Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@07:39:36 GMT

چند هواپیمای مسافری هنوز خاک می خورند ؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۱۱۹

چند هواپیمای مسافری هنوز خاک می خورند ؟

ایران اکونومیست- مرکز داده های هواپیمایی سیریوم هفته گذشته اعلام کرد که هنوز 7850 هواپیمای مسافری در انبار است .

 این عدد در ابتدای سال میلادی جدید 8684 فروند و در اوج بحران کرونا یعنی در آوریل سال گذشته 16522 فروند بود .
بر اساس این گزارش ، آمار سفارش هواپیماهای تک راهرو در حال افزایش ، دو راهرو پهن پیکر رو به کاهش و سفارش هواپیماهای زیر 100 صندلی جت و توربو پراپ ثابت مانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟

رسول سلیمی: ناواتیم یکی از بزرگ‌ترین در اسرائیل است و دارای سه باند فرودگاه با طول‌های مختلف است. جت‌های جنگنده، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای تانکر سوخت‌رسان و ادوات شناسایی الکترونیکی / نظارت هوایی و همچنین مهم‌ترین لجستیک و افسران نیروی هوایی اسرائیل در آنجا مستقر هستند.

تأسیس این پایگاه هوایی به اوایل سال ۱۹۴۷ باز می‌گردد که ابتدا یک باند ناهموار در صحرای شمالی نقب برای نیروهای هوایی اسرائیل ساخته شد. این فرودگاه بر روی یک سایت باستان‌شناسی ساخته شد و در سال‌های نخستین، Malhata نام‌گذاری شد. این پایگاه در سال ۱۹۸۳ به‌عنوان یک پایگاه هوایی مدرن جدید با دو باند و با بودجه مشترک دولت اسرائیل و ایالات متحده به‌عنوان بخشی از استقرار مجدد نیروی هوایی اسرائیل پس از توافقنامه کمپ دیوید بازگشایی شد. از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲ دو پایگاه هوایی دیگر به نام رامون و پایگاه هوایی اودا در نقب نیز ساخته شد. باند سوم پایگاه نواتیم در اواسط دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای که برای انتقال فعالیت‌های نظامی که قبلاً در فرودگاه بن گوریون انجام می‌شد، در نظر گرفته شد.

حالا بعد از سال‌ها، این پایگاه هوایی که مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل شناخته می‌شود، هدف موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفت. مقامات نظامی ایران بعدازاین حمله اذعان کردند هواپیماهایی که در هدف قراردادن سفارت ایران در دمشق مشارکت داشتند از این پایگاه هوایی پرواز کرده بودند.

ویدئوهای منتشر شده نشان داد که پهپادها و موشک‌های ایران تأسیسات نظامی و فرودگاه‌ها را در مناطقی در فلسطین اشغالی هدف قرار می‌دهند و آتش‌سوزی پس از انفجارهای بزرگ در آنجا رخ می‌دهد. شبکه تلویزیونی آی ۲۴ اسرائیل بامداد روز بعد از حمله تأیید کرد که در صحرای نقب انفجاری صورت‌گرفته است.

در همین راستا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که در یک پایگاه نظامی در جنوب فلسطین اشغالی خسارت وارد شده است. شبکه المنار نیز به نقل از منابع خصوصی گزارش داد که دست‌کم ۱۵ موشک مستقیماً به پایگاه هوایی نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و این پایگاه از کار افتاد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین تصاویری از لحظه سقوط چندین راکت بر روی این پایگاه در جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند. منابع رسانه‌ای کشورمان همچنین تایید کردند که در چارچوب واکنش شدید ایران با موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین به رژیم صهیونیستی، از جمله اهداف در سرزمین‌های اشغالی، فلسطین بمباران شد و پایگاه هوایی "نواتیم" که در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده هدف قرار گرفته است. مرور اخبار رزمایش‌های نیروهای مسلح ایران نشان می‌دهد سال گذشته، نیروی هوایی سپاه پاسداران یک مانور موشکی شبیه‌سازی‌شده را با محور پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل انجام داده است. اما چرا پایگاه هوایی نواتیم مهم است؟

شبکه المیادین در این باره گزارشی منتشر کرده و نوشته که این پایگاه هوایی در ۱۱۰۰ کیلومتری ایران، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بئرشبع و در نزدیکی موشاو نواتیم در صحرای نقب واقع شده است و این پایگاه به عنوان مهم‌ترین پایگاه هوایی برای اسرائیل، اشیانه اصلی جدیدترین مدل‌های هواپیمای اف-۳۵ است که نیروی هوایی اسرائیل از ایالات متحده خریداری کرده است.

این پایگاه دارای یک فرودگاه با سه باند است که اخیراً برای دریافت این نوع هواپیما ارتقا یافته است. این پایگاه در واقع مقر اسکادران پشتیبانی حمل‌ونقل سوپر هرکول ۱۰۳، اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های F-۳۵، اسکادران اموزشی ۱۱۷ (اموزش خلبان F-۳۵)، اسکادران جاسوسی اطلاعاتی ۱۲۲، اشیانه هواپیماهای ویژه ریاست جمهوری و تعداد زیادی از هواپیماهای جاسوسی ارتش اسرائیل است.

پیش‌تر طرحی در اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن و ازآنجا که فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی تل‌آویو سال‌هاست که به محدودیت ظرفیت خود رسیده است، ملاحظاتی برای تبدیل کامل یا جزئی یکی از پایگاه‌های هوایی نظامی اسرائیل به یک فرودگاه غیرنظامی یا گسترش آن براین‌اساس وجود داشت. علاوه بر تبدیل کامل پایگاه هوایی رمات دیوید در شمال اسرائیل، استفاده دوگانه از پایگاه هوایی نواتیم موردبحث قرار گرفت.

زیرا این استدلال وجود داشت که چون توسط بیابان و تنها چند شهرک احاطه شده است، می‌توان آن را بدون مشکلات عمده گسترش داد. نزدیکی به شهر درحال‌رشد بئرشبع (حدود ۱۵ کیلومتر) نیز از جمله این مزیت‌ها بود. اما نیروی هوایی اسرائیل به‌شدت با این پیشنهاد مخالفت کرد؛ زیرا معتقد بود تبدیل آن به فرودگاهی غیرنظامی، پرواز هواپیماهای نظامی را بیش از حد محدود خواهد کرد.

از سوی دیگر این پایگاه، محل رادار باند ایکس متعلق به ایالات متحده است. این رادار توانایی شناسایی تهدیدات هوایی از فاصله حدود ۵۰ کیلومتری را دارد و به اسرائیل زمان هشدار طولانی‌تری می‌دهد. حالا که موشک‌های ایران توانسته این پایگاه را هدف اصابت قطعی قرار دهد، بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره توانمندی‌های پدافندی اسرائیل و امریکا در برابر حملات موشکی ایران مطرح شده است.

۳۱۱۲۱۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896104

دیگر خبرها

  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • فیلم| کامرون ایرپارک شهری عجیب در کالیفرنیا
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • پوتین: در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: ماجراجویی کنند سهمگین‌تر می‌خورند
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • مدیرعامل بالای سرمان نیست، حق‌مان را می‌خورند