Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:50:17 GMT

نقش ‌آفرینی طرح کوچ در تربیت نسلی سالم و با نشاط

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۹۶۵۵

نقش ‌آفرینی طرح کوچ در تربیت نسلی سالم و با نشاط

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح کوچ گفت: این طرح نقطه آغازی بر طرح های دیگر است که می تواند در تربیت نسلی سالم و با نشاط نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (طرح کوچ) که امروز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد با ابراز تأسف از حادثه شهادت کودکان افغانستانی و غزه گفت: دنیا با تمام پیشرفت ها قادر نیست انسانیت را گسترش دهد و صلح و آرامش را به مردم هدیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم روزی به صلح و آرامش برسیم.

 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به طرح کوچ اشاره کرد و گفت: این طرح نقطه آغازی بر طرح های دیگر است که می تواند در تربیت نسلی سالم و با نشاط نقش آفرینی کند.

 

وی با بیان اینکه سه فصل مشترک بین سه نهاد وزارت ورزش، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: مأموریت وزارت بهداشت تربیت نسل سالم، ماموریت وزارت ورزش ساماندهی شور و هیجان در نسل جدید و مأموریت آموزش و پرورش تربیت افراد شایسته است. مدرسه به تنهایی متعلق به آموزش و پرورش نیست بلکه کانون زندگی و تحولات آینده است.

 

وی با بیان اینکه مدرسه عرصه پیشرفت و سازندگی است، گفت: در مدرسه شخصیت ها ساخته و بنیان های فرهنگ و تمدن استقرار پیدا می کند.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه چاقی یک پدیده نگران کننده است و نسل جدید را در معرض مخاطره قرار می دهد، گفت: خوشبختانه توانستیم با بهره گیری از ظرفیت های وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان طرح کوچ را دنبال کنیم.

 

در ادامه تفاهم نامه مشترکی بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی با حضور مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوانان، سعید نمکی وزیر درمان و آموزش پزشکی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به امضا رسید.

            پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح کوچ حاجی میرزایی آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت وزارت ورزش طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد