Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@23:27:52 GMT

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۱۵۱

بورس امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۷ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۰۱ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۴.۹۰۸ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۱۳ واحدی به سطح ۱۷.۶۷۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۳.۰۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۵۳ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۷۹۱ واحدی به سطح ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۸.۸۰۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۴۲۰۴ واحدی در سطح ۴۱۰.۷۰۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۷ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۰۱ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۴.۹۰۸ میلیارد ریال بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۱۳ واحدی به سطح ۱۷.۶۷۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۳.۰۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۵۳ میلیون برگه سهم بود.

فولاد مبارکه:

عملکرد ۱۲ ماهه تولید محصولات فولادی در سال ۹۹ منتشر شد و بر اساس آن بالاترین رقم تولید به محصول ورق گرم اختصاص دارد و از مجموع ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن ورق گرم تولید شده ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۶۲ تن توسط شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا تولید شده است یعنی ۹۳ درصد از ورق گرم تولیدی کشور توسط این گروه تولید شده است.

وضعیت معاملاتی سهم

محسن رضایی میر قائد تنها کاندیدی است که تا این لحظه به بازار سرمایه اشاره کرده وی گفته است: دست‌هایی در کار بوده که بورس را به اینجا کشیده، آرامش را به بورس بر می‌گردانیم، صندوق جبران زیان مالباختگان تشکیل می‌دهم، وضعیت بورس را ببینید، اقتصاد ایران از فلسفه‌بافی دولتمردان آسیب دیده است.

سیمان هم وارد بورس کالا شد و این موضوع بسیار جای خرسندی دارد، کشف قیمت باید بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا و نه بر اساس نظر دلالان باشد.

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد که این نخستین پذیرش سیمانی‌ها در بورس کالا طی سال جاری است. پذیرش سیمان شرکت سیمان فارس پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و شصت و نهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

اخبار شرکت‌ها

پترول به زودی طرح ساخت واحدهای اتیلن اکساید با ظرفیت تولید ۶۸ هزار تن در سال و اتیلن پروپیلن دی از مونومر را آغاز می‌کند.

وضعیت معاملات پترول

ذوب‌آهن اصفهان که تنها تولید کننده ریل کشور است از اسفند ماه ۹۹ تا کنون موفق شده ۲۰ هزار تن ریل تولید کند. از این مقدار ریل ۱۰ هزار تن آن در اسفند ماه ۹۹ تولید شد که یک رکورد در تولید ریل محسوب می‌شود. محمد امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با بیان این خبر گفت: عمده ۲۰ هزار تن ریل تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان از نوع 60E1 است که مخصوص خطوط پرسرعت می‌باشد و به سفارش راه آهن جمهوری اسلامی تولیدشده است.

وضعیت معاملات ذوب‌آهن

حبندر برنده مزایده اجاره شناورها به منظور تأمین ایمنی آبراه حوزه شمال به ارزش ۱۵۸ میلیارد تومان شده است.

حبندر، ممنوع و متوقف

غبشهر جزئیات افزایش نرخ خود را اعلام کرد. "انواع روغن مایع ۳۵ درصد، انواع روغن جامد ۳۰ درصد، با توجه به ترکیب تولیدات و فروش شرکت متوسط افزایش نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۳۳ درصد خواهد بود. "و موافقت سهامدار عمده غبشهر با افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی اعلام شد.

غبشهر ممنوع ومتوقف

شرکت توکا ریل در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۹۹۸ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱% افزایش داشته است توریل با سرمایه ثبت شده ۳,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ توانسته ۹,۴۰۱,۱۲۰ میلیون ریال درآمد عملیاتی داشته باشد که منجر به محقق شدن مبلغ ۳,۱۹۳,۴۶۹ میلیون ریال سود خالص شده است. لازم به ذکر می‌باشد عمده درآمدهای شرکت از محل قرارداد حمل ریلی مواد اولیه برای شرکت‌های همچون شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت سیمان اردستان می‌باشد.

وضعیت معاملات توریل

بازارهای جهانی

منابع نقل می‌کنند که قیمت ذغال‌سنگ چین افزایش یافته است، زیرا دولت محدودیت‌های زیست محیطی را برای تولید ذغال‌سنگ اعمال کرده است. به همین دلیل، شماری از تولیدکنندگان متانول مبتنی بر ذغال‌سنگ در شمال غرب تحت تأثیر این مقررات قرار گرفتند و تولید متانول را کاهش دادند. ممنوعیت غیررسمی چین در واردات ذغال سنگ و همچنین محدودیت‌های زیست محیطی اعمالی دولت چین بر تولید ذغال سنگ باعث رشد قیمت متانول در این کشور شده است.

افزایش تولید نفت ایران ۳ ماه پس از احیای برجام در صورت موفقیت مذاکرات وین، ایران طی سه تا شش ماه سطح تولید نفت را به حدود ۴ میلیون بشکه در روز می‌رساند. خبرگزاری بلومبرگ نوشت: با پیشرفت مذاکرات برای برداشته شدن تحریم‌ها، ایران برای افزایش فروش نفت آماده می‌شود ولی حتی پس از بسته شدن یک قرارداد، جریان ورود نفت اضافی ایران به بازار تدریجی خواهد بود.

پیش بینی قیمت جهانی ۱۵ هزار دلاری هر تن مس تا سال ۲۰۲۵، شکوفا شدن هر چه بیشتر این صنعت.

نمونه معاملات یک شرکت فعال در حوزه مس:

فملی

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ قیمت جهانی مس تا ۱۵ هزار دلار در هر تن نیز برسد که نویدبخش شکوفا شدن بیشتر این صنعت در کشور خواهد بود.

اسدالله کشاورز روز یکشنبه- ۲۶ اردیبهشت، در نخستین کنفرانس آنلاین مس در محل هتل المپیک افزود: مجموع معادن مس در کشور ۲۲۵ فقره است که ۱۴۸ فقره آن فعال بوده و از نظر استخراج کان سنگی ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت در سال دارد وی بیان داشت: اکنون ۱۶ معدن در حال تجهیز در کشور وجود دارد و ۶۵ معدن نیز غیر فعال هستند معاون امور معدنی وزارت صمت ادامه داد: به زودی مزایده‌هایی در این صنعت با حضور وزیر صنعت رونمایی می‌شود.وی با اشاره به صنایع معدنی وابسته به این صنعت خاطرنشان کرد: اکنون ۶۷ واحد کنسانتره مس با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۲۵۷ هزار تن در سال در استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان و کرمان در حال فعالیت است، همچنین ۵ فقره طرح جدید در حال انجام می‌باشد.

قیمت متانول در بازار داخلی چین به ۳۶۰ دلار در هرتن رسید. برخی معامله گران این رشد را به رشد قیمت زغال سنگ ناشی از مناقشه چین و استرالیا نسبت می‌دهند. عامل دیگری که به نظر می‌رسد تأثیر بیشتر داشته است محدودیت‌های محیط زیستی در مصرف زغال سنگ بوده است. به طوری که در برخی استان‌های چین کاهش تولید متانول رخ داده است.

تأثیر در شاخص کل

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

نقشه بازار بورس

کد خبر 493901

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز اخبار بورس امروز تحلیل بورس امروز نقشه بازار بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود وضعیت بورس امروز علت افت بازار بورس امروز بورس امروز چگونه بود بازار بورس امروز چگونه است بورس امروز چگونه است روند بورس امروز علت رشد بورس امروز بورس امروز شاخص کل بورس کاهش شاخص کل بورس افت شاخص کل بورس افزایش شاخص کل بورس تحلیل شاخص کل بورس روند نزولی شاخص کل بورس روند صعودی شاخص کل بورس شاخص کل بورس تهران تاثير بر شاخص كل اصلاح شاخص كل بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل تاثير مثبت بر شاخص كل تاثير منفي بر شاخص كل شاخص بورس شاخص بورس تهران شاخص بورس های جهانی رشد شاخص بورس افت شاخص بورس دلیل ریزش شاخص بورس چیست روند صعودی شاخص بورس ریزش شاخص بورس شاخص بورس چیست بازار بورس بازار بورس انرژی وضعیت بازار بورس آخرین وضعیت بازار بورس تحلیل بازار بورس صندوق تثبیت بازار بورس پیش بینی آینده بازار بورس کنترل بازار بورس تعادل در بازار بورس رشد بازار بورس فشار عرضه در بازار بورس معاون بازار بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی ت ارزش معاملات بازار وضعیت معاملات میلیارد ریال بازار بورس تولید شده ذغال سنگ تولید شد ذوب آهن هزار تن شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟

به گزارش خبرآنلاین ،در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۸ درصدی، معادل ۱۳ هزار و ۴۲۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن اما با رشد ۰.۱۷ درصدی (معادل هزار و ۳۲۱ واحد) تا پله ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، چهار هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از ورود ۶۲ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر اندک رویکرد دولت و بانک مرکزی درباره ارز نیمایی باعث شده از ابتدای اردیبهشت نرخ نیمایی دلار از ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا آستانه ۴۱ هزار تومان پیش رود. نماگرهای سهامی وابستگی زیادی با نرخ نیمایی دلار دارند و به همین واسطه طی روزهای اخیر، شاخص کل صعود ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

حال و هوای بهاری تالار شیشه‌ای تنها متکی به این فاکتور نبوده است و محرک‌های دیگری از جمله احتمال اصلاح تبصره س بند ۶ قانون بودجه که در رابطه با سقف مالیاتی ۵۰۰ میلیارد تومانی است، از مسیر مجلس شورای اسلامی، پایه رشد بازار در هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه است.

با این حال نگاه سرمایه‌گذاران به دلار نیمایی است. تجربه سال ۱۴۰۱ به سهامداران نشان داد رشد ۶۰ درصدی دلار نیمایی، مبنای رشد ۶۷ درصدی شاخص کل در آن سال بود. از این رو سهامداران با توجه به پتانسیل صعود ارز نیمایی، چشم‌انداز مثبتی از آینده بازار سرمایه در ذهن خود ترسیم می‌کنند.

نوسانات شاخص‌های اصلی بورس در جریان معاملات دوشنبه و سه‌شنبه، برای بورس‌بازار باتجربه خبر مثبتی به شمار می‌رود. افزایش عرضه‌ها نشان‌دهنده دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران تازه‌نفس به نمادهای بورسی و فرابورسی است.

در راستای پیش بینی بورس آخرین روز هفته، به نظر می‌رسد روند متعادل میان خریداران و فروشندگان با چاشنی برتری اندک فروشندگان باشد. صندوق‌های اهرمی، بازدهی منفی اندکی در پایان معاملات روز سه‌شنبه کسب کردند. با وجود این، سهامداران شاهد ورود پول به این دست صندوق‌ها بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898794

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار