Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@18:20:33 GMT

افزایش ارزش پول ملی با تولید با کیفیت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۴۴۷

افزایش ارزش پول ملی با تولید با کیفیت

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست این سازمان در حوزه حمایت از تولید داخل، گفت: تولید با کیفیت، ارزش پول ملی را افزایش می دهد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در نشست وبیناری با نمایندگانی از تشکل های تولیدی و بازرگانی با اشاره به شعار سال و توجه مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد در چند سال اخیر، گفت: توجه به حوزه اقتصادی در مقطع کنونی می تواند اثرات مثبتی در بعد ملی و نیز در بعد بین المللی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، نشان از درایت ایشان دارد و با توجه به اینکه دشمن، بر بحث معیشت مردم و مسائل اقتصادی متمرکز شده لازم است، تصمیماتی متناسب با آن اتخاذ شود.

او افزود: سربازان خط مقدم این جنگ اقتصادی که به عنوان تولیدکننده فعالیت می کنند، باید به موقع تجهیز و پشتیبانی شده تا بتوانند نقشه دشمن را خنثی کنند، در غیر این صورت توان خودشان را در این عرصه از دست می‌دهند و به مرور زمان دلسرد شده و تولید را رها می‌کنند.  

رییس سازمان غذا و دارو توجه به مقوله تولید را مسئله ای زیربنایی عنوان کرد و افزود: در صورتی که تولید داخلی و درآمد ناخالص ملی را افزایش دهیم، مشکلات عمده کشور در حوزه اقتصاد حل خواهد شد زیرا، مهمترین مولفه ای که می تواند ارزش پول ملی را افزایش دهد، توجه واقعی به بخش تولید ملی، افزایش کیفیت آن و قابلیت صادرات و خروج رسمی کالاها از مرزهای جغرافیایی کشورمان است.

ارزش پول ملی شاخصی بنیادین و بسیار مهم در حوزه اقتصاد است

او با تاکید بر اینکه ارزش پول ملی شاخصی بنیادین و بسیار مهم در حوزه اقتصاد است، گفت: از طریق تولید، می توان ارزش پول ملی را بالا برد.

شانه ساز یکی از چالش‌های جدی کشور را بحث اشتغال دانست و گفت: رشد تولید ملی یکی از کارهایی است که در راستای حل معضلات اقتصادی و توسعه اشتغال کشور اعم از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم موثر خواهد بود. اشتغال غیرمستقیم در خدماتی که به واسطه تولید ایجاد می شود، گاهی چند برابر اشتغال مستقیم در تولید است و به عنوان بخش مهمی از اشتغال غیر مستقیم به حساب می آید. گاهی با افتتاح هر مجموعه تولیدی، ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر مستقیما مشغول به کار می شوند ولی بابت خدمات ناشی از آن، دو تا سه برابر نیروی انسانی جهت پشتیبانی تولید به کار گرفته شده و اشتغال برای آنها ایجاد می شود.

او بحث بیکاری و لزوم اشتغالزایی بیشتر را از مباحث مهم کشور برشمرد و افزود: با حذف موانع و انجام پشتیبانی های لازم و به هنگام در حوزه تولید می توان این مشکل را حل و فصل کرد.

 رییس سازمان غذا و دارو در ادامه به بحث صادرات و تولید انبوه اشاره و خاطرنشان کرد: با کاهش هزینه سربار تولید و ایجاد بازارهای رقابتی می توان (Feasibility) را افزایش داد زیرا در بسیاری از موارد، هزینه سربار تولید ثابت است و در تیراژ پایین تر تولید، هزینه و قیمت محصول را افزایش می دهد، در حالی که با افزایش تولید، این مقدار در هزینه های ثابت سرشکن شده و در نتیجه محصول نهایی با قیمت کمتری به مصرف کننده ارائه می شود. بنابراین برای دسترسی بیشتر مصرف کنندگان داخلی و دستیابی به بازارهای همسایه و منطقه اعم از کشورهای شمالی، غربی و شرقی و حتی کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس باید بتوانیم تیراژ تولید را بالا ببریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون وزیر سازمان غذا و دارو مقام معظم رهبری اقتصاد مسائل اقتصادی جنگ دارو درآمد مشکلات پول اشتغال تولید ملی نیروی انسانی بیکاری کاهش هزینه حوزه خلیج فارس پول ملی غذا و دارو تولید با کیفیت رییس سازمان غذا و دارو ارزش پول ملی حوزه اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس حوزه هنری قزوین قائم مقام سازمان سینمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره در حکمی محمدرضا امامقلی را به عنوان قائم مقام سازمان سینمایی و مدیر مرکز مستند سوره انتخاب کرد.

در این حکم آمده است:

برادر ارجمند آقای محمدرضا امامقلی

نظر به اهمیت راهبردی حوزه مستند و نیاز به ارتقا سازمانی آن و نیز با توجه به ضرورت تجمیع کلیه ظرفیت‌های مدیریتی سازمان سوره در این حوزه، پس از اخذ نظر مساعد و ابراز همراهی رئیس محترم حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور به موجب این حکم جنابعالی به عنوان قائم مقام سازمان سینمایی سوره در امور مستند منصوب می‌شوید.

همچنین از زحمات دوساله آقای مهریزدان در مدیریت مرکز مستند سوره قدرانی می‌نمایم و ضمن آرزوی توفیق در راه‌اندازی دفتر تولید مستند و آغاز مسیر جدید مجاهدت ایشان به عنوان مستندساز، شما را به سمت *سرپرست مرکز مستند سوره* نیز منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به پروردگار متعال و به پشتوانه تجارب ارزنده جنابعالی در تولید مستند و راه‌اندازی موفق مرکز رشد هنرهای تصویری قزوین در تحقق این مأموریت خطیر موفق باشید.

اهم انتظارات تحولی و رویکردهای جدید راهبری حوزه مستند سوره به شرح ذیل است:

۱. انتقال ستاد مدیریت مرکز مستند سوره از تهران به قزوین در جهت پیاده‌سازی متعالی راهبرد فراتهران در حوزه هنری

۲. فعال کردن و سامان‌دهی امر مستند در استان‌های کشور با رعایت اقتضائات و ظرفیت‌های اختصاصی و توجه به زیست‌بوم هر استان

۳. عضویت در هیئت مدیره سفیرفیلم با هدف حفظ هویت باشگاهی این مؤسسه در عین تثبیت روند رو به رشد تولید آثار جریان‌ساز و مؤثر

۴. توجه ویژه به تولید مستندهای جریان‌ساز و مسئله‌محور

۵. احیا هویت ارزشمند و تعیین‌کننده قالب مستند با تولید آثار هنرمندانه، توجه به فرم و تعریف برنامه‌های ترویجی فاخر

۶. کاربست مرامنامه مضمونی سازمان در تألیف و تولید آثار

گفتنی است امامقلیان با حفظ سمت در حوزه هنری قزوین به این عنوان منصوب شده است.

کد خبر 6079178

دیگر خبرها

  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • رییس حوزه هنری قزوین قائم مقام سازمان سینمایی شد
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • صرفه‌جویی ارزی ۹۱ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • هنگام خرید ورق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان