Web Analytics Made Easy - Statcounter

برآوردهای موسسه پلاتس برآورد نشان از این دارد که تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱، ۲۸ درصد کاهش می‌یابد و قیمت نفت هم در نیمه سال 2021 به بیش از 70 دلار می رسد.

به گزارش بیزنس استاندارد، مؤسسه پلاتس اعلام کرد که موج دوم شیوع ویروس کرونا در هند طی هفته‌های اخیر که سبب اعمال محدودیت‌های گسترده‌ای در ایالت‌های کلیدی این کشور شده است، کاهش تقاضای نفت و گاز هند را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مؤسسه رشد تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱ را حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد، این در حالی است که پیش از این و در ماه فوریه این رقم ۴۸۵ هزار بشکه در روز اعلام شده بود. به این ترتیب رشد تقاضای نفت این کشور ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.

پلاتس همچنین برآورد کرد که تقاضای گاز شهری هند هم در ماه‌های آینده ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

کانگ وو، سرپرست تحقیقات تقاضای جهانی نفت پلاتس در آسیا گفت: با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در نیمه دوم ماه فوریه، برآورد می‌کنیم که تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱، ۱۳۵ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

این در حالی است که این مؤسسه انتظار دارد پس از رفع محدودیت‌ها، تقاضا افزایش یابد و سبب تسریع رشد اقتصادی و افزایش تقاضای نفت و گاز در هند شود.

وی افزود: انتظار داریم با افزایش فعالیت‌های اقتصادی و گسترش واکسیناسیون ویروس کرونا، تقاضای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ ، ۶۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از نیمه نخست باشد.

وی تصریح کرد: افزون بر هند، برآورد تقاضای نفت سال ۲۰۲۱ در غرب اروپا و آمریکای جنوبی هم به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار موج دوم و سوم ویروس کرونا کاهش یافته است، انتظار داریم اوج قیمت نفت خام برنت در اواسط امسال و بیش از ۷۰ دلار برای هر بشکه باشد.

پلاتس انتظار دارد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز – یعنی ۲۰ درصد کمتر از امسال – باشد.

برچسب هاتقاضای نفت خبرگزاری پلاتس (S&P Global Platts) قیمت نفت نفت برنت هند وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تقاضای نفت قیمت نفت نفت برنت هند وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هزار بشکه در روز تقاضای نفت هند سال ۲۰۲۱ قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۵۸ (دو هزار و سیصد و پنجاه و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶۳ درصدی داشته است.

 
آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۶۸۲,۱۰۰ (سه میلیون و ششصد و هشتاد و دو هزار و یکصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۷ درصدی داشته است.
 
قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۲.۶۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۹۵۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی
قیمت سکه امامی به ۴۳,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و سه میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۹۸ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
نیم سکه، امروز به ۲۶,۱۰۰,۰۰۰ (بیست و شش میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۶۹ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۴.۳۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۶,۱۰۰,۰۰۰ (شانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷,۳۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد