Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله علیرضا اعرافی در جریان دیدار با امدادگران جمعیت هلال احمر استان که به مناسبت هفته هلال احمر اظهار کرد: تعامل با هلال احمر دارای ظرفیت‌های بالنده‌ای است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی هفته هلال احمر را یادآور تلاش ها و خدمات اجتماعی و فرهنگی و آموزشی هلال احمر دانست و افزود: در اسلام، نظام امدادی و خدماتی زیادی وجود دارد که در کمک رسانی به مردم بسیار مهم است و در این آئین، تامین نیازهای مادی و معنوی و اخلاقی و دینی و فکری زندگی اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه کشور گفت: فعالیت در قبال جامعه در دو بخش تعالی و زندگی و تامین نیازهای زیستی و حیاتی است و هر دو اهمیت زیادی دارد و تاکیدات زیادی بر تامین نیازها شده است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اسلام، نظامی جامع است و بسیاری از تامین نیازها در آن اختصاص به شیعیان و مسلمانان ندارد و تامین نیازهای انسان و حقوق بشر مورد توجه می باشد.

مدیر حوزه علمیه کشور خاطرنشان کرد: این اقداماتی که اسلام در یاری رساندن به دیگران آورده و اختصاص به شیعیان دارد عام است و بسیاری در زمینه یاری رساندن و درمان امداد و نجات دیگران مسائل مشترک است و کاری به اعتقادات مذهبی و دینی ندارد و ارزش و پاداش زیادی برای آن ذکر شده است.

وی گفت: اگر انسان در شرایط سختی به فریاد کسی برسد ارزش آن کار بیش از دیگران است، روزه داری نیز بهار فقراست و باید در این ماه نیازمندان را مورد احسان قرار داد، فرصت های ارزشمندی در این ماه برای حمایت از اقشار ضعیف وجود دارد و باید به گام های بلندتری در خدمت رسانی بیندیشیم.

آیت الله اعرافی افزود: رفع بسیاری از مشکلات نیاز به همفکری و همراهی دستگاههای خصوصی و دولتی نیاز دارد و به هم پیوستگی و اقدامات شبکه ای منجر به موفقیت می شود، دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با دیگر دستگاهها و نهادها باید تعامل دشته باشند.

وی عنوان کرد: دستگاهها باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند و می توانند در یک برنامه چند ساله بسیاری از مشکلات را رفع کنند، در این مسیر منابع انسانی هستند که آینده را ترسیم می‌کنند و باید تخصص و مهارت لازم را داشته باشند از این رو باید در منابع انسانی سرمایه‌گذاری کرد.

مدیر حوزه علمیه کشور بیان کرد: هلال احمر می تواند همه جامعه و نسل جوان را با خود همراه کند به خصوص تعامل حوزه و هلال احمر، می تواند نتایج خوبی در مدیریت بحران‌ها به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما به قوای جهادی نیاز داریم تا در بحران ها بتوانیم موفق عمل کنیم، در نظام حوزوی نیز نیروهایی هستند که در بحران ها حضور دارند ستاد حوادث حوزه در چند سال اخیر شکل گرفته و جریان های زیادی را به مدیریت کرده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تعامل حوزه و هلال احمر، می تواند نتایج خوبی در مدیریت بحران‌ها به همراه داشته باشد و در این باره از نیروهای بسیجی نیز می توان بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با هلال احمر می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد البته باید روحیه جهادی را تقویت کرد چرا که روحیه و تربیت جهادی لازمه رفع آسیب های اجتماعی ومشکلات در جامعه است.

راه‌اندازی خانه هلال در حوزه علمیه یزد 

حجت‌الاسلام مجتبی شعشعی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر یزد، تصریح کرد: ما برآنیم این مجموعه را به مردم و مسئولان و علما معرفی کنیم تا حمایت شخصیت‌های تاثیر گذار را جلب نمائیم.

وی افزود: از حمایت های معنوی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و دیگر بزرگان تقدیر می‌کنیم، در هفته هلال احمر در تلاشیم به تبیین مجموعه و فعالیت های آن برای علما و بزرگان بپردازیم و و دست نیاز به سمت آنها در جهت حمایت‌های معنوی دراز و از رهنمون‌های آن‌ها استفاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر یزد در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در کنار بحث های مدیریتی و اجرایی، در حوزه مباحث فرهنگی و آموزشی نیز اقدامات زیادی انجام می‌دهد، به ویژه در بحث‌های فرهنگی در تعامل با طلاب قدم‌هایی برداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام شعشعی تصریح کرد: ارتباطات خوبی با خانواده هلال احمر و امدادگران داشته ایم و بخشی از مشکلات را رصد کردیم و در تعامل با سازمان تبلیغات استان یزد قرار شد همکاری نزدیکی صورت بگیرد و در برنامه زمان بندی شده مناسب، بسیاری از مسائل و شبهات را پاسخگو باشند و رفاقتی ناگسستنی میان طلاب ئ جوانان ایجاد شود.

وی افزود: در ماه رمضان تفاهم نامه‌ای برای راه اندازی خانه هلال در حوزه علمیه شکل گرفت که به زودی ایجا می شود، البته در حال حاضر کانون طلاب فعال است، اما خانه هلال یک هلال احمر کوچک در ارائه خدمات است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر یزد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خانه هلال در حوزه، می‌توانیم از طرفیت طلاب استفاده کنیم و با همت میر هلال یزد و نگاه فرهنگی، تعامل خوبی با حوزه و طلاب داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در تعامل با طلاب کمک ها و همدلی های شکل گرفت و این عزیزان در ارائه برنامه هایی برای جوانان به کمک هلال آمدند، چند روز قبل نیز تفاهم نامه ای با مرکز خدمات حوزه علمیه امضا شد.

حجت‌الاسلام شعشعی خاطرنشان کرد: قرار است برای خانواده های طلاب برنامه های فرهنگی و آموزشی داشته باشیم و مسائل کمک های اولیه در مواجه با حوادث را آموزش دهیم همچنین در شرایط کرونایی فعالیت های خوبی در خدمت به طلاب به خصوص در حوزه آموزش داریم.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد هلال احمر آموزش آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه کشور مدیر حوزه علمیه کشور هلال احمر خانه هلال آیت الله بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام اسکندری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، گفت: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود، افزود: مردم نیز حقوق موقوفه‌ها را بدهند، البته در طبقات پایین‌تر جامعه نیازمند ملاحظه هستیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر به درستی از وقف استفاده شود، این سنت حسنه می‌تواند تحولات خوب و مطلوبی را در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام عباس اسکندری نیز در این جلسه گفت: اوقاف در قم از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و با حمایت لازم می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت از اوقاف هستیم، عنوان کرد: در استان قم برخی پروژه‌های اقتصادی را آغاز کردیم که در صورت بهره‌برداری و واگذاری آن‌ها موقوفات درآمد بهتری خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یکی از علت‌هایی که در دوره صفویه وقف رشد کرد، این بود که در آن دوره حتی دست‌اندرکاران نیز به وقف پایبند بودند، افزود: یکی از اولویت‌های ما همکاری با حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود