Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نشست فوق العاده مجازی کمیته اجرایی در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (یک‌شنبه) آغاز شد.

در این نشست وبیناری به ریاست «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، وزیران عضو سازمان همکاری های اسلامی در باره رخدادهای خونین و حملات اسرائیل در سرزمین فلسطین، به ویژه قدس بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی، این نشست به پیشنهاد و دعوت عربستان، ساعت ۱۲ ظهر (به وقت ریاض) آغاز شده است.

محمدجواد ظریف که در سفر به اروپا به سر می‌برد صبح امروز(یک‌شنبه) برای ملاقات با مقامات واتیکان و ایتالیا وارد رم شد.

وزیر امور خارجه در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاریهای مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ظریف سازمان همکاری اسلامی سازمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری شورای امنیت عصر یکشنبه برای بررسی حمله ایران به اسرائیل

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت محلی برای بررسی حمله ایران به اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه برگزار می شود.

به گزارش مشرق، سخنگوی هیات مالت که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، شنبه شب به خبرنگاران اعلام کرد که بعد از ظهر فردا یکشنبه به وقت محلی، این شورا به درخواست اسرائیل برای بررسی حمله ایران به این رژیم تشکیل جلسه خواهد داد.

بخش رسانه ای شورای امنیت سازمان ملل نیز به خبرنگاران اعلام کرد که این نشست ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی (نیویورک) برگزار می شود.

اسرائیل که در طول بیش از ۶ ماه از جنگ در غزه، همه ارکان سازمان ملل متحد را با حمایت همه جانبه آمریکا به باد انتقاد گرفته است، اکنون در پی پاسخ ایران به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه دست به دامن شورای امنیت شده است.

«گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم نکرده ، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز شنبه شب به وقت محلی در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و نیز خانم «ونسا فریزر» سفیر و نماینده دائم مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را برعهده دارد، تاکید کرد: اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌نماید. جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود

پ

دیگر خبرها

  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات منطقه
  • نشست اضطراری شورای امنیت با حضور گوترش و نمایندگان تهران و تل آویو درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل آغاز شد
  • رایزنی وزیران خارجه عربستان و قطر با امیرعبداللهیان
  • نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی تنبیه اسرائیل
  • نشست اضطراری شورای امنیت عصر یکشنبه برای بررسی حمله ایران به اسرائیل