Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@11:08:22 GMT

صاپست، یک نشانی پستی برای همیشه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۹۲۶

صاپست، یک نشانی پستی برای همیشه

وجود سامانه‌ای که بتواند در لحظه امکان دریافت جدیدترین نشانی گیرنده را فراهم کند، می‌تواند به تمام این چالش‌ها پایان دهد.

شرکت «ایده ‌بنیان شریف» با ایجاد سامانه‌ای به نام «صاپست» توانسته سیستم یکپارچه درج نشانی برای ارسال مرسولات پستی ایجاد کند.

حمیدرضا توکلی در رشته مکانیک تحصیل کرده و بنابر علاقه‌اش در حوزه نوآوری و تکنولوژی، همزمان در رشته علوم اجتماعی در گرایش پژوهشگری نیز به کسب دانش پرداخته است و درحال حاضر نیز مشغول به تحصیل در رشته مدیریت تکنولوژی گرایش نوآوری از دانشگاه علم و صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به همراه دوستانش در تحقیقاتی که انجام داده، دریافتند معمولا افراد به دلیل تغییر نشانی منزل یا تغییر مکان شرکت در دریافت مرسوله دچار مشکل می‌شوند و بستری هم وجود ندارد که بتوانند به کمک آن به آسانی برای ثبت آخرین نشانی به آن رجوع کنند. همین نیاز باعث شکل‌گیری طرح «صاپست» شد که تمام این مشکلات را برطرف می‌کند.

توکلی در این خصوص به جام‌جم می‌گوید: «موفق شدیم با همکاری جمعی از نخبگان دانشگاه، شرکت «ایده‌ بنیان شریف» را به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و خلاق در زمینه ایجاد و فعالیت در حوزه‌های فناوری، طرح‌های نوین و استارت‌آپی تأسیس و فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کنیم.»

بعد از ثبت شرکت، «صاپست» نخستین طرح در حوزه حمل و نقل و پست کشور بود که از همان سال به شرکت ملی پست ارائه دادند. این طرح جدیدی در سطح ملی و کاملا نوآورانه است که برای اولین بار با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است. درواقع، این طرح پس از بررسی معضلات مربوط به ثبت و دریافت نشانی به منظور تسهیل انجام خدمات شهری ایجاد شده و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مربوطه از خدمات این سامانه استفاده کنند.



توکلی می‌گوید: ما «صاپست» را که مخفف «صندوق الکترونیکی پست» است با شعار «یک نشانی برای همیشه» و با هدف ایجاد یک نشانی فردمحور و مادام‌العمر و نیز ارتقای کیفیت ثبت نشانی روی مرسولات پستی و هوشمندسازی صندوق‌های شخصی ایجاد کردیم. این شرکت توانسته برای اولین بار در همان، سال قرارداد بلندمدتی با شرکت ملی پست امضا کند. به طوری که همزمان با نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت 98، طرح به صورت پایلوت اجرا شد و به دنبال آن، در شهریور 99 به صورت رسمی طی دستورالعملی، فعالیت خود را به طور سراسری در کشور آغاز کرد.

کیفیت و کاربردهای «صاپست»

به گفته مدیر عامل شرکت ایده‌بنیان شریف، سامانه «صاپست» در حال حاضر با موفقیت و با رضایت مشتریان خود در کل کشور در حال خدمت ‌رسانی است. به طوری که توانسته بخش مهمی از فرآیندهای شرکت ملی پست ایران را در زمینه دریافت و ثبت نشانی و هوشمندسازی بر بستر فناوری اطلاعات پیاده ‌سازی کند(نماید). سامانه «صاپست» به گونه‌ای کار می‌کند که برای اولین بار تمام اطلاعات هویتی مشتری را به همراه نشانی افراد و شرکت‌ها در یک بخش جمع کرده و هر فردی صاحب یک صندوق الکترونیکی کارآمد و به روز، همراه یک شناسه مادام‌العمر می‌شود که شناسه ذکر شده توسط فرد قابل انتخاب است. پس از انتخاب این شناسه، افراد یا شرکت‌ها می‌توانند تمام سوابق خود را شامل تغییر نشانی، گزارش مرسولات ارسالی و دریافتی و هزینه‌های انجام شده را به صورت یک‌جا در حساب کاربری خود وارد کنند و ذخیره داشته باشند.

افراد و شرکت‌ها می‌توانند به واسطه «صاپست» با کمترین هزینه برای خود یک صندوق الکترونیکی ایجاد کنند که هم برای کاربران و اشخاص عادی و هم برای کسب‌وکارهای خانگی و فروشگاهی، استارت‌آپ‌ها، حوزه تجارت الکترونیک و شرکت‌هایی که دفتر و مکان آنها ممکن است به دلیل تغییر نشانی سالیانه دچار مشکل اعلام نشانی به مخاطبان شود، بسیار کاربردی است. در حال حاضر، «صاپست» در تمام دفاتر پیشخوان خدمات و دفاتر پستی دولتی و دفاتر پستی روستایی که حدود 10 هزار دفتر را در سراسر کشور شامل می‌شوند، خدمت‌رسانی می‌کند و به تازگی رایزنی‌هایی با سایر سازمان‌ها مانند قوه قضاییه و نیروی انتظامی و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان صورت گرفته است.

ابتکار صاپست در دنیا

به گفته توکلی، استفاده از چنین سیستمی با این فرآیند اولین باری است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در «صاپست» از طریق ارسال پیامک و هشدار در گوشی هوشمند به افراد اطلاع ‌رسانی می‌شود. این سامانه به سامانه‌های دیگر و فروشگاه‌های اینترنتی هم متصل است. اطلاعات افرادی که در «صاپست» ثبت‌نام می‌کنند، روی سرور شرکت ملی پست تحت تدابیر امنیتی ذخیره می‌شود و افراد نباید هیچ نگرانی از امنیت اطلاعات خود داشته باشند.

مدیر شرکت « ایده ‌بنیان شریف» درباره هزینه‌های ثبت ‌نام در «صاپست» به جام‌جم می‌گوید: «ما پس از حدود سه سال نرخ خدمات را افزایش داده‌ایم. در حال حاضر استفاده از کد ملی رایگان است اما برای افرادی که از کدملی به عنوان شناسه استفاده می‌کنند، خدمات ارزش‌افزوده مانند پیامک، آرشیو رهگیری مرسوله و غیره مشمول هزینه می‌شود که سالیانه مبلغ 30 هزار تومان است و بابت شماره تلفن همراه و کد 7 رقمی برای اشخاص حقیقی نیز 30 هزار تومان دریافت می‌شود که آبونمان یک ساله است. برای کسب و کارها صرفا انتخاب شناسه 7 رقمی و موبایل قابل انتخاب است که آبونمان یکساله آن 35 هزارتومان است و برای شرکت‌ها، اشخاص حقوقی و سازمان های دولتی به ازای یک سال استفاده از شناسه «صاپست» 45 هزار تومان معین شده است. افرادی که ناتوان بوده و به هر دلیلی از طریق اینترنت قادر به ثبت نام نباشند یا اطلاعات کافی نداشته باشند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز پستی سراسر کشور اعم از دولتی و دفاتر پیشخوان بخش دولتی و عمومی و دفاتر ICTروستایی مراحل ثبت‌ نام را انجام دهند.

چگونه با «صاپست» کار کنیم؟

مدیر عامل شرکت ایده ‌بنیان شریف می‌گوید: شناسه «صاپست» با کدپستی متفاوت است. کدپستی یک کد مکان محور است که در جای خود به درستی تعریف شده است. اما شناسه «صاپست» یک شناسه فردمحور است و افراد، شرکت‌ها، سازمان‌ها و غیره می‌توانند نشانی جدید خود را در این سامانه تغییر دهند، گزارش رهگیری مرسولات را به صورت آرشیو شده داشته باشند و هزینه‌های خود را مدیریت کنند. درواقع، هر فرد، سازمان یا شرکتی در سامانه «صاپست» با مشخصات هویتی که وارد می‌کند، صاحب یک پروفایل خواهد شد که از این طریق امکان دسترسی به امکانات اشاره شده را خواهد داشت. در این سامانه هر فردی می‌تواند حداقل یک و حداکثر سه شناسه انتخاب کند. این شناسه برای کسب ‌وکارها و افراد حقیقی شامل کدملی یا شماره موبایل یا یک کد 7 رقمی به انتخاب خود افراد است، اما برای افراد حقوقی شناسه ملی شرکت یا کد 7 رقمی است. بعد از اختصاص این شناسه 7 رقمی در سامانه، افراد دیگر لزومی به دادن نشانی به دیگران برای ارسال مرسوله ندارند و به جای آن می‌توانند این شناسه را ارائه دهند. زمانی که این کد روی مرسوله نوشته می‌شود، باجه پست با وارد کردن این شناسه، می‌تواند وارد پروفایل فرد شده و آخرین نشانی را مشاهده و تمام اطلاعات به صورت چاپی روی مرسوله الصاق و به نشانی مورد نظر ارسال می‌شود. به این ترتیب امنیت فردی و حریم خصوصی افراد نیز در زمان ارائه نشانی برای گیرنده و در فازهای بعدی طرح برای فرستنده حفظ خواهد شد.

راه‌های ارتباطی با «ایده‌ بنیان شریف»

وبسایت: sapost.ir / sapost.post.ir 

اینستاگرام: sapost.ir

ایمیل: info@sapost.ir

توئیتر: sapost_ir

تماس: 02191077374 و 02122045779

شناسه صاپست: 1000100
(آدرس ما را با این شناسه در بخش آدرس یابی سایت صاپست جستجو کنید)

آدرس:  تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک‌وی، خیابات تورج، پلاک 13

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 بسته های پستی صاپست شرکت ملی پست بنیان شریف سازمان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، حدود ۵۰ نفر از مخالفان فاشیسم در نشستی در سالن تئاتر «گوبانگن» که توسط احزاب سبزها و «وانسترپارتیت» برگزار شده بود، شرکت کردند.

پلیس اعلام کرد که سه نفر از افرادی که مورد حمله قرار گرفته بودند، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

حزب ضدنژادپرستی «اکسپو» که نمایندگانی در این نشست داشت، اعلام کرد «گروهی از نازی‌ها» پس از آغاز نشست وارد سالن شده و بمب‌های دودزا پرتاب کردند.

این حزب افزود: نازی‌ها با خشونت فیزیکی با شرکت‌کنندگان برخورد کرده و محل نشست را تخریب کرده و سپس نوعی بمب دودزا پرتاب کردند که ورودی سالن را پر از دود کرد.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، حمله به این نشست را وحشتناک خواند و افزود: این رفتار نفرت‌پراکنانه هیچ جایگاهی در جامعه باز و آزاد ما ندارد.

همه احزاب سیاسی سوئد نیز این حمله را محکوم کرده و آن را «حمله به دموکراسی» خواندند.

حزب وانسترپارتیت اعلام کرد، «افرادی که ظاهرا نازی بودند به رویدادی که در پی برابری میان همه افراد بود، حمله کردند.»

این حزب از «همه نیروهای سیاسی» خواست با «راست افرادی که دموکراسی ما را تهدید می‌کند» مبارزه کنند.

دیگر خبرها

  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی