Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:33:00 GMT

۵۰ اتوبوس جدید وارد خیابان‌های شیراز شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۹۰۸۸

۵۰ اتوبوس جدید وارد خیابان‌های شیراز شدند

به گزارش ایرنا،شهردار شیراز یکشنبه در آیین رونمایی از اتوبوس‌های جدید ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز گفت: یکی از مولفه‌های اصلی کیفیت زندگی در شهرها موضوع حمل و نقل عمومی است.
حیدر اسکندرپور افزود: ناوگان حمل و نقل ایمن، آسان و ارزان مشارکت شهرداری،مردم و دولت را می‌طلبد.
وی ادامه داد: شیوع کرونا به حمل و نقل عمومی کلانشهرها خسارت زیادی وارد کرد و زیان آن از جیب مردم تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار شیراز اضافه کرد: در پی شیوع کرونا مترو شیراز تعطیل و خسارت زیادی به شهر وارد شد که هزینه ای آن را مردم پرداختند و تا این لحظه نیز هنوز خسارتی که به حمل و نقل عمومی وارد شده پرداخت نشده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در شیراز به مردم خدمت رسانی می‌کنند که حدود ۹۰ درصد از این اتوبوس‌ها شهروندان را از حاشیه شهر به هسته مرکزی منتقل می‌کنند.
مسعود طهماسبی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا روزانه ۱۵۰ هزار نفر از اتوبوس های درون شهری شیراز استفاده می‌کردند گفت که اکنون این تعداد به حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در شرایط عادی و مشابه سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد هزینه بلیت را شهروند و ۷۰ درصد را شهرداری پرداخت می کرد که در شرایط کرونایی کنونی پرداختی مسافر به ۱۴ درصد کاهش یافته و ۸۶ درصد هزینه حمل و نقل عمومی شهروندان توسط شهرداری پرداخت می شود.

طهماسبی گفت:قریب به ۲۰ میلیون تومان روزانه یارانه به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه جوانترین ناوگان حمل و نقل عمومی در بین کلانشهرهای کشور در اختیار شیراز است،گفت: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز تا پنج سال گذشته ۱۰ سال و اکنون به ۶ و نیم سال کاهش پیدا کرده است.
طهماسبی اعلام کرد: در ۵ سال گذشته قریب به ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز نوسازی شده است.

برچسب‌ها اتوبوس حمل و نقل مسافری شیراز شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتوبوس حمل و نقل مسافری شیراز اتوبوس حمل و نقل مسافری شیراز شهرداری شیراز اخبار کنکور ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو