Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:10:53 GMT

گازرسانی به واحدهای صنعتی پاسارگاد آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۹۰۹

گازرسانی به واحدهای صنعتی پاسارگاد آغاز شده است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت گاز فارس از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز ۱۰ اینچی سعادت‌شهر - قادرآباد با هدف توسعه صنایع پاسارگاد خبر داد.

غلامعباس حسینی یکشنبه 26 اردیبهشت، به خبرنگاران گفت: این طرح با هدف گازرسانی به۱۸ کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه عمده و افزایش ظرفیت شبکه گازرسانی روستاهای بخش مرکزی شامل وکیل آباد، همت آباد، مهدی آباد، دولت آباد و قائم آباد با  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ گازرسانی بیش از ۱۷ کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و دو ایستگاه تقلیل فشار CGS و TBS نصب می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس، اجرای انشعاب گاز به قطر ۴ اینچ از خط لوله ۱۰ اینچ سعادت‌شهر – قادرآباد و راه‌اندازی ایستگاه جدید برای پایداری شبکه گازرسانی روستاهای بخش مرکزی پاسارگاد برای بیش از بیست سال، موجب تقویت فشار شبکه اولین روستای گلخانه‌ای کشور با ۳۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس واقع در همت آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان و توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی بزرگ و کوچک پاسارگاد می‌شود.

حسینی با بیان اینکه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه‌ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.

او با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم ترین رسالت‌های شرکت گاز  فارس است، افزود: از ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی فارس، هفت هزار و  ۸۷۸ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵۱ واحد در مرحله طراحی و تهیه پکیج است که با تکمیل آن‌ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت گاز فارس گازرساني به صنايع حسینی پاسارگاد شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران