Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- زلزله‌های ۵.۵ ریشتری بامداد امروز در جنوب غربی خراسان شمالی تا کنون ۱۷ پس لرزه بزرگ و کوچک در پی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ پس از دو زلزله قدرتمند 5.5 ریشتری که بامداد امروز در شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم خراسان شمالی به وقوع پیوست٬ 17 پس لرزه که بزرگ‌ترین آن‌ها 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ریشتر بود مناطق مختلفی از استان را لرزاند.

شدت این زمین‌لرزه‌ها به حدی بود که در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز احساس شد.خبرها از تخریب30 تا 100 درصدی٬ 50 واحد مسکونی در 3 روستای جاجرم و گرمه حکایت می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: منازل مسکونی در روستای شورک گرمه و روستای عمارت جاجرم خسارت دیده ولی خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

وی افزود: بیشتر منازل خشتی و گلی بوده و دچار ریزش و ترک خوردگی شده.

غلامرضا هوایی تصریح کرد: ستاد بحران بلافاصله بعد از وقوع زلزله تشکلیل شده و کارشناسان بنیاد مسکن در حال آمار برداری از منازل خسارت دیده هستند و امدادگران جمعیت هلال احمر نیزچادرها را برپا و اسکان را انجام دادند.

 آماده باش کامل نیروهای امدادی خراسان شمالی 

ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم در ارتباط زنده با خبر ساعت 9 صبح شبکه اترک گفت: 50 واحد از 60 واحد مسکونی روستای شورک شهرستان گرمه براثر زلزله بامداد امروز دچار خسارت شد.

وی افزود: 50 چادر در منطقه درحال برپایی است. بلافاصله نسبت به ایکان اضطراری در روستای شورک اقدام و اقلام اضطراری شامل :120تخته موکت،240تخته پتو ،800عدد تن ماهی و800عدد کنسرو لوبیا جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی کلیه نیروهای امدادی گفت: در این حادثه تا کنون 18خودروی امدادی در قالب 10خودروی کمکدار2دستگاه آمبولانس,3دستگاه ایسوزو,1دستگاه ست نجات برای امدادرسانی به محل اعزام شدند.

به گزارش تسنیم٬ 14 نفر از شهرواندان سنخواستی بر اثر وقوع این زمین لزره‌ها دچار مصدومیست شدند که 13 نفر بر اثر ترس ناشی از هنگام وقوع زلزله و یک نفر بر اثر ریزش آوار مصدوم شده است.

انتهای پیام/311/ی
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زلزله خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این شرکت به منظور ارائه خدمات پایدار به مشترکین و تامین برق اضطراری برای تاسیسات مهم اقدام به تامین ۱۶ دستگاه مولد برق اضطراری با ظرفیت ۴۳۰۰ کیلو وات نموده است.
 نعیمی افزود: این ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور ثابت و در تاسیسات مهم شرکت در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش مصرف در ساختمان‌های اداری خود دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵ کیلو وات احداث نموده است؛ این دو نیروگاه از سال ۹۴ در مدار بهره برداری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی