  ساعت حدود 3 بامداد زنگ پاساژ زده شد. یک نفر خود را پلیس معرفی کرد و 2 نفری که همراه وی بودند،  مدعی شدند سارقی به سمت پاساژ فرار کرده است.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران ابراز داشت، سریدار ادامه داد:  از آنجایی که یکی از آنان لباس پلیس به تن داشت، تصور کردم واقعا پلیس است و در را باز کردم. اما به محض باز شدن در، بسمتم حمله ور شدند  و  دست و پای مرا بستند و 18 تخته فرش و تابلو فرش را از داخل پاساژ سرقت کردند.
سرهنگ نجفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تخته فرش های سرقتی را 6 میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در بررسی از جغرافیای محل سرقت، مشخص شد که متهمان 5 نفر هستند و دو همدست متهمان  داخل خودروی پژو 405 نوک مدادی به انتظار سایر همدستانشان بوده اند.
این مقام انتظامی توضیح داد: با توجه به  مخدوش بدون شماره پلاک خودرو  کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با انجام اقدامات پلیسی  موفق شدند شماره پلاک اصلی خودروی متهمان را بدست آوردند.
وی با اشاره به اینکه هویت مالک خودرو شناسایی و چهره وی با چهره سارقان تطبیق داده شد، تصریح کرد: با زیر نظر گرفتن مالک خودرو، 4 همدست دیگر وی نیز شناسایی و در عملیاتی ویژه هر 5 متهم دستگیر شدند.
سرهنگ نجفی در پایان اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سارق خارجی به ۳۰ فقره سرقت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی پور گودرزی گفت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی تجهیزات و ابزارآلات از محل‌های کشاورزی در حومه شهر"ری" تهران بررسی موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با اعزام به محل وقوع جرم و تحقیقات اولیه دریافتند که سرقت‌های متعدد آهن آلات، ابزار و محصولات کشاورزی به صورت سریالی و تقریباً مشابه به وقوع پیوسته است که با تجمیع پرونده‌های مشابه شناسایی سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کاراگاهان با استفاده از روش‌های میدانی هویت سارق را که از اتباع کشورهای همسایه بوده را شناسایی و در حومه شهر ری دستگیر کردند.

سردار ولی پور گودرزی به اعتراف متهم به ۳۰ فقره سرقت ابزار، آهن آلات و محصولات کشاورزی در اماکن خصوصی (مزارع و باغات) به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: در ادامه کارآگاهان موفق شدند ۲ تن از مالخرانی که متهم اموال مسروقه را به آنها می‌فروخت را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: تاکنون ۲۶ تن از مال باختگان شناسایی و کارآگاهان در تلاش هستند تا اموال مال باختگان را به آنان مسترد کنند.

سردار ولی پور گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، در اختیار کارآگاهان این پلیس قرار دارند و تحقیقات پلیسی در راستای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

کد خبر 6064272

دیگر خبرها

  • اعتراف سارق خارجی به ۳۰ فقره سرقت
  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد