Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهرافزون روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم با پیشنهاد وزارت آموزش ‌و پرورش و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا به‌ صورت حضوری و طبق مقررات و قوانین سنجش برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکید بر حضوری بودن امتحانات پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول به دلیل این است که دانش‌آموزان باید بر اساس نمره‌ای که در آزمون‌های پایه نهم کسب می‌کنند، تعیین سطح خواهند شد و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرافزون بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه نمره دانش آموزان امتحانات نهایی پایه دوازدهم تا ۳۰ درصد در نتایج کنکور آنان تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای اینکه در این ۲ پایه حق دانش‌آموزان ضایع نشود،لازم است آزمون‌های پایه های نهم و دوازدهم به صورت استاندارد و کشوری انجام گیرد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: امتحانات پایه نهم با حضور چهار هزار و ۲۰۰ داوطلب و پایه دو ازدهم با حضور ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌اموز دختر و پسر در ۲ نوبت روزهای زوج و فرد در آموزشگاه باحفظ کلیه شرایط و شیوه نامه های  پروتکل های بهداشتی از قبیل گندزدایی و ضدعفونی سطوح فاصله گذاری مناسب جهت استقرار در محل آزمون استفاده از مواد بهداشتی و تست غربالگری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان ۶ هزار عدد ماسک، ۱۵۰ لیتر محلول جهت ضدعفونی سطوح و ۱۲۰ لیتر الکل ضدعفونی و سایر اقلام بهداشتی تهیه و تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اندیشیده شده است و والدین هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مهرافزون تصریح کرد: برای دانش آموزان دارای بیماری های خاص و دارای علائم مشکوک به کرونا، در حوزه ها اتاق ایزوله ویژه در نظر گرفته شده است و امتحانات سایر پایه های تحصیلی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می شود.

۶۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان در حدود ۴۵۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا بروجرد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا بروجرد مدارس ویروس کرونا بروجرد لرستان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
وی افزود: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی بر ثبت اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آنها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهر‌هایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند