Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@02:33:56 GMT

نمی‌گذاریم آنچه رشته‌ایم پنبه شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۱۳۰

نمی‌گذاریم آنچه رشته‌ایم پنبه شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاوتی نمی‌کند در چه ایامی از سال هستیم، همواره بر امر نظارت اهتمام می‌کنیم و نخواهیم گذاشت آنچه رشته‌ایم در روزهای پایانی دوره پنجم به راحتی و با برخوردهای نسنجیده پنبه شود.

به گزارش خبرگزرای برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای شورا از تعاونی مصرف کارکنان شهرداری در مجاورت پل سرهنگ، اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری برای احداث این مجموعه جهت رفاه کارکنان و کارگران و خانواده آن‌ها قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات این مکان هزینه شده است، افزود: امیدواریم به زودی تعاونی مصرف کارکنان به بهره‌برداری رسیده و برای در اختیار قرار دادن آن پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال، تمام مدیران شهری و استانی باید به زیرمجموعه خود ابلاغ کنند که از هرگونه زیاده‌روی در مصرف آب و برق پرهیز شود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان بارها در اجرای الگوی صرفه‌جویی مورد تقدیر و تشویق بوده و یقیناً گستردگی واحدها و کثرت خدمات در شهر باعث می‌شود اندک صرفه‌جویی که مدیریت شهری می‌کند، اثرگذاری زیادی داشته و گامی بزرگ در جهت بهره‌وری بیشتر باشد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: شورای پنجم بارها بر تکریم ارباب رجوع و شفاف‌سازی امور در شهرداری تاکید کرده است و هر مدیری در هر جایگاه و سمتی باید رعایت حال مردم را مدنظر خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: مدیران و کارکنان با پرهیز از تندخویی و کم‌حوصلگی باید با صبر و حوصله زیاد بتوانند با مردم برخورد کنند زیرا مشکلات اقتصادی، فشارهای سختی را به مردم تحمیل کرده و سبب کاهش آستانه تحمل مردم شده است بنابراین نباید این امر با کاهش آستانه تحمل مسئولان همراه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر مدیری که در رأس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد باید سعه صدر داشته و شنونده خوبی باشد تا کارکنان زیرمجموعه او نیز به تاسی از این مدیر تکریم مردم را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای برخورد بد و کم‌لطفی با مردم قابل پذیرش نیست، ادامه داد: احترام و تکریم امری متقابل است و مردم نیز باید هنگام مراجعه به شهرداری به رعایت حال کارمندان توجه کنند.

نصراصفهانی با بیان اینکه نباید از روزهای پایانی این دوره شورای شهر برداشت عدم نظارت وجود داشته باشد، اضافه کرد: تفاوتی نمی‌کند در چه ایامی از سال هستیم، همواره بر امر نظارت اهتمام می‌کنیم و نخواهیم گذاشت آنچه رشته‌ایم در روزهای پایانی دوره پنجم به راحتی و با برخوردهای نسنجیده پنبه شود.

وی گفت: شهرداری در سال‌های گذشته مبادرت به کاشت درختان توت در مجاورت پیاده‌روهای شهر کرده که این اقدام با مطالعه کافی نبوده است.

نصراصفهانی افزود: اکنون که این درختان به بار نشسته است، نظافت فضای شهر را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است شهروندان در بهره‌مندی از میوه این درختان دچار مشکل شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این درختان در مکان‌هایی است که خودروها در حال رفت و آمد هستند اما مشاهده می‌شود که خانواده‌ها از میوه همین درختان استفاده می‌کنند که مملو از آلودگی است بنابراین به‌طور مجموع باید گفت کاشت درختان توت در شهر اصفهان نتیجه خوبی نداشته و عوارض زیادی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهتمام شهرداری در کاشت توتستان در نواحی مختلف شهر، گفت: کاشت اولین توتستان در ناژوان انجام شده است و امیدواریم با این تغییر رویکرد، از کاشت درختان توت و دیگر درختانی که برای خیابان‌ها و مردم شهر عوارض دارند، خودداری شود.

وی با اشاره به روز بزرگداشت حکیم فردوسی و زبان فارسی، افزود: حکیم فردوسی در نگهداشت زبان فارسی نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری داشته است بنابراین باید همواره قدردان بزرگانی همچون او که در فرهنگ، تاریخ و تمدن این سرزمین تأثیرگذار بوده‌اند، باشیم.

نصراصفهانی درگذشت اکبر ترکان، وزیر اسبق دفاع و راه و ترابری و حسین یقینی یکی از چهره‌های برجسته دانشگاهی اصفهان را تسلیت گفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شورای اسلامی شهر شورای شهر اصفهان شهرداری اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در افزایش سرانه فضای سبز و درختان تأثیرگذار است، گفت: مسئولان در احداث خیابان‌ها، معابر، باید به ایجاد فضای سبز کوچک در این ابعاد توجه کنند، شهروندان نیز باید در ساخت خانه‌های خود به کاشت و پرورش درخت بپردازند.

سید امیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بخش‌های مختلف که شرایط آبی و مواهب الهی فراهم است، باید برای جایگزینی درختانی که حذف شده‌اند، اقدام‌های ویژه‌ای صورت داد و به گسترش فضاهای سبز پرداخت.

وی با اشاره به راهبردهای برنامه ۱۴۰۰ افزود: چند راهبرد برای فضای سبز تعریف شده است که یکی از آن‌ها مسئله تکمیل کمربند سبز شهر است و در راستای این اقدام باید دستگاه‌های استانی و شهری برای تأمین زمین، آب و پساب همکاری کنند تا کمربند شهر به‌ویژه در شمال و شرق شهر کامل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احیای باغ‌های سطح شهر تاکید کرد: شهرداری باید شهروندان را در احیای باغ‌های سطح شهر، تأمین آب و ارائه مشاوره‌های گیاهی یاری دهد.

سامع با اشاره به برنامه کاشت ۳۰۰ هزار درختی که شهرداری در پیش دارد، گفت: مناطق طبق این برنامه آغاز به‌کار کرده‌اند و امیدواریم این برنامه نیز به‌خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه درختانی که به‌دلیل فرسودگی و کم‌آبی دچار آسیب شده‌اند، نیاز به جایگزینی دارند، ادامه داد: باغچه‌های طولی موجود در معابر سطح این کلان‌شهر یکی از ویژگی‌های مهم این شهر محسوب می‌شود و در کمتر شهری با این دقت و وسعت از این باغچه‌ها می‌توان یافت و باید در حفظ و حراست آن‌ها کوشا باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایجاد بوستان‌های محلی خاطرنشان کرد: این بوستان‌ها باید با فاصله کم و به‌راحتی در دسترس مردم هر محل قرار گیرد، یعنی شهروندان با چند دقیقه پیاده‌روی به این فضاهای سبز دسترسی پیدا کنند.

با راهکارهای علمی می‌توان به توسعه فضای سبز، کاشت گونه‌های مختلف گیاهی، احیای بیابان‌های بزرگ و تغییر اقلیم پرداخت

سامع با اشاره به اینکه مشارکت مردم در افزایش سرانه فضای سبز و درختان تأثیرگذار است، گفت: مسئولان در احداث خیابان‌ها، معابر، باید به ایجاد فضای سبز کوچک در این ابعاد توجه کنند، شهروندان نیز باید در ساخت خانه‌های خود به کاشت و پرورش درخت بپردازند و برای آبیاری آن‌ها از آب خاکستری یعنی آبی که یک بار استفاده شده است، با تغییرات آسانی بهره ببرند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم شهرهای ایران به‌ویژه شهر اصفهان سرانه فضای سبز آن است، همچنین وجود این باغ شهر در دل کویر نتیجه دقت نظر، دوراندیشی، حکمت و دانشی است که پیشینیان به‌کار گرفته‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌هایی که شهرداری برای جایگزینی درختان آسیب‌دیده دارد، تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که از دو ماه قبل شهرداری در پیش گرفته است، کاشت درختان میوه در مکان‌های مناسب است، حتی در برخی روستاها می‌توانیم باغ‌هایی با اسامی میوه‌ای که در آن کاشته می‌شود، همچون باغ انگور یا باغ انجیر داشته باشیم.

سامع با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های باغ‌شهر اصفهان وجود درختان است، گفت: نام این موجود زنده بارها در قرآن ذکر شده است و خداوند نیز به این مخلوق قسم یاد کرده است، بنابراین زندگی در سایه و کنار درخت برکات زیادی دارد.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های شهر زندگی و زندگی باکیفیت در شهرها، وجود درخت است که در تمام ابعاد همچون نشاط اجتماعی، روحی و روانی، مسائل مربوط به کنترل پیش‌روی بیابان‌ها و کنترل درجه حرارتی اقلیم مختلف تأثیر بسیاری دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه زندگی در سایه درختان نشاط‌آور است، تصریح کرد: در دنیای امروزه با وجود محدودیت‌های آبی با راهکارهای علمی می‌توان به توسعه فضای سبز، کاشت گونه‌های مختلف گیاهی، احیای بیابان‌های بزرگ و تغییر اقلیم پرداخت.

کد خبر 743897

دیگر خبرها

  • لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)
  • لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)
  • اقدامات غلط شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها؛ از آبشویی تا نصب کارت‌های زرد روی درختان
  • تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید