Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ملاک و مبنای ما در احراز صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری رای نهایی است که اعضای شورا می‌دهند و با توجه به ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان ۷ رای مثبت لازم است که بتوانیم بگوئیم یک فرد احراز صلاحیت شد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند بررسی صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مبنای شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری اصلی ۱۱۵ قانون اساسی است و علاوه بر آن از زمانی که سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد آن سیاست ها هم مبنای کار ما بوده است که پیرو آن مصوبه ای را در شورای نگهبان داشتیم و شرایط را به وزارت کشور اعلام کردیم و با توجه به دریافت اسناد و مدارک داوطلبان از فردا شورای نگهبان کار خود را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدایی تصریح کرد: اداره کل انتخابات شورای نگهبان مسئولیت بررسی طرح اولیه اسناد و مدارک لازم را دارد که از امروز شروع شده است و دوستان ما مشغول هستند و تا فردا سعی می‌کنند که تا آنجا که امکان پذیر است آن تعداد پرونده که مدارک و اسناد آماده شده است را در اختیار اعضای محترم شورای نگهبان قرار دارد و ما از فردا آغاز رسیدگی را در شورا نگهبان داریم.

وی ادامه داد: ملاک و مبنای ما رای نهایی است که اعضای شورای می‌دهند و با توجه به ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان ۷ رای مثبت لازم است که بتوانیم بگوئیم  یک فرد احراز صلاحیت شد و واجد شرایط اصل ۱۱۵ شده است.

ادامه دارد .../فارس 

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای نگهبان احراز صلاحیت ریاست جمهوری اعضای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در خصوص لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان را در دستور کار داشتند که در نهایت رسیدگی به لایحه مذکور در مجلس پایان یافت.

کلیات لایحه تجارت در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ به تصویب مجلس رسید و در سال ۱۳۹۸ جزئیاتی از آن به تصویب مجلس رسید که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

کد خبر 6079665 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • نتایج آزمون‌های مرکز تایید صلاحیت ایران مورد پذیرش جامعه جهانی
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت