Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@16:36:32 GMT

ارتباطات هوشمند و پويا، ضرورت روابط عمومی سرآمد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۴۹۷۰

ارتباطات هوشمند و پويا، ضرورت روابط عمومی سرآمد

روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطي درون و برون سازماني، مسوولیت خطیری در برقراري، حفظ ارتباط مطلوب ميان اعضاي سازمان و تعامل سازنده با ذينفعان و به تعبيري جامعه دارد؛ به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش اين تعاملات اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست-روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطي درون و برون سازماني، مسوولیت خطیری در برقراري، حفظ ارتباط مطلوب ميان اعضاي سازمان و تعامل سازنده با ذينفعان و به تعبيري جامعه دارد؛ به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش اين تعاملات اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
روابط عمومي ها با ارتباطات خود، نقش پل ارتباطي ميان تصميم گيران سازمان و ذينفعان را بر عهده دارند. اطلاع رساني به موقع، شفاف سازي در خصوص اخبار و وقايع داخل و خارج سازمان، انتقال درخواست هاي جامعه مخاطب به مسوولان ذيربط و بالعكس از جمله وظايف مهم اين بخش از سازمان است.
امروزه ارتباطات علاوه بر استفاده از شيوه هاي نوين و به روز ارتباطي مي تواند همچون ويتريني براي بيرون سازمان و تكيه گاهي قابل اعتماد براي كاركنان داخل سازمان باشد. بیست و هفتم اردیبهشت‌ ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات، صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر كه آميزه آن با خلاقيت در جذب مخاطب و پيشبرد هر آن چه روابط عمومي امروزي، سكاندار آن است تاثيري شگرف دارد. زبان روابط عمومي، به عنوان زبان گويا و زبان ارتباط با افراد و مخاطبان شناخته مي شود، پس هر چه بهتر اين زبان را بشناسيم با محيط پيرامون خود بيش تر و كاربردي تر ارتباط برقراركنيم.
در سالیان اخیر با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، هر شهروند به یک خبرنگار، نویسنده یا حتی اگر با وسعت نظر بیش تر نگاه کنیم، به یک رسانه تبدیل شده است. با رسانه های جدید و ظهور ابزارهایی چون هنر دیجیتال و واقعیت مجازی، تولید محتوا و نشر آن به وفور و خیلی سریع انجام مي شود و بدین ترتیب هر کسی در هر جای دنیا می تواند صاحب یک رسانه باشد، در آن اثری از خود باقی گذاشته و یا حتی جریان و حرکتی نو را خلق کند و مخاطبان مختلف با زبان ها و فرهنگ های متفاوت را با خود همراه سازد. با اين رويكرد در هر لحظه جاي مخاطب و منبع خبر عوض مي‌شود و سيال بودن فضاي رسانه قالب دادن و جهت‌دهي به آن را با دشواري مواجه مي‌سازد. از بین رفتن فاصله مکانی و افزایش بی‌سابقه توان انسان‌ها برای مبادله و مراوده با یکدیگر، فرایند هویت‌یابی جمعی افراد را دگرگون کرده و اين مهم از اقتضائات رسانه‌اي بودن اين فضاست. این تحولات اگرچه مایه ‌افزایش ارتباط افراد با فضاهای رسانه‌ای بوده، ولي کار رسانه‌ها و كانال هاي ارتباطي رسمي را دشوارترکرده است. چرا که با مشارکت مستقیم شهروندان در امور رسانه‌ای، تغییر سلایق و ذائقه‌های ایشان شتاب بیش تری مي يابد و هر رسانه‌ای ناچار است، خود را با گام‌های سریع آن هم‌قدم کند. پیمودن این مسیر، نیاز مبرمی به نوآوری و خلاقیت روزافزون و ارتباط مستقیم رسانه‌های حرفه‌ای با شکل‌های مردمی رسانه دارد كه هرگز نبايد از نگاه تيزبين اصحاب رسانه و كاركنان روابط عمومي مغفول بماند.
بي ترديد ارتباطات در عصر نوين با پيدايش رسانه ديجيتال و تاثير گذاري بر شبكه سازي مجازي توانسته، قله هاي نويني را در دنياي ارتباطات فتح كند و بر نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه اي، علمی و الکترونیکی،‌ تاكيد دارد. از اين رو آشنايي با اقتضائات روز و هم گامي با آن و به روز رساني اطلاعات كاركنان و آموزش آن ها از اولويت هايي است كه بايد بدان توجه داشت. استفاده از ظرفيت كاركنان روابط عمومي براي انتقال و دريافت اطلاعات به مشتريان و تعامل بهتر و سريع تر در بستر كانال ها و شبكه هاي مجازي به همراه نظارت و استفاده از كارشناسان خبره هر حوزه مي تواند اثرگذاري دوچنداني داشته باشد.
این نوع نگاه به دنیای رسانه و ارتباطات امروز بدان معناست که مسیری پر چالش و دشواري پیش روی ماست، اما بی شک فرصت‌های تازه ای را نیز پدید خواهد آورد که باید آن‌ها را غنیمت شمرد و برای رسیدن به چشم اندازهای پيش رو به کار گرفت.

 

احد ميرزايی، مدير ارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتی ايران خودرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای تحقق شعار سال و برقراری ارتباط با مردم به فرهنگ‌سازی نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری، شامگاه _دوشنبه، سوم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری‌های اقتصادی سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شعارهای سال در حوزه اقتصادی بوده که نشان از جریان‌سازی بر اساس شرایط کشور دارد که با فرهنگ‌سازی مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: برای ارتباط با مردم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این نقش بر عهده رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان است که در همین خصوص جلسات مشترک با برنامه سازان صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات بزرگ و بنیادی در این دولت در حال انجام است، گفت: نیازمند انتقال این اقدامات به جامعه و همگرایی با مردم هستیم که صدا و سیما می‌تواند کمک بزرگی برای اطلاع رسانی این اقدامات انجام دهد.

وی تصریح کرد: برای جهش تولید و زیبایی وجه اقتصادی، باید مشارکت مردم بسیار عمیق باشد تا برنامه‌ریزان اقتصادی مبتنی با این مشارکت عمل کنند و این مهم بیشتر نیازمند تسهیل‌گری امور، تأمین زیرساخت‌ها، بهبود شرایط تسهیلات بوده که در این خصوص اقدامات لازم تدبیر شده‌است.

عسکری با تاکید بر اینکه رویکرد مقام معظم رهبری به اقتصاد رویکرد مردم مبنا است، خاطرنشان کرد: در همین خصوص برگزاری جلسات با رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت برنامه‌ریزی برای چگونگی استفاده از ظرفیت مردم در حوزه جهش در بخش تولید طراحی شده‌است.

در ادامه امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه به رسانه بیشتر اطلاع‌رسانی است، گفت: رسانه‌ها باید به رسالت خود عمل کنند و به دنبال جریان سازی، نقد منصفانه و ارائه راهکارها در راستای بهبود شرایط باشند.

وی افزود: برای پیشرفت استان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی هستیم چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده، لذا مهیا کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در کنار ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی نیاز مبرم است.

رئوف با اشاره به استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها برای پیشرفت اقتصادی در استان، تصریح کرد: اهمیت نقش رسانه در مباحث تولید محتوا در پرداختن به ظرفیت‌ها و داشته‌های استان می‌تواند به این هدف مهم تسریع ببخشد.

وی با اشاره به اینکه هدف مقام معظم رهبری از مشارکت نوعی فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تعاونی‌های مختلف و استفاده از سرمایه‌های مردمی می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد.

کد خبر 747070

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند