Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@17:54:22 GMT

رونمايي از برند گردشگري شهري سمنان در سال 1400

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۲۲۶

به گزارش خبرگزاری آریا از سمنان، علی اکبر بنی‌اسدی اظهار کرد: امروزه خلق برند گردشگری شهری می‌تواند تحولات زیادی را در توسعه گردشگری شهرها به وجود آورد و رونمایی از برند گردشگری سمنان نیز در راستای توسعه گردشگری این شهر است.

وی با بیان این که دارا بودن برند گردشگری سبب برنامه‌ریزی منظم و مستمر برای رسیدن به یک هدف مشخص می‌شود، گفت: برندسازی یک مقصد گردشگری فقط یک لوگو یا شعار نیست بلکه فرهنگ‌سازی کامل در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان تصریح کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان به ظرفیت باغ‌ها و باغ راه‌ها با استفاده از نظام آبیاری سنتی سمنان که قدمت بیش از 700 ساله دارد توجه ویژه‌ای شد و هشت باغ راه به طول حدود 15 کیلومتر مرمت و بازآفرینی شد و ظرفیت جدیدی را به حوزه گردشگری سمنان اضافه کرد.

وی با بیان این که شهر سمنان دارای ظرفیت‌های مختلف گردشگری در حوزه‌های میراث فرهنگی، طبیعت گردی، سلامت و مذهبی است، خاطر نشان کرد: این شهر در گذشته شهری میان باغ‌ها بوده و کوچه‌باغ‌های متعددی داشته است که هرکدام نام مخصوص خود را دارند اِنجیلا، اسپی پُل، پیش برجم، واسع، میان محله، کُندنه، نی کیژَه و مهر از جمله این نام‌ها است و امروزه با بازآفرینی این باغ راه‌ها به عنوان نخستین مقصد گردشگری شهری و فضای زنده شهر سمنان، تفرجگاه اصلی مردم شهر و پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است.

بنی‌اسدی در خصوص برند گردشگری شهری سمنان گفت: در این برند از نشان درخت «انجیر» و شعار «شهر باغ راه‌های ایرانی» استفاده شده است؛ «انجیر» در شهر سمنان یکی از محصولات باغی است که ریشه در اقتصاد، فرهنگ و وضعیت درآمدی مردم داشته و با توجه به اقلیم منطقه این محصول از جایگاه ویژه‌ای در نزد کشاورزان و مصرف کنندگان قرار دارد.

وی هدف از این اقدام شهرداری سمنان را ساخت هویت مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سال 1400 با ریشه کن شدن ویروس کرونا گردشگری شهری و طرح‌های باغ گشت سمنان دوباره رونق پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری سمنان برند گردشگری گردشگری شهری باغ راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند
  • از رنجی که می‌برند...
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد