Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری هیل گزارش داد که بسیاری از گروههای اسلامی در آمریکا از جمله شورای روابط اسلامی-آمریکایی(CAIR)، بزرگ‌ترین جامعه مسلمان ایالات متحده، حضور در مراسم جشن عید فطر کاخ سفید را به خاطر مواضع واشنگتن در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحریم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، شورای روابط اسلامی آمریکا در بیانیه‌ای گفته، در واکنش به مواضع ناامیدکننده و آزاردهنده کاخ سفید علیه خشونتها در فلسطین، ما نیز در تحریم مراسم کاخ سفید به دیگر گروه‌های اسلامی خواهیم پیوست و در آن شرکت نخواهیم کرد. 

«نیهاد آواد» مدیر اجرایی ملی این شورا گفته، ما نمی‌توانیم با وجدانی آسوده در جشن عید کاخ سفید شرکت کنیم درحالی‌که دولت جو بایدن به آپارتاید و کشتار زنان و کودکان بیگناه توسط اسرائیل کمک می‌کند. وی تاکید کرد، دولت بایدن قدرت سیاسی و اختیارات لازم را برای توقف این بی عدالتی‌ها در اختیار دارد و ما از وی می‌خواهیم که به جای اینکه در کنار مجرمان و قاتلان بایستد در کنار قربانیان قرار بگیرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اگر کاخ سفید به این مسیر غیرقابل قبول و ضداخلاقی ادامه دهد و زنان و کودکان بیشتری در فلسطین کشته شوند روابط شورای اسلامی-آمریکایی و دیگر گروههای مدنی و حقوق بشری با دولت آمریکا شدیدا آسیب خواهد دید. 

هیل در ادامه گزارش خود آورده است که کاخ سفید حاضر نشده است در این زمینه با ما صحبت کند. 

سنت عید در کاخ سفید بعد از پایان ماه مبارک رمضان به مدت ۲۰ سال است که برگزار می‌شود؛ هرچند که دونالد ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود این سنت را شکست و برگزاری این مراسم را لغو کرده بود.

جو بایدن و همسرش جیل بایدن در بیانیه‌ای از برگزاری مراسم عید فطر در کاخ سفید در روز یکشنبه خبر داده‌اند. اگر چه بایدن در بیانیه خود به تحولات و خشونتها در بیت المقدس و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان اشاره کرده است. 

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرده و وی را در جریان آخرین تحولات و عملیاتی که این رژیم قرار داده و از بایدن به دلیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. 

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، در جریان حملات شب گذشته تا صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۶ نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند و در سایه تداوم حملات صهیونیست‌ها انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد. زیرا ده‌ها آپارتمان مسکونی در نوار غزه هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی گروههای اسلامی آمریکا غزه تحریم عید فطر رژیم صهیونیستی اسلامی آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاینشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست

ستون‌نویس فایننشال تایمز در تحلیلی ضمن نقد حمایت‌های بی‌قیدوشرط جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رژیم اسرائیل، تبعات ناشی از این رویکرد را برای دولت او تبیین و رژیم صهیونیستی را به جای «سرمایه راهبردی»، «وبال راهبردی» ایالات متحده ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، ستون‌نویس سیاست‌خارجی نشریه فاینشال تایمز در پی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم اسرائیل طی یادداشتی مواضع دولت بایدن در قبال رژیم اسرائیل را زمینه‌ساز گسترش تنش در خاورمیانه توصیف کرد.

گیدئون راچمن در این یادداشت دو هدف بایدن در سیاست خاورمیانه را «حمایت آهنین» از رژیم اسرائیل و جلوگیری از جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای عنوان کرد که در حال حاضر سیاست منطقه‌ای او را با شکست مواجه کرده است.

او عملکرد حمایتی بایدن در قبال رژیم اشغالگر را «چک سفید امضاء» توصیف کرد که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل اجازه هرگونه اقدام خودسرانه را می‌دهد با این اطمینان که در هر صورت آمریکا پشتیبان او خواهد بود.

راچمن پاسخ تنبیهی ایران در مقابل تجاوزگری رژیم اسرائیل را «به‌جا» توصیف کرد و آن را پیامد سیاست غلط کاخ سفید دانست که به نتانیاهو اجازه داد حمله به کنسولگری ایران در دمشق را بدون اطلاع آمریکا انجام دهد.

تحلیلگر فاینشال تایمز با اشاره به اصرار کابینه نتانیاهو برای دادن پاسخ داندان‌شکن به ایران، با نقل‌قول از یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: مشکل اینجاست که «اسرائیل با پول کاخ سفید قمار می‌کند».

این گزارش می‌افزاید: در نهایت، امیدواری که بایدن در تل‌آویو ایجاد کرده اسرائیل را به سمت جنگی سوق می‌دهد که امیدوار است آمریکا در نهایت ناچار به پیوستن به آن باشد و اینجاست که باید سؤال نهایی را طرح کرد: آیا اسرائیل همچنان سرمایه راهبردی آمریکاست یا تبدیل به یک وبال راهبردی شده است؟

راچمن توضیح می‌دهد که نگرانی شدید از کشیده شدن پای آمریکا به یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه، آسیبی که حمایت از جنگ غزه به وجهه بین‌المللی ایالات متحده وارد کرده، و ناکامی آمریکا برای رقابت با نفوذ چین و روسیه به این معنی است که بخش دوم سؤال صحت دارد.

از سویی، بایدن با حمایت از یک چهره ضد دموکراسی در محافل داخلی اسرائیل و یکی از نزدیکان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و جمهوری‌خواه آمریکا، در داخل نیز وجهه خود را در میان جوانان از دست داده است.

در نهایت، راچمن تأکید می‌کند که اگر کاخ سفید تحلیلگری ندارد که بتواند بین منافع و مضرات حمایت از اسرائیل به نتیجه معقول و منطقی برسد، ناچار باید خود را به دست سرنوشت بسپارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده نتانیاهو به واشنگتن می‌رود آمریکا در فکر لغو فروش سلاح به عربستان

دیگر خبرها

  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فایننشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فاینشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • بیانیه کاخ سفید درباره حمله تنبیهی ایران به اسرائیل
  • بایدن خطاب به نتانیاهو: علیه ایران وارد جنگ نمی‌شویم
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود