Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:34:29 GMT

بیمارستان فردیس پایان خرداد ماه گشایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۱۹۷

بیمارستان فردیس پایان خرداد ماه گشایش می یابد

دکتر مهران لک روز یکشنبه به خبرنگاران گفت :  این بیمارستان سال ۹۵ در سفر ریاست جمهوری به البرز تصویب و کلنگ زنی آن انجام شد که میزان پیشرفت پروژه از سال ۹۵ تا سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد و در سال ۹۹ با پیشرفت جهشی که در پروژه حاصل شد حدود ۸۰ درصد آن تکمیل شد.

وی ادامه داد:  این بیمارستان با  چهار طبقه و یک طبقه زیر زمین ۲۱ هزار متر مربع زیر بنا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لک  خاطر نشان کرد:  این بیمارستان به صورت جنرال خواهد بود و شامل تمام بخش های کودکان، زنان، جراحی،ICU  ، NICU CCU  می باشد. 

معاون توسعه دانشگاه  علوم پزشکی البرز تصریح کرد : این بیمارستان در ابتدا  ۱۶۰ تختخوابی تصویب شده بود اما با تلاش های استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به ۲۶۰ تختخوابی 

افزایش یافت تا بتواند  پاسخگوی جمعیت  شهرستان فردیس باشد. 

وی در خصوص اعتبارات پروژه گفت :  کل اعتبار پروژه ۱۶۷ میلیارد تومان  برآورد شده بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در سال ۹۹ تخصیص پیدا کرد و قسمت بیشتر آن از صندوق توسعه ملی بود و مابقی اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان و مقداری هم از محل های دیگر تامین شد . 
وی با قدردانی  از پیگیری های استاندار البرز،  همکاری های بی دریغ وزارت بهداشت و تلاش های شبانه روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : تمام قسمت های پیشرفت پروژه را زیر نظر داریم و سعی می کنیم همه چیز را طبق استاندارد ها جلو ببریم. همکاران ما  کار پروژه را حتی در ماه رمضان لحظه ای متوقف نکردند و پروژه به صورت ۲۴ ساعته در حال پیشرفت می باشد. 

شهرستان فردیس فاقد بیمارستان فعال بوده و مردم این شهرستان بارها از مسوولان برای راه اندازی بیمارستان تقاضای رسیدگی داشته اند.

برچسب‌ها توسعه ایران فردیس دانشگاه های علوم پزشکی استان البرز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران فردیس دانشگاه های علوم پزشکی توسعه ایران فردیس دانشگاه های علوم پزشکی استان البرز بهداشت و سلامت اخبار کنکور علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در آئین گشایش کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین (ع) گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی شود.

استاندار البرز مطرح کرد: سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این حوزه ایثارگری‌های بسیاری داشتیم و همچنان نیز ادامه دارد. شهدای زیادی نیز در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط یک بنیاد خیریه ساخته شده است. خیران و واقفان در استان البرز بسیار فعال هستند و در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فعالیت‌های درخشانی داشته‌اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده و وقف و خیرات چشمه‌ای همیشه جاری است، بیان کرد: البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است اما طی این چند سال اقدامات خوبی انجام شد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان افزوده خواهد شد. در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳ هزار و ۲۰۰ تخت است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

عبداللهی در پایان اظهار کرد: در خصوص کادر درمان و پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی هایی را انجام داده‌ایم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیروهای بیشتری را جذب کنیم.

کد خبر 6087991

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳