Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه ۳۷ درصد مدارس رفسنجان غیردولتی هستند و ۳۳ درصد دانش‌آموزان شهرستان در این مدارس تحصیل می‌کنند، گفت: در واقع یک سوم بار آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان بر دوش مدارس غیردولتی است.

"حسین تقوی‌رشیدی" امروز 26 اردیبهشت ماه در نشست خبری به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: در یک سال گذشته علی رغم تعطیل شدن آموزش های حضوری هیچ یک از فعالیت های آموزشی نه تنها کم نشد بلکه بیشتر هم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که دانش‌آموزان که محور اصلی تعلیم و تربیت هستند را به صورت حضوری در اختیار نداشتیم و همه کلاس، درس، مشق و مدرسه خلاصه شده در یک گوشی یا تبلت و در نهایت یک لپ تاپ که با وجود سختی‌ها مجاهدت‌های خاموش معلمان ما در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است و این تصمیم براساس نظر وزرات آموزش و پرورش به همراهی ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شده، تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی، تهویه سالن های امتحان و ضدعفونی کردن محیط مدارس در دوارن امتحانات جدی گرفته می شود.

تقوی‌ هزینه کردن در راه تعلیم و تربیت را سرمایه گذاری دانست و با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش رفسنجان یادآور شد: در فعالیت‌های پژوهشی، مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان رتبه اول استان را کسب کرده و در زمینه فعالیت‌های پرورشی ۳۷ رتبه استانی کسب کرد که در این مسابقات 5000 دانش‌آموز به‌صورت مجازی شرکت کرده بودند.

وی به کسب رتبه اول الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، کسب مقام جهانی در مسابقات مجازی رشته تربیت‌بدنی کسب رتبه‌های برتر در مسابقات نقاشی، انشاء و... اشاره و بیان کرد: در مسابقات فرهنگی هنری ۶۷ رتبه استانی و دو رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان رفسنجانی کسب شد.

مدیر آموش و پرورش رفسنجان از برگزاری جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر یاد کرد و گفت: در این جشنواره هم ۱۹ رتبه استانی توسط دانش‌آموزان رفسنجانی کسب شد.

وی به کمک های مومنانه به خانواده های دانش آموزان نیازمند اشاره و بیان کرد: امسال ۸۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمک مومنانه در مدارس هیات امنایی و از طریق مشارکت ها جمع آوری و با حفظ کرامت به صورت بسته های غذایی و مایحتاج ضروری بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد و این مبلغ غیر از مواردی است که مدیران مدارس همکاری کردند.

تقوی با اشاره به کمبود تلفن همراه هوشمند و تبلت برای دانش آموزان نیازمند در شروع سال تحصیلی، گفت: در مجموع ۲۸۰  دستگاه تبلت و موبایل به آموزش و پرورش شهرستان واگذار و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

وی با اشاره به کمک خیران و مشارکت در ساخت مدارس یادآور شد: شش مدرسه رو به اتمام یا در حال احداث داریم و برای امسال تاکنون خیران تفاهم‌نامه مشارکت در ساخت چهار مدرسه را امضا کرده‌اند.

تقوی خاطرنشان کرد: حدود  ۸۹ مدرسه در رفسنجان تخریبی است و عمر بالای ۴۰ تا ۴۵ سال دارند و دانش‌آموزان ما زیر سقفی که استحکام ندارد درس می‌خوانند. فعلاً ساخت و ساز در آموزش و پرورش به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود یعنی ۳۰ تا ۵۰ درصد اگر خیران بسازند مابقی را اداره کل نوسازی مدارس تکمیل می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی در رفسنجان داریم که از صفر تا ۱۰۰ خیران هزینه آن را پرداختند بنابراین مطالبه ما از نوسازی این است که به ازای هر مدرسه باید دو مدرسه در رفسنجان بسازد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به موضوع ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش، تصریح کرد: هر سال ما موظف هستیم بر اساس سهمیه‌ای که استان مشخص می‌کند افراد را برای سوادآموزی جذب کنیم. تأمین کتاب، لوازم‌التحریر و کل هزینه‌های سوادآموزی رایگان است و امسال هم سهمیه ایرانی و هم اتباع را داریم.

وی توضیح داد: توانستیم از دوره سوادآموزی ۱۰۸ نفر، دوره انتقال ۸۰ نفر و دوره تحکیم ۶۶ نفر جذب کنیم و سهمیه اتباع را به‌طور کامل پوشش دادیم.

تقوی در ادامه به بحث کمبود نیروی انسانی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که در تامین نیروی انسانی متخصص در شهرستان رفسنجان کم‌لطفی شده نه از طرف شهرستان، بلکه از طرف استان و وزارتخانه. یعنی ما با کمبود نیروی انسانی در بعضی سال‌ها به شدت مواجه بودیم و هرچند در سال تحصیلی گذشته تعدادی از حق التدریس‌هایی که طبق قانون آموزش و پرورش واجد شرایط بودند، استخدام شدند ولی برای سال تحصیلی آینده باز هم کمبود وجود دارد.

تقوی ادامه داد: بعد از انقلاب تاکنون می توان گفت امسال بیشترین‌ میزان بازنشستگی را در رفسنجان داریم و تا سال تحصیلی آینده ۲۹۴ نفر بازنشسته داریم که با استان رایزنی کردیم نسبت به تأمین نیرو اقدام کند که امیدواریم کمبود نیرو در اول مهر جبران شده باشد.

وی بیان کرد: کل نیروهای شاغل در آموزش و پرورش رفسنجان ۲ هزار و ۹۳۷ نفر هستند و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر هم در مدارس غیردولتی مشغول فعالیت هستند و اگر مدارس غیردولتی نبودند آموزش و پرورش با مشکل مواجه می‌شد.

به گفته وی ۱۴۷ مدرسه غیردولتی، ۹۸ پیش‌بستانی و ۸۸ آموزشگاه زبان خارجه و آزاد در رفسنجان فعالیت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان همچنین به دانشگاه فرهنگیان رفسنجان نیز اشاره ای داشت و گفت: هیچ اقدامی در خصوص مستقل شدن دانشگاه رفسنجان انجام نشد و بنده به سهم خودم وظیفه‌ای که داشتم به مسئولان مربوطه در شهرستان نامه نوشتم و پیگیری کردم و به خود استاندار به عنوان ریاست شورای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان نامه نوشتم و این گلایه را از رییس دانشگاه فرهنگیان کرمان دارم که موضوعی که سال‌ها پیگیر آن بودم میانه راه رها شد و نمی‌دانم اگر دوباره کلاس‌ها حضوری شروع شود آیا دانشجویی داریم؟

وی اضافه کرد: امیدوارم این ظرفیت عظیم در رفسنجان نادیده گرفته نشود و دانشگاه فرهنگیان مستقل زیر نظر وزارتخانه در رفسنجان فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی تعلیم و تربیت مدارس غیردولتی آموزش و پرورش رفسنجان دانش آموزان نیازمند دانشگاه فرهنگیان مدارس غیردولتی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • پذیرش ۶۳هزار نفر روز مسافر اسکان نوروزی فرهنگیان در هرمزگان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش