Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@16:36:24 GMT

برگشت طرح تهران ۱۴۰۰ به کمیسیون‌های شورای شهر

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۳۶۹

برگشت طرح تهران ۱۴۰۰ به کمیسیون‌های شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص طرح تهران ۱۴۰۰ بر ضرورت بازنگری آن تاکید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در دویست و نود و چهارمین جلسه شورا، یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص طرح تهران ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شهرداری، سید محی الدین فاضلیان دبیر طرح رویداد تهران – ۱۴۰۰ در خصوص فوریت آن گفت: در اسفند ۹۶طبق ابتکار و آینده‎نگری شورای پنجم قرار شد که شهرداری لایحه ۱۴۰۰ را تقدیم شورا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهریور سال ۹۹ کلیات طرح تقدیم شورا شد و بنا بر ضرورت لایحه را تنظیم کردیم. اما بحث تهران ۱۴۰۰ چند معاونتی بود و لذا تا حدی زمان برد و برنامه‎های آن از زمستان ۹۹ آغاز شده و تا بهار ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. درخواست میکنم اعضای شورا به یک فوریت این لایحه رای دهند.

در ادامه مسجد جامعی در مخالفت گفت: سه سال پیش شورا مصوبه‎ای برای طرح تهران ۱۴۰۰ را تصویب کرد و حال سه ماه به پایان این دوره مانده است. اگر می‎خواهیم سال تهران را برگزار کنیم نمی‌توانیم یک باره و جدای از روز و هفته تهران کاری کنیم.

مسجد جامعی با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه تهران همزمان با هفته آن، خاطرنشان کرد: تجربیات ما حداقل در دو سال گذشته نشان داد که مهمترین مساله پایتخت بحث سلامت است و در طرح تهران - ۱۴۰۰ کجا به این مساله توجه داشتیم؟ در تهران ترانه‎ها، لالایی‎ها و آوا‌های بسیاری داشتیم و باید دید که جنس سمفونی مورد نظر برای آن از چیست؟ چرا جنس بیات تهران را انتخاب نکنیم که اسم تهران هم روی آن است؟

وی با اشاره به بند‌های این طرح مبنی بر راه‏ اندازی فرهنگستان اظهارداشت: مگر می‎شود بدون برنامه فرهنگستان تاسیس کرد؟ نمی‌شود که وضع واژه کرد. به نظر می‌رسد بر روی این طرح کمیسیون‌های مختلف باید نظر دهند. باید معنویت و طبیعت تهران را هم در نظر گرفت و این‌ها خیلی معانی مستتری در فرهنگ تهران دارد.

مسجد جامعی با بیان اینکه اکنون که در سال ۱۴۰۰ هستیم، مدیرکل و دبیر این طرح را انتخاب کرده‎ایم و تبلیغات شهری را هم انجام دادیم، گفت: در حالی که در این طرح مهمترین سرمایه تهران از جمله توچال و قله‌های بی بی شهربانو جایی ندارد؛ این همه کار‌ها را کرده ایم و اکنون یک فوریت آن را بررسی می‌کنیم؟ این طرح را باید از این شکل خارج کنیم و یک سند جدی، جامع و پایدار را مطرح سازیم که به معنویت و سرمایه‌های پایدار تهران هم توجه کند؛ به نظرم وظیفه ما حفظ سرمایه‎های پایدار تهران است. وقتی می‏گوییم تهران - ۱۴۰۰، ارتباط ما با منشا آن که مدینه النبی است چیست و در هیج جا به این مساله پرداخته نشده است.

سپس حجت نظری نیز گفت: ضمن تشکر از جناب فاضلیان، باید بگویم که جای آقای جوادی یگانه یعنی معاون مربوطه خالی است و موضوع دوم اینکه در ۲۶ اردیبهشت هستیم و حتی اگر یک فوریت این طرح هم تصویب شود، چه زمانی قرار است اجرا شود؟ این لایحه بسیار دیر ارائه شده است.

سید ابراهیم امینی نیز گفت: یک مصوبه در این زمینه در ۲۰ اسفند ۹۶ داشتیم و شهرداری را مکلف کردیم که حداکثر ظرف ۳ ماه لایحه را ارایه کند. معاون فرهنگی هم حضور ندارد. این وهن به شوراست که پس از چهار سال لایحه آمده است.

مظاهریان معاون شهردار نیز تاکید کرد: کار پر افتخاری آغاز کردیم و شهروندان تهرانی چندماهیست که طعم آن را چشیده اند. سخنان دوستان درست است، اما لایحه به شورا آمده و این شما هستید که باید در کمیسیون‌ها نکات را در آن بگنجانید.

به گزارش ایسنا، در نهایت یک فوریت لایحه به رای گذاشته شد که با ۹ موافق به تصویب نرسید و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری طرح تهران ۱۴۰۰ کمیسیون ها یک فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟

تین نیوز

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و مراعا ماندن این موضوع در این کمیسیون پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی با اشاره به مراعا ماندن تصمیم گیری درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته لایحه اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی، گفت: پیوست های اقتصادی این لایحه تقریباً مشخص شده است اما پیوست های اجتماعی و فرهنگی آن هنوز به صورت جامع بررسی نشده است؛ به همین دلیل نیز کمیسیون لایحه مذکور را فعلاً مراعا نگه داشته تا با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش ها و کانون های اصلی تصمیم گیری در کشور بتوانیم تصمیمات خوبی در این زمینه بگیریم.

بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که آیا جزئیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تا پیش از پایان دوره مجلس یازدهم در صحن مجلس رسیدگی می شود؟ اظهار کرد: اعلام نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره این لایحه نیازمند برگزاری یک الی دو جلسه دیگر است؛ با این حال با توجه به اینکه یک جلسه نیز با آقای قالیباف رئیس مجلس جهت جمع بندی در این زمینه برگزار شود، این احتمال وجود دارد که در این دوره جزئیات بررسی لایحه مذکور به صحن برسد.

کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی در آبان ۱۳۹۸ اجرای طرح تعطیلی پنج شنبه ها و کاهش ساعت کاری در سراسر کشور را تصویب کرده بود، اما بررسی آن به عمر مجلس دهم نرسید. با این حال در مجلس یازدهم این طرح با اصلاحیه ای مبنی بر تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در کمیسیون اجتماعی کلید خورد. همان زمان هم این موضوع مطرح شد که هدف دولت از تعطیلی سراسری روزهای پنجشنبه در کشور، ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم شدن شرایط برای سفرهای کوتاه مدت به منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده ها بوده، اما از سوی دیگر جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند که بر اساس آن شنبه ها به جای پنج شنبه ها تعطیل شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند، اما درباره روز دوم تعطیلی تصمیم گیری بر عهده کمیسیون اجتماعی مجلس سپرده شد و در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی، اعضای این کمیسیون با موافقت دولت، پنجشنبه را به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین کردند؛ تصمیمی که با مخالفت و انتقاد بسیاری از فعالان بخش خصوصی مواجه شد.

بر اساس تقویم منتشر شده از سوی مجلس شورای اسلامی، صحن مجلس طی هفته آتی ۳ روز جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن بعد از یک هفته تعطیلی جهت حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه تا روز ۲ خرداد، ۶ روز دیگر تشکیل جلسه خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که طی ۹ جلسه باقی مانده، کمیسیون اجتماعی تصمیم نهایی خود را درباره لایحه اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری به صحن ارجاع ندهد، عملا این لایحه نهایی نخواهد شد و رسیدگی تا به امروز آن صرفا اتلاف وقت بوده است و برای نهایی شدن باید در مجلسی دیگر دوباره از ابتدا روندی را که گذرانده است طی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم