Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@04:55:03 GMT

زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست خراسان شمالی را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۲۸۲۶

زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست خراسان شمالی را لرزاند

لزله به بزرگی ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه سنخواست شهرستان جاجرم در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

لزله به بزرگی ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه سنخواست شهرستان جاجرم در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت سه و  ۳۴ دقیقه و ۳۵ ثانیه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین روی داده است.

مختصات جغرافیایی این زلزله  ۳۷.۱۹درجه عرض شمالی و  ۵۶.۷۳درجه طول شرقی در ۱۵ کیلومتری سنخواست و ۶۱ کیلومتری بجنورد عنوان شده است.

این زلزله در بجنورد هم احساس شد.

هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ درجه ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال ۹۶ در بجنورد و مانه و سملقان، خسارات جانی و مالی در پی داشت.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خراسان شمالی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ با توجه به موفقیت آمیز بودن پخت و عرضه نان و آرد کامل در شهرستان بجنورد طبق مصوبات کارگروه شهرستانی به واحد‌های خبازی آزاد آرد کامل تحویل و از امروز پخت نان کامل در این واحد‌ها شروع شد.
آرد کامل آردی است که درصد سبوس گیری آن ۴ درصد بوده و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری بدن میباشد.
کارگروه آرد ونان کامل استان در حال پیگیری برای عرضه نان کامل در واحد‌ها خبازی یارانه‌ای نوع یک و دو در استان خراسان شمالی بوده و به زودی در کلیه واحد‌های خبازی استان این نان عرضه می‌شود.

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • بهاباد امروز لرزید
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند