Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت از کاهش ۲۰ درصدی قیمت موبایل در بازار نسبت به شب عید خبر داد.

رضا دیهیمی در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: قیمت گوشی موبایل با یک روند نزولی نسبت به شب عید 20 درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش قیمت موبایل را ریزش نرخ ارز عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیهیمی با تاکید بر اینکه اکنون شرایط برای خرید موبایل مناسب است، گفت: کاهش قیمت شرایط را برای خرید موبایل فراهم کرده است، اگر فردی قصد خرید یا تعوض موبایل خود را دارند موقعیت مناسب فراهم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا  امکان کاهش بیشتر قیمت موبایل با ریزش بیشتر نرخ ارز در صورت تحول در روابط خارجی در پی مذاکرات وجود دارد، گفت: نتیجه مذاکرات مشخص نیست و باید احتمال به افزایش نرخ دلار نیز داد، توصیه ما به مردم خرید با توجه به ثبات چند وقت اخیر در قیمت‌ها است.

دیهمی معتقد است؛ اکنون قیمت موبایل در بازار منطقی است و در صورت خرید مردم متضرر نمی‌شوند.

وی درباره تامین و عرضه گوشی در بازار نیز گفت: در حال حاضر 2 میلیون گوشی تلفن همراه روشن نشده در بازار وجود دارد که تا 2 ماه آینده کفاف نیاز بازار را می‌دهد.

دیهمی با اشاره به آخرین تحولات قوانین حوزه واردات گوشی موبایل اظهار کرد: مدتی پیش عوارض ورود گوشی‌های 600 دلار از 6 درصد به 12 درصد افزایش یافت، اما همچنان برای سایر گوشی‌ها عوارض ثابت و 4 درصد در نظر گرفته می‌شود.

وی مشکل کنونی در ارتباط با عوارض گمرکی را محاسبه آن بر اساس نرخ ارز سال 99 عنوان کرد و خواستار اصلاح آن شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003I5o

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ اپل را شکست داد

به گزارش خبرآنلاین، اپل در فصل اول ۲۰۲۴ توانسته در بازار جهانی ۵۰.۱ میلیون آیفون عرضه کند و سهم ۱۷.۳ درصدی را به‌دست بیاورد. این میزان فروش در مقایسه با فصل اول ۲۰۲۳، کاهش ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد. اپل در فصل اول ۲۰۲۳ با فروش ۵۵.۴ میلیون آیفون، ۲۰.۷ درصد بازار را در اختیار داشت. اگرچه اپل در لیست IDC دومین برند پرفروش پس از سامسونگ است، اما بیشترین کاهش فروش را میان سایر برندها تجربه کرده است.

به نقل از دیجیاتو، در فصل اول ۲۰۲۴ سامسونگ هم کاهش فروش را نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۳ تجربه کرده، البته میزان آن بسیار کمتر از اپل و برابر ۰.۷ درصد است. با وجود این، سامسونگ توانسته با شکست اپل، دوباره پرفروش‌ترین برند بازار شود. کره‌ای‌ها در فصل اول ۲۰۲۴ موفق به فروش ۶۰.۱ میلیون گوشی شده‌اند و سهم ۲۰.۸ درصدی را به‌دست آورده‌اند.

در این میان برنده اصلی بازار، برندهای چینی بوده‌اند. فروش شیائومی در فصل اول ۲۰۲۴ با افزایش ۳۳.۸ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۲۳ مواجه شده است. شیائومی در این بازه زمانی توانسته است ۴۰.۸ میلیون گوشی بفروشد و با سهم ۱۴.۱ درصدی، در رتبه سوم بازار قرار بگیرد.

در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بیشترین رشد را شرکت چینی Transsion تجربه کرده است. این شرکت با رشد ۸۴.۹ درصدی، توانسته ۲۸.۵ میلیون گوشی بفروشد و در رتبه چهارم بازار قرار بگیرد. درنهایت اوپو با فروش ۲۵.۲ میلیون گوشی، رتبه پنجم بازار را کسب کرده است.

باید منتظر ماند و دید در ادامه سال جاری میلادی اپل می‌تواند فروش آیفون‌ها را افزایش دهد یا خیر. این احتمال وجود دارد که شیائومی بتواند در فصل دوم ۲۰۲۴ با افزایش سهم خود جای اپل را بگیرد و دومین برند پرفروش بازار شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895406

دیگر خبرها

  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • سامسونگ اپل را شکست داد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت