Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:28:16 GMT

حمله گسترده هکرها به وزارت بهداشت ایرلند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۰۹۶۵

حمله گسترده هکرها به وزارت بهداشت ایرلند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، وزارت بهداشت و درمان ایرلند اعلام کرد شب گذشته حمله هکر‌ها و دسترسی آن‌ها به رایانه‌های سیستم درمانی این کشور برای دومین بار در چند روز گذشته موجب شد، نظام درمانی بار دیگر با مشکل مواجه شود و ارتباط بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای مدتی مختل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، سخنگوی وزارت بهداشت ایرلند در این باره گفت: مقامات کشور در حال رایزنی برای یافتن دلایل این حمله سایبری و نیز برطرف کردن مشکل رایانه‌های وزارت بهداشت هستند.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی برای مقامات ایرلندی در حال حاضر حفظ و بازگرداندن اطلاعات رایانه هاست.

سه روز است سیستم رایانه‌ای برای ارائه خدمات درمانی در ایرلند به خصوص نوبت دهی برای دریافت واکسن کووید ۱۹ با اختلال مواجه شده است. مقامات این کشور گفته اند ردپایی از هکر‌ها به دست آورده اند، ولی تا پنجشنبه اطلاعات قطعی را منتشر نخواهند کرد.

مایکل مارتین، نخست وزیر ایرلند اعلام کرده این کشور به هیچ عنوان در قبال هکر‌ها تسلیم نمی‌شود.

وزارت ارتباطات ایرلند نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز ملی امنیت سایبری ایرلند با اتحادیه اروپا و سایر متحدان بین المللی خود در تعامل است تا اطلاعات مربوط به این حادثه را منتشر کند.

گفته می‌شود ردپایی از ارتباطات این گروه از هکر‌ها با اختلالگران سایبری که در هفته‌های گذشته بزرگترین شبکه سوخت رسانی در آمریکا را مختل کرده اند پیدا شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مرکز ملی امنیت سایبری در تلاش است تا اطمینان حاصل کند وزارت بهداشت و درمان ایرلند در کمترین زمان ممکن به پشتیبانی سایبری بین المللی دسترسی خواهد داشت.

پیش تر مقامات آمریکایی مجبور شده بودند به هکرها ۷۵ رمز ارز بیت کوین معادل ۵ میلیون دلار به عنوان باج پرداخت کنند. با این حال، جمهوری ایرلند هر گونه باج دهی به هکرها را رد کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هکرها وزارت بهداشت ایرلند وزارت بهداشت هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از افتتاح بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سال جاری ۹ تا ۱۰ هزار تخت دیگر به این تعداد افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه وبدا، بهروز رحیمی اظهار کرد: در دولت مردمی و تاکنون بیش از ۳ هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت‌رسانی شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از افتتاح بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سال جاری ۹ تا ۱۰ هزار تخت دیگر به این تعداد افزوده شود.

کد خبر 745512

دیگر خبرها

  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • هاآرتص از هک شدن اطلاعات حساس صهیونیست‌ها خبر داد