Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:32:45 GMT

رقابت 11 هزار و 806 دانش‌آموز در مرحله دوم المپیادهای علمی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۰۵۹۵

رقابت 11 هزار و 806 دانش‌آموز در مرحله دوم المپیادهای علمی

امید نقشینه ارجمند معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۶ دانش‌آموز در مرحله دوم المپیادهای علمی در ۴۲ حوزه در کل کشور حضور داشتند.

وی به تفکیک حضور دانش‌آموزان در المپیادهای علمی اشاره کرد و افزود: ۷۷۶ نفر در المپیاد فیزیک، ۱۸۲۵ نفر در المپیاد ریاضی، ۱۴۳۳ نفر در المپیاد شیمی، ۸۲۱ نفر در المپیاد نجوم و اخترفیزیک، ۸۹۵ نفر در المپیاد کامپیوتر، ۱۲۵۴ نفر در المپیاد زیست‌شناسی و ۱۵۱۹ نفر در المپیاد ادبی، ۴۶۰ نفر در المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ۸۳۰ نفر در المپیاد جغرافیا، ۸۷۸ نفر در المپیاد علوم زمین، ۴۵۹ نفر در المپیاد اقتصاد و مدیریت و ۶۵۶ نفر در المپیاد تفکر و کارآفرینی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه درباره ارزیابی از برگزاری مرحله دوم المپیادها، گفت: به‌طور لحظه‌ای در جریان گزارش برگزاری در تک تک حوزه‌ها بودیم و به نظر می‌رسد با تلاش مسؤولان اجرایی در استان‌ها آزمون‌ها به‌خوبی برگزار شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «برخی دانش‌آموزان می‌گویند سؤالات سخت‌تر از سال‌های قبل بوده است»، ادامه داد: فعلاً قضاوتی در این مورد نداریم. البته با توجه به اینکه در المپیاد رتبه اهمیت دارد و نه نمره؛ سخت و آسان شدن آزمون، در حد معقول، اثر چندانی روی نتیجه نهایی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: المپیادهای علمی نفر در المپیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت محمد وحیدی با اشاره به حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون، گفت: نشست امروز با موضوع بررسی راهکار‌های اجرایی کیفیت بخشی آموزشی، مهارت آموزی دانش آموزان و جذب افراد بازمانده از تحصیل برگزار شد که برابر آمار ارائه شده علت‌ها و چرایی تحصیل نکردن ۱۶۰ هزار کودک مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ۱۳ هزار دانش آموز امسال به کلاس‌های درس بازگشتند.

وی اضافه کرد: در زمینه بازماندگان از تحصیل نیز گزارش‌های قابل توجهی به کمیسیون ارائه شد که برابر آمار ارائه شده در دوره ابتدایی یعنی افراد ۶ تا ۱۱ سال ۱۶۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم که به دلایل مختلف در کلاس درس حضور ندارند.

وحیدی با اعلام این خبر که ۱۳ هزار کودک از این آمار امسال به کلاس‌های درس بازگشتند، ادامه داد: بخشی از آمار، نیز مهاجران خارج از کشور بودند که از کشور خارج شدند ولی در این آمار هستند، برخی دیگر نیز به لحاظ جسمی یا ذهنی توانایی حضور در کلاس‌های درس عادی را ندارند و گروهی دیگر نیز شناسایی نشده هستند. تعداد اندکی هم در این آمار فوت شدگان هستند که شناسنامه آن‌ها ابطال نشده و ثبت احوال موظف به صدور گواهی فوت برای این افراد است تا این آمار به درستی پالایش شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل برای ما بسیار مهم است، گفت: به همین دلیل پالایش دقیق ۴۵ هزار نفر از این جمعیت آغاز شده که گزارش آن را در کمیسیون آموزش دریافت خواهیمکرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم